renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
peugeot 208 01 Wiadomości
Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Peugeot 508
Wiadomości

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Mały lew jest naprawdę przyjemny w prowadzeniu. Miękko amortyzuje nierówności.

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
637
A A
3
peugeot 208 2012 01 Wiadomości

Peugeot 208 ze 115-konnym dieslem jest oszczędny i dynamiczny a przy tym bardzo ładny.

Pod względem komfortu jazdy dwieście ósemka zajmuje u mnie dość wysoką pozycję. Po pierwsze kokpit jest niezwykle wygodny. Tak ważne dla „Piekary-gadżeciary” półeczki są opracowane całkiem nieźle, a na dodatek auto ma aż cztery miejsca na kubek czy butelkę wody. Choć… przydałaby się jeszcze jedna półeczka z lewej strony kierownicy. Np. na drobne monety czy żetony plus na chustki do nosa. Nie koniecznie chcę, by oglądał je pasażer, a przecież za okno ani sobie pod nogi wyrzucać nie będę. Pojemne i głębokie są półki w drzwiach, dzięki czemu można tam schować sporo map i przewodników. Dla mnie wymarzona sprawa.

Rewelacyjny jest wyświetlacz z GPS. Po pierwsze dotykowy, a to znacznie ułatwia jazdę. Choć przyznaję, że gdy ktoś ma grube paluchy to trudniej jest mu z niego korzystać, ale… zawsze można stosować moją starą metodę, czyli brać ze sobą niezatemperowany ołówek z gumką na końcu i dotykać ekranu właśnie ową gumką. Choć ja tak robię akurat nie z powodu grubych paluchów tylko… podłego wzrostu, a co za tym idzie krótkich rączek. Przedłużacz w postaci ołówka z gumka ułatwia mi życie. GPS najgorszy nie jest, bo wyświetlają się na nim nazwy nawet małych ulic, choć mapa nie jest aktualizowana na bieżąco, ale za to, gdy wyłączymy w nim audiopodpowiedzi wszystkie skręty pojawiają się w małym okienku koło prędkościomierza. Nie trzeba więc patrzeć na mapę.

Warto przeczytać!

nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23

Co poza GPS-em można zobaczyć na wyświetlaczu? Samochód wyposażony jest w radio z odtwarzaczem CD. Niestety kieszeń na… jedną płytę znajduje się w schowku od strony pasażera. Tam też jest miejsce na płyty. Na szczęście są dwa wejścia USB, dzięki którym można podłączyć odtwarzacz mp3. Dlatego z CD najlepiej korzystać wtedy, gdy mamy pasażera. Chyba, że chcemy słuchać jednej płyty w kółko lub zatrzymywać się, by ją zmieniać. Najlepiej na co dzień korzystać z radia i odtwarzacza mp3 lub pendrive’a z plikami muzycznymi. W końcu, jak wiadomo, im pojemniejszy, tym więcej muzyki do wyboru. A poza tym można go obsługiwać z poziomu kierownicy i przez touch screen, który bezbłędnie odczytuje zawartość zewnętrznej pamięci. Wyświetla zarówno nazwy folderów, jak i plików.

Dwieście ósemka wyposażona jest w zestaw głośnomówiący, który przez bluetooth łączy się z telefonem. Kilkadziesiąt sekund trwa synchronizacja kontaktów i… po pierwotnym zachwycie rozczarowanie. W moim telefonie jest tych kontaktów ponad 2 tysiące. W pamięci samochodu mieści się tysiąc. W jaki sposób samochód dokonuje selekcji – nie udało mi się rozgryźć, ale podejrzewam, że wybiera pierwszych tysiąc wprowadzonych do pamięci telefonu. Z powodu ograniczeń własnej pamięci nie zsynchronizował wszystkich moich kontaktów i ilekroć chciałam skorzystać z telefonu wybierając numer przez touch screen tylekroć się okazywało, że akurat tego numeru w pamięci samochodu nie ma. Natomiast można bez problemu za pomocą ekranu dotykowego wybrać jedno z ostatnich połączeń. Jednak w ogóle szukanie kontaktu w spisie przez tenże ekran wygodne nie jest. Po pierwsze na ekranie można zaznaczyć tylko pierwszą literę imienia, a potem trzeba klikając strzałkę niemal „na piechotę” szukać dalej. Jeśli w spisie mamy dwadzieścia Anek – czynność trwa.

W rezultacie z ekranu dotykowego korzystałam, gdy chciałam wystukać numer, który znam na pamięć lub jeden z ostatnich wybieranych numerów. W pozostałych przypadkach… szukałam kontaktu na telefonie.
Teoretycznie na wyświetlaczu dwieście ósemki można… oglądać zdjęcia. Mnie się to jednak nie udało. Komputer pokładowy widział moją kartę SD, widział nazwy plików zdjęciowych, ale… na tym się skończyło. Zdjęć z podróży dwieście ósemką nie udało nam się obejrzeć na jej dotykowym ekranie.
Wielkim atutem auta jest mała kierownica, która nie zasłania tablicy rozdzielczej. Na dodatek to w kierownicy, a nie w sterownikach pod nią, umiejscowione są klawisze do obsługi ekranu dotykowego. Można z tego poziomu wybrać źródło muzyki, zmienić utwór na CD czy w zewnętrznym odtwarzaczu, a także mienić stację radiową itd. Na tablicy wiele informacji, z których kilka jest, jak dla mnie, zupełnie nieprzydatnych. Podpowiedź który bieg trzeba wrzucić jest według mnie dobra dla początkujących kierowców. Ale to podobno dziś standard w wielu samochodach. Widocznie producenci mają kierowców za coraz większych debili. I może czasem maja rację.

Wreszcie sama jazda. Testowałam auto trzydrzwiowe z silnikiem 1,6 eHDi o mocy 115 KM i sześciobiegowej skrzyni. W aucie dość ciężko wchodził wsteczny bieg. Pomocna była sygnalizacja dźwiękowa bezpiecznego parkowania, ale… działała tylko podczas cofania. Przyspieszenie naprawdę niezłe i auto świetnie się prowadziło. Pierwsze dwa biegi są bardzo krótkie. Jedynka moim zdaniem stanowczo za krótka, ale może to kwestia mojego przyzwyczajenia do jazdy autami z „dłuższą” jedynką. W podróży od razu dał o sobie znać pewien mankament niezwykle ważny dla mnie, gdy jestem pasażerem i dla mojej drugiej połowy, która pasażerem jest zawsze. Otóż nad oknem nie ma rączki za którą można się trzymać.
Dwieście ósemką odbyłam m.in. podróż z Warszawy do Tykocina, czyli w dwie strony około 320 kilometrów. Akurat padał deszcz, więc mogłam przekonać się, że auto ma inteligentne wycieraczki, czyli one same decydują kiedy wytrzeć szyby. Jednocześnie częstsza praca przedniej powoduje, że co jakiś czas automatycznie włącza się tylna. Auto świetnie poradziło sobie na rozoranej, przebudowywanej tykocińskiej ulicy pełnej błota i kałuż.
Natomiast moim zdaniem auto jest za mało zwrotne jak na takie gabaryty. Jest przecież niewielkie, a jednak podczas parkowania i tym podobnych czynności nie manewruje się nim tak beztrosko jak innymi o tym rozmiarze. Kilka razy bałam się, że się nie złamię i na wąskim i przepełnionym parkingu rezygnowałam z parkowania między dwoma autami szukając innego miejsca.
Napisałam, że to auto marzeń. Niesamowita zrywność! Wygodne fotele! Dotykowy ekran! Zestaw głośnomówiący i pamięć telefoniczna w samochodzie! Możliwość słuchania muzyki z urządzeń zewnętrznych bez konieczności manipulowania przy nich! Całkiem niezły GPS jak na te wmontowywane w auta! Przestronne wnętrze! Głębokie kieszenie w drzwiach, w których bez problemu zmieszczę te swoje przewodniki i mapy.

Ale… nadmiar gadżetów nie zrekompensuje mojej drugiej połowie braku tej cholernej rączki. A i ja z tęsknoty za nią pewnie bym gderała w trakcie jazdy, gdybym siedziała jako pasażer. Zwłaszcza, że irytująca jest też sprawa niemożności obejrzenia zdjęć na wyświetlaczu. Może to wina za dużego rozmiaru zdjęcia? Może były po prostu za ciężkie, by komputer pokładowy wyświetlił je na ekranie. Ale jeśli tak, to coś tam jest niedopracowane. A w związku z tym niech tego bajeru w ogóle nie ma. Bo to trochę jak… członek u impotenta. Wysiusiać się można, ale nic poza tym. Naprawdę nic mi po tym, że patrząc na dotykowy ekran utwierdzę się, że na jakimś nośniku pamięci są jakieś pliki i przeczytam ich nazwy! Gdy głodomór dostaje spleśniałą bułkę nie zaspokaja głodu. A tak jest w tym przypadku. A ponieważ auto do tanich nie należy, więc… jak mi ktoś podaruje – przyjmę z rozkoszą. Sama poszukam raczej tańszego. Bo za tę cenę chcę mieć takie, do którego nie będę miała ŻADNYCH uwag. A przecież jak już wiadomo… bez rączki jak bez ręki. A ja słyszę mej drugiej połówki jęki.
PS. Ależ jestem wrednym testerem.

Małgorzata Karolina Piekarska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościpeugeot 208 2012 Wiadomościpeugeot 208 2012 01 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot208
Udostepnij220Tweet138Udostepnij39
Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

Dziennikarka prasowa i telewizyjna, pisarka, blogerka. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen...

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

01 Peugeot 508 RXH 300x199 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 RXH hybryda z dieslem o mocy 200 KM – auto kosztowne, ale oszczędne i przyjemne w użytkowaniu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-03-31
renault kadjar life 100 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM – test długodystansowy. Najtańszy SUV w gamie i pierwsze wrażenia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-03-18
alpine a110 106 Wiadomości
Testy

Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-12
Nowy Renault Kwid 1.0 Sce - test
Testy

Test: Renault Kwid 1.0 Sce AMT, czyli tani model do miasta. Czy benzynowy kuzyn Dacii Spring to dobry wybór?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-10
peugeot 508 pse audi a8L v8 7 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM kontra Audi A8L 4.0 435 KM? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-03-28

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Po pierwszym dniu Rajdu Nowej Zelandii

PSA otwiera światowe Centrum Techniczne w Indiach

Nowe silniki w Stellantis, czyli nie tylko 1.2 136 KM Hybrid. Co może pojawić się pod maską?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz