Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Mały lew jest naprawdę przyjemny w prowadzeniu. Miękko amortyzuje nierówności.

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
726
A A
3
peugeot 208 2012 01 Testy

Peugeot 208 ze 115-konnym dieslem jest oszczędny i dynamiczny a przy tym bardzo ładny.

Pod względem komfortu jazdy dwieście ósemka zajmuje u mnie dość wysoką pozycję. Po pierwsze kokpit jest niezwykle wygodny. Tak ważne dla „Piekary-gadżeciary” półeczki są opracowane całkiem nieźle, a na dodatek auto ma aż cztery miejsca na kubek czy butelkę wody. Choć… przydałaby się jeszcze jedna półeczka z lewej strony kierownicy. Np. na drobne monety czy żetony plus na chustki do nosa. Nie koniecznie chcę, by oglądał je pasażer, a przecież za okno ani sobie pod nogi wyrzucać nie będę. Pojemne i głębokie są półki w drzwiach, dzięki czemu można tam schować sporo map i przewodników. Dla mnie wymarzona sprawa.

Peugeot 408 – reklama

Rewelacyjny jest wyświetlacz z GPS. Po pierwsze dotykowy, a to znacznie ułatwia jazdę. Choć przyznaję, że gdy ktoś ma grube paluchy to trudniej jest mu z niego korzystać, ale… zawsze można stosować moją starą metodę, czyli brać ze sobą niezatemperowany ołówek z gumką na końcu i dotykać ekranu właśnie ową gumką. Choć ja tak robię akurat nie z powodu grubych paluchów tylko… podłego wzrostu, a co za tym idzie krótkich rączek. Przedłużacz w postaci ołówka z gumka ułatwia mi życie. GPS najgorszy nie jest, bo wyświetlają się na nim nazwy nawet małych ulic, choć mapa nie jest aktualizowana na bieżąco, ale za to, gdy wyłączymy w nim audiopodpowiedzi wszystkie skręty pojawiają się w małym okienku koło prędkościomierza. Nie trzeba więc patrzeć na mapę.

Co poza GPS-em można zobaczyć na wyświetlaczu? Samochód wyposażony jest w radio z odtwarzaczem CD. Niestety kieszeń na… jedną płytę znajduje się w schowku od strony pasażera. Tam też jest miejsce na płyty. Na szczęście są dwa wejścia USB, dzięki którym można podłączyć odtwarzacz mp3. Dlatego z CD najlepiej korzystać wtedy, gdy mamy pasażera. Chyba, że chcemy słuchać jednej płyty w kółko lub zatrzymywać się, by ją zmieniać. Najlepiej na co dzień korzystać z radia i odtwarzacza mp3 lub pendrive’a z plikami muzycznymi. W końcu, jak wiadomo, im pojemniejszy, tym więcej muzyki do wyboru. A poza tym można go obsługiwać z poziomu kierownicy i przez touch screen, który bezbłędnie odczytuje zawartość zewnętrznej pamięci. Wyświetla zarówno nazwy folderów, jak i plików.

Dwieście ósemka wyposażona jest w zestaw głośnomówiący, który przez bluetooth łączy się z telefonem. Kilkadziesiąt sekund trwa synchronizacja kontaktów i… po pierwotnym zachwycie rozczarowanie. W moim telefonie jest tych kontaktów ponad 2 tysiące. W pamięci samochodu mieści się tysiąc. W jaki sposób samochód dokonuje selekcji – nie udało mi się rozgryźć, ale podejrzewam, że wybiera pierwszych tysiąc wprowadzonych do pamięci telefonu. Z powodu ograniczeń własnej pamięci nie zsynchronizował wszystkich moich kontaktów i ilekroć chciałam skorzystać z telefonu wybierając numer przez touch screen tylekroć się okazywało, że akurat tego numeru w pamięci samochodu nie ma. Natomiast można bez problemu za pomocą ekranu dotykowego wybrać jedno z ostatnich połączeń. Jednak w ogóle szukanie kontaktu w spisie przez tenże ekran wygodne nie jest. Po pierwsze na ekranie można zaznaczyć tylko pierwszą literę imienia, a potem trzeba klikając strzałkę niemal „na piechotę” szukać dalej. Jeśli w spisie mamy dwadzieścia Anek – czynność trwa.

Warto przeczytać!

peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Testy

Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

2025-11-15
peugeot 204 cargo Testy

Peugeot 204 Fourgonnette i pół tony ładowności: mały dostawczak, który wyprzedził swoje czasy

2025-11-15

Stellantis wycofuje z rynku trzy modele dostawczaków na wodór. Ryzyko wycieków i pożarów

2025-11-14

Peugeot e-208 GTi o mocy 280 KM po raz pierwszy z Brazylii. Debiut na targach w Sao Paulo

2025-11-14

W rezultacie z ekranu dotykowego korzystałam, gdy chciałam wystukać numer, który znam na pamięć lub jeden z ostatnich wybieranych numerów. W pozostałych przypadkach… szukałam kontaktu na telefonie.
Teoretycznie na wyświetlaczu dwieście ósemki można… oglądać zdjęcia. Mnie się to jednak nie udało. Komputer pokładowy widział moją kartę SD, widział nazwy plików zdjęciowych, ale… na tym się skończyło. Zdjęć z podróży dwieście ósemką nie udało nam się obejrzeć na jej dotykowym ekranie.
Wielkim atutem auta jest mała kierownica, która nie zasłania tablicy rozdzielczej. Na dodatek to w kierownicy, a nie w sterownikach pod nią, umiejscowione są klawisze do obsługi ekranu dotykowego. Można z tego poziomu wybrać źródło muzyki, zmienić utwór na CD czy w zewnętrznym odtwarzaczu, a także mienić stację radiową itd. Na tablicy wiele informacji, z których kilka jest, jak dla mnie, zupełnie nieprzydatnych. Podpowiedź który bieg trzeba wrzucić jest według mnie dobra dla początkujących kierowców. Ale to podobno dziś standard w wielu samochodach. Widocznie producenci mają kierowców za coraz większych debili. I może czasem maja rację.

Wreszcie sama jazda. Testowałam auto trzydrzwiowe z silnikiem 1,6 eHDi o mocy 115 KM i sześciobiegowej skrzyni. W aucie dość ciężko wchodził wsteczny bieg. Pomocna była sygnalizacja dźwiękowa bezpiecznego parkowania, ale… działała tylko podczas cofania. Przyspieszenie naprawdę niezłe i auto świetnie się prowadziło. Pierwsze dwa biegi są bardzo krótkie. Jedynka moim zdaniem stanowczo za krótka, ale może to kwestia mojego przyzwyczajenia do jazdy autami z „dłuższą” jedynką. W podróży od razu dał o sobie znać pewien mankament niezwykle ważny dla mnie, gdy jestem pasażerem i dla mojej drugiej połowy, która pasażerem jest zawsze. Otóż nad oknem nie ma rączki za którą można się trzymać.
Dwieście ósemką odbyłam m.in. podróż z Warszawy do Tykocina, czyli w dwie strony około 320 kilometrów. Akurat padał deszcz, więc mogłam przekonać się, że auto ma inteligentne wycieraczki, czyli one same decydują kiedy wytrzeć szyby. Jednocześnie częstsza praca przedniej powoduje, że co jakiś czas automatycznie włącza się tylna. Auto świetnie poradziło sobie na rozoranej, przebudowywanej tykocińskiej ulicy pełnej błota i kałuż.
Natomiast moim zdaniem auto jest za mało zwrotne jak na takie gabaryty. Jest przecież niewielkie, a jednak podczas parkowania i tym podobnych czynności nie manewruje się nim tak beztrosko jak innymi o tym rozmiarze. Kilka razy bałam się, że się nie złamię i na wąskim i przepełnionym parkingu rezygnowałam z parkowania między dwoma autami szukając innego miejsca.
Napisałam, że to auto marzeń. Niesamowita zrywność! Wygodne fotele! Dotykowy ekran! Zestaw głośnomówiący i pamięć telefoniczna w samochodzie! Możliwość słuchania muzyki z urządzeń zewnętrznych bez konieczności manipulowania przy nich! Całkiem niezły GPS jak na te wmontowywane w auta! Przestronne wnętrze! Głębokie kieszenie w drzwiach, w których bez problemu zmieszczę te swoje przewodniki i mapy.

Ale… nadmiar gadżetów nie zrekompensuje mojej drugiej połowie braku tej cholernej rączki. A i ja z tęsknoty za nią pewnie bym gderała w trakcie jazdy, gdybym siedziała jako pasażer. Zwłaszcza, że irytująca jest też sprawa niemożności obejrzenia zdjęć na wyświetlaczu. Może to wina za dużego rozmiaru zdjęcia? Może były po prostu za ciężkie, by komputer pokładowy wyświetlił je na ekranie. Ale jeśli tak, to coś tam jest niedopracowane. A w związku z tym niech tego bajeru w ogóle nie ma. Bo to trochę jak… członek u impotenta. Wysiusiać się można, ale nic poza tym. Naprawdę nic mi po tym, że patrząc na dotykowy ekran utwierdzę się, że na jakimś nośniku pamięci są jakieś pliki i przeczytam ich nazwy! Gdy głodomór dostaje spleśniałą bułkę nie zaspokaja głodu. A tak jest w tym przypadku. A ponieważ auto do tanich nie należy, więc… jak mi ktoś podaruje – przyjmę z rozkoszą. Sama poszukam raczej tańszego. Bo za tę cenę chcę mieć takie, do którego nie będę miała ŻADNYCH uwag. A przecież jak już wiadomo… bez rączki jak bez ręki. A ja słyszę mej drugiej połówki jęki.
PS. Ależ jestem wrednym testerem.

Małgorzata Karolina Piekarska


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 208 2012 Testypeugeot 208 2012 01 Testybig Testybig Testybig Testybig Testybig Testybig Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot208
Udostepnij251Tweet157Udostepnij44
Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

 Dziennikarka, pisarka, historczka sztuki. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen..

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2960 udostępnienia
    Udostepnij 1184 Tweet 740
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2029 udostępnienia
    Udostepnij 812 Tweet 507
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1096 udostępnienia
    Udostepnij 438 Tweet 274
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6433 udostępnienia
    Udostepnij 2573 Tweet 1608

Testy samochodów

citroen cactusc 2015 63 300x200 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Cactus czy Kia Soul – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-20
Citroen C5 Aircross Hybrid 4 Testy
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
citroen c3 picasso Testy
Testy

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-12
Peugeot 508 PSE
Testy

Test: Peugeot 508 SW PSE PHEV 360 KM. Rodzinny samochód sportowy, lepszy niż Alfa Romeo

autor Tomasz Nowicki
2023-12-10
citroen c5 x7 6 scaled Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën C5 X7 2.0 HDI 163 KM AM6 – służył wiernie do końca. Wrażenia użytkownika, pinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Maciej Mokwiński
2021-11-30

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku

Zobacz też

Citroën w tym europejskim kraju szokuje cenami: nowy C3 od 58 tys. zł, C3 Aircross od 68 tys. zł

Ampere: Anne-Catherine Brieux mianowana dyrektorem ds. operacji przemysłowych

Dacia i Renault nokautują konkurencję. Potężny wzrost sprzedaży we Francji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz