Mamy dla Was bardzo dobre wiadomości. Linda Jackson, szefowa marki Citroën, potwierdziła, że firma pracuje nad nowymi modelami. Będą to pełnoprawny następca Citroëna C4 oraz zupełnie nowy Citroën C5. A my znamy już szczegóły, związane z tymi modelami.
Nowy Citroën C4 już za rok
Nasi Czytelnicy często podnosili w komentarzach, że wprowadzony niedawno na rynek model C4 Cactus nie jest pełnoprawnym następcą C4. I trudno się z tym nie zgodzić, bo samochód rzeczywiście był nieco mniejszy niż jego imiennik. Przeznaczony jest również dla nieco innej grupy docelowej. Do tych samych wniosków doszło szefostwo Citroëna, podejmując decyzję o opracowaniu zupełnie nowego C4. Nowa generacja samochodu zostanie zaprezentowana na przełomie 2019 i 2020 roku. W polskich salonach zobaczymy go zapewne w okolicach marca 2020. Równolegle do salonów ma trafić także nowy Peugeot 308, w którym znajdziemy część rozwiązań, które zaprezentowano w nowym 508!
Hybrydowy C4, elektryczny C4
Segment samochodów kompaktowych zajmuje nadal bardzo dużo miejsca na rynku motoryzacyjnym. Wśród wielu krajów, gdzie traktowany jest jako auto rodzinne, znajduje się również i Polska. Nowy C4 będzie bazował na rozwiązaniach znanych już z 308, z uwzględnieniem modyfikacji dla hybrydy oraz napędu w pełni elektrycznego. Prawdopodobnie nie będzie już dostępny w ogóle z silnikiem diesla. Zamiast tego możemy spodziewać się nowej generacji silników PureTech, w tym modeli hybrydowych. Według naszego źródła w fabryce hybryda będzie dysponowała łączną mocą od 130 KM w górę, natomiast napęd elektryczny ma zapewnić około 400 km zasięgu w realnych warunkach jazdy.
Nowy Citroën C5
W firmie trwają intensywne prace nad premierą jeszcze jednego ważnego dla marki samochodu. Nowy C5 ma się pojawić mniej więcej w tym samym czasie. Citroën najbardziej liczy na rynek chiński, ale równolegle wprowadzi ten model do sprzedaży również w Europie. Co wiemy o tym aucie?
Bez hydrozawieszenia, ale z ACS
Nowy C5 nie będzie miał tak kochanej przez fanów marki hydrauliki. Zamiast tego Linda Jackson obiecuje nową generację zawieszenia Advanced Comfort System. Wymiary C5 będą zbliżone do tych, znanych z nowego 508. Zupełnym zaskoczeniem ma być natomiast wnętrze. Odejście od stylu znanego z Cactusa ma być początkiem nowego rozdziału w historii marki. Linda Jackson tajemniczo zapowiada nawiązania do najlepszych tradycji DS i CX. Co się kryje pod tymi podsycającymi ciekawość zapowiedziami? Przekonamy się za około rok.
Najnowsze komentarze