Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, grupa PSA rozważa zmiany personalne w Polsce. Powodem takiego działania są niezadowalające wyniki, osiągane przez importera. W roku 2020 sprzedaż samochodów samochodów osobowych wyniosła 35.007 szt. natomiast ciężarowych 10.096 szt. Marki Citroën, DS, Opel i Peugeot nie mają powodów do zadowolenia.
W ubiegłym roku cały rynek nowych samochodów odczuł skutki pandemii koronawirusa a sprzedaż aut osobowych spadła średnio o 22%, aut ciężarowych o 14%. Problem w tym, że grupa PSA odnotowała spadki prawie dwukrotnie wyższe a te wyniki i tak są zawyżone, m.in. przez tzw. samorejestracje, czyli rejestrowanie samochodów przez dealerów w grudniu . To wzbudza zaniepokojenie we Francji, która uważnie przygląda się temu co dzieje się w Polsce, mówi się też o zmianach personalnych. Być może nastąpią przy okazji zmiany struktury w naszym kraju, ma tu bowiem powstać jeden podmiot, odpowiadający za całość aktywności PSA.
Niecały rok temu na stanowisko dyrektora generalnego PSA został mianowany Roberto Matteucci, który najwidoczniej nie zdołał wypracować w tym czasie skutecznej recepty na poprawę sytuacji. Dla francuskich marek był to bardzo trudny rok, niezadowoleni ze sposobu zarządzania są też dealerzy.
Sprzedaż grupy PSA w Polsce w latach 2019-2020
2019 |
2020 |
spadek sprzedaży |
|
osobowe |
61.476 |
35.007 |
43,06% |
ciężarowe |
13.450 |
10.096 |
24,94% |
dane sprzedażowe: Samar
Najnowsze komentarze