środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Jaki będzie Nowy Citroën C3?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-06-28
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
66 5
11
77
UDOSTĘPNIEŃ
202
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Francuska ofensywa w motoryzacyjnym świecie trwa. Najwięcej nowości pokazał ostatnio Renault, ale i Peugeot przygotował parę liftingów, bądź nowych modeli. Z gry nie wypada także Citroën – wprawdzie ta marka swoją walkę o klientów dopiero rozpoczyna, ale zapowiada się, że będzie ciekawie. Jutro w Lyonie premierę będzie miał Nowy Citroën C3.

Tylko w tym roku Francuzi zaprezentowali Nowego Scenic’a, zaraz potem – w Pekinie – Renault Koleosa, a w maju Nowego Peugeota 3008. Nie wspominam o jedynie podliftowanym Peugeocie 2008. A jutro w południe na scenie pojawi się Nowy Citroën C3.

Będzie to już trzecia generacja tego miejskiego samochodu. Miejskiego, ale dobrze spisującego się również w roli auta rodzinnego przy założeniu, że rodzina liczy nie więcej, niż cztery osoby, a dwoje jej członków, to dzieci. W takich krajach, jak nasz, nader często auto segmentu B służy jako auto rodzinne. Parę lat temu sprawdziliśmy, jak z tej roli wywiązuje się Citroën C3 drugiej generacji. Wyszło całkiem dobrze!

Citroën C3 zadebiutował w roku 2002. Siedem lat później pojawiła się jego druga generacja, Teraz, po kolejnych siedmiu latach, pojawi się trzecia. Siedem lat, to w motoryzacji XXI wieku ogromna ilość czasu. Mimo to Citroën C3 wciąż jest autem świeżym, przyjemnie wyglądającym. Wciąż cieszy oko. Tyle, że sprzedaż powoli, ale sukcesywnie spada, zwłaszcza poza patriotyczną Francją. Czas najwyższy na nowy model. Jaki jednak będzie Nowy Citroën C3?

Prawdopodobnie – co widać na załączonej wizualizacji opublikowanej przez francuski l’Argus – skończy się era łukowatego dachu nawiązującego do legendarnego Citroëna 2CV. Szkoda. Zapewne ucierpi na tym nieco wysokość wnętrza, która w dotychczasowych modelach była na wysokim poziomie. Tyle, że można się spodziewać całkiem nowej konstrukcji tegoż wnętrza, więc o przestronność – jak na segment B – bym się nie obawiał. Owszem, zapewne w fotogazetkach zaraz przeczytamy, że taki to, a taki konkurent jest lepszy, ale Ważne jest, kto mierzy ;-)

Można się spodziewać sporych zmian w stylistyce. Z jednej strony optycznie filigranowa dotychczas konstrukcja może wyglądać na mocniejszą, z drugiej zaś, dzięki przedniemu pasowi, Nowy Citroën C3 wreszcie uzyska spójność z dwoma największymi przebojami marki ostatnich lat – C4 Picasso i C4 Cactusem.

Z tego ostatniego Nowe C3 najprawdopodobniej zapożyczy też okładziny Airbumps®, ale prawdopodobnie będą one mniejsze i zlokalizowane w dolnej części drzwi. Ich konstrukcja ma być jednak podobna, a i funkcjonalność zbliżona. Tyle, że nie będą tak okazałe, jak w C4 Cactusie.

Na pewno Nowy Citroën C3 będzie miał jednak klasyczne zawieszenie. To nowe, które ma zastąpić hydropneumatykę, a jednocześnie trafić do nawet najmniejszych modeli, pojawi się na rynku dopiero w przyszłym roku, nie mamy więc złudzeń – C3 trzeciej generacji na pewno nie będzie w nie wyposażone. Przynajmniej nie teraz.

Nie mamy też pewności co do znakomitej panoramicznej szyby przedniej Zenith®. Być może zostanie, być może pomysł zostanie zaniechany. Osobiście jestem wielkim fanem tego rozwiązania i mam nadzieję, że Citroën nie wycofa się z kolejnego świetnego pomysłu tak, jak to zrobił choćby z kierownicami z nieruchomym rdzeniem. Dobrze chociaż, że Peugeot jest konsekwentny ze swoją małą kierownicą i zegarami obserwowanymi ponad jej wieńcem.

Nowy Citroën C3 powstał na tej samej płycie podłogowej, na której budowany jest od paru już lat Peugeot 208. To dobry wybór. Platforma pozwala na ograniczenie masy, zapewnia wytrzymałość i zwinność. Prowadzenie aut zbudowanych na PF1 jest stabilne i zapewnia całkiem sporo komfortu. W efekcie należy się spodziewać analogicznych jednostek napędowych, jak w przypadku Peugeota 208. Podstawowym silnikiem, oferowanym jednak tylko na niektórych rynkach, będzie 68-konny motor benzynowy o trzech cylindrach. To dobra jednostka, tyle że zadowoli jedynie kierowców o spokojnym usposobieniu. Za to mało pali i w krajach, gdzie podatek płaci się od mocy silnika, będzie chętnie wybierana.

Oczywiście trzon oferty silnikowej stanowić będą silniki 82- i 110-konne z rodziny PureTech. Spodziewamy się także (oby nie bezpodstawnie) wersji 130-konnej,choć zapewne dopiero za jakiś czas od premiery. Źródła zbliżone do Citroëna wykluczają jednak motory mocniejsze, zwłaszcza 208-konny silnik 1.6 THP –ten ma być zarezerwowany tylko dla Peugeota 208 GTi oraz DS 3 Performance.

W gamie jednostek wysokoprężnych można liczyć na motory 1.6 BlueHDi o mocach 75 KM i 100 KM. Czy doczekamy się tez wersji 120-konnej? Prawdopodobnie nie zdążymy, bo pewnie wcześniej pojawi się nowy silnik 1.5 BlueHDi, który oferowany będzie z różnymi mocami maksymalnymi z zakresu od 75 KM do 130 KM. Za to niemal na 100% wiadomo, że Nowy Citroën C3 oferowany będzie z klasycznymi skrzyniami automatycznymi EAT6.

A co z wersją podwyższoną? Peugeot oferuje przecież 2008, Renault sprzedaje – z wielkimi sukcesami – Captura. Czy Citroën pójdzie tą drogą? I tak, i nie. Raczej typowego miejskiego SUV-a spodziewać się nie powinniśmy. Za to z pewną dozą nieśmiałości możemy liczyć na nowe wcielenie C3 Picasso, które być może odejdzie trochę od wizerunku miejskiego minivanika w kierunku crossovera, czy nawet SUV-a. Tu jednak trudno jeszcze cokolwiek przesądzać. Osobiście jednak chciałbym, by Nowy Citroën C3 miał tego typu wersję, bo choć sam tego typu auta raczej nie kupię, to widzę potrzeby rynku. I to właśnie na tej półce stoją konfitury. Choć więc ich smak nie do końca mi odpowiada, to przecież nie muszę ich jeść, wystarczy, że będę je sprzedawał, prawda?

Nowy Citroën C3 zostanie odsłonięty przed grupą wybranych dziennikarzy jutro w południe. Wtedy przekonamy się, jak naprawdę wygląda i czy załączona wizualizacja mocno odbiegała od rzeczywistości.

 

 

KG; grafika: l’Argus

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2083008C3Citroen
Udostepnij40Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Grzegorz Zalewski z nagrodą MANAGER AWARD 2016

Następny

PSA i TomTom wspólnie dla zarządzania flotą przez WEBFLEET

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

PSA i TomTom wspólnie dla zarządzania flotą przez WEBFLEET

Ostatni dzwonek – zagłosuj na „dziką kartę”

Citroën Berlingo Van najlepszym małym samochodem dostawczym w testach Fleet Vans

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.