Wiadomości

Stellantis częściowo likwiduje swoje IT. Pracownicy będą przeniesieni do spółki zewnętrznej

autor Tomasz Nowicki
2023-11-25
Wiadomości

Stellantis w ogniu krytyki w Kanadzie. Rząd dał miliardy dolarów na fabrykę, koncern sprowadził obcokrajowców

autor Tomasz Nowicki
2023-11-22
Wiadomości

Alpine ogłasza skład kierowców, w tym Micka Schumachera, na sezon wyścigów długodystansowych 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-23
Wiadomości

Używane Renault Talisman – niedoceniany przedstawiciel segmentu D

autor Maciej Mokwiński
2023-11-25
Wiadomości

Jeep Avenger najlepszym Samochodem Miejskim w plebiscycie The Best of Moto 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-24
Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Abu Zabi 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-24
Wiadomości

Renault, Peugeot, Fiat a może Jeep? Jaki model zdobędzie tytuł Car of the Year 2024?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-23

Najnowsze komentarze

  • ADAM - 4-cylindrowy silnik benzynowy PureTech 1.6 218 KM niestety nie dla Europy. Czy Stellantis pamięta jeszcze o klientach?
  • giancardi - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Adam - Przegląd rynku: używany rodzinny samochód idealny na zimowe warunki do 40 tysięcy złotych.
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Stellantis wróci do silników spalinowych? Zaskakująca wypowiedź Carlosa Tavaresa
  • Irbis78 - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Benzynowy silnik 2.5 16V Nissan QR25DE – alternatywa dla diesla w Renault Koleos I. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-07-21
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
1.8k 18
A A
3

Renault jest jednym z producentów z ogromnym i doświadczonym zapleczem technologicznym. Praktycznie w każdym modelu oferuje szereg rozmaitych autorskich jednostek napędowych spełniających różne wymagania. Czasem jednak posiłkuje się rozwiązaniami innych firm.

Oczywistym dawcą technologii jest Nissan, z którego zasobów pochodzi także jedyny dostępny w pierwszej generacji Koleosa benzynowy silnik – 2.5i. Na rynku wtórnym jest jedyną alternatywą dla wszystkim znanego diesla 2.0 dCI.

Dla większości europejskich klientów idealnym napędem dla kompaktowego SUV’a niezmiennie pozostaje mocny i oszczędny zarazem silnik diesla. Wysoki moment obrotowy jest gwarantem elastyczności i ogólnej przyjemności z pokonywania kolejnych kilometrów. Na rynku od zawsze była jednak znacznie mniejsza grupa klientów ceniących nieco inne wartości. Dla nich pierwsze skrzypce gra aksamitna praca, szeroki zakres użytecznych obrotów, błyskawiczne nabieranie temperatury roboczej i ogólna prostota konstrukcji.

Te wymogi spełni tylko wolnossący silnik benzynowy. Do cennika Koleosa pierwszej odsłony zaadaptowano czterocylindrową konstrukcję Nissana – spotykaną między innymi w Altimie, X-Traillu i innych modelach. 2.5i 16V w zależności od wersji dysponował wystarczającą mocą 165, 169, 175 i 182 KM. Oczywiście generowany przez niego moment obrotowy znacznie ustępował dieslowi, dostępny był jednak w szerszym zakresie prędkości obrotowych. Dynamiczna jazda zmuszała kierowcę do korzystania z górnych partii obrotomierza, co oczywiście okupione było odpowiednim spalaniem.

Inżynierowie Nissana postawili na ogólną prostotę, podobnie jak w mniejszym silniku 2.0 16V stosowanym w Lagunie III. Zastosowano szesnastozaworową głowicę, wielopunktowy wtrysk paliwa i co najważniejsze z punktu widzenia nas użytkowników – napęd rozrządu realizowany przez łańcuch. Wydawać by się mogło, że tak skonstruowany silnik benzynowy dodatkowo pozbawiony wszelkiej formy doładowania będzie doskonale współpracował z instalacją gazową.

Niestety, Japończycy w ramach oszczędności zrezygnowali z hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Eksploatując jednostkę zgodnie z ich założeniami, tylko na benzynie praktycznie nigdy nie będziemy zmuszeni do dokonania jej regulacji. Sytuacja diametralnie zmienia się w egzemplarzach z instalacją gazową. Tutaj konieczność przeprowadzenia regulacji luzu zaworowego pojawia się co 100-150 tysięcy kilometrów. Koszt operacji oscyluje wokół 1500 złotych.  Mechanicy zgodnie sugerują aby w trosce o zawory inwestować w możliwie nowoczesne instalacje gazowe, a także coroczne skrupulatne przeglądy i kalibracje.

Istotnie zastosowany przez Nissana łańcuch rozrządu jest elementem bezobsługowym. Co ciekawe, producent udzielił na ten element dożywotniej gwarancji. Prawdziwym zaskoczeniem jest określony przez producenta interwał wymiany oleju. Zamiast wartości znanych z innych silników zalecany przebieg między wymianami to rozsądne 15 tysięcy kilometrów lub co roku. W przypadku 2.5i 16V musimy regularnie i często kontrolować stan oleju silnikowego. Mimo sporej pojemności skokowej silnika, układ olejowy mieści niespełna 2.9 litra oleju 5W30. Przy tak skromnym zapasie nawet symboliczny ubytek pozostawiony bez interwencji właściciela przyniesie zgubny efekt.

Japoński benzynowy silnik śmiało można polecić. Stosując się do zaleceń specjalistów będziemy cieszyć się z bezawaryjnej i niemal bezobsługowej eksploatacji przez długie lata. Niewielka popularność przekłada się jednak na wyraźnie wyższe ceny elementów eksploatacyjnych.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Czy za pięć tygodni zaczną się problemy? Wchodzi benzyna E10

2023-11-28

Łotewski Samochód Roku 2024 – Citroën, Peugeot i Renault w gronie siedmiu finalistów

2023-11-28

Przegląd rynku: używany rodzinny samochód idealny na zimowe warunki do 40 tysięcy złotych.

2023-11-28

Elektryczna rewolucja Renault. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 48/2023

2023-11-28
Tagi: KoleosNissanporady i serwisRenaultużywane
Udostepnij609Tweet381Udostepnij107
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA

    8893 udostępnienia
    Udostepnij 3557 Tweet 2223
  • Nowa Lancia Ypsilon Cassina – pierwsze zdjęcie ujawnione

    1906 udostępnienia
    Udostepnij 762 Tweet 477
  • Renault Scenic wśród siedmiu finalistów Car of the Year 2024. Czy nowy rodzinny SUV ma szanse na pierwsze miejsce?

    2621 udostępnienia
    Udostepnij 1048 Tweet 655
  • Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?

    1115 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279

Testy samochodów

Peugeot e-Traveller
Peugeot

Test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-09
Testy

Test: DS 3 E-Tense 156 KM – luksusowy samochód elektryczny rodem z Francji. Pojechaliśmy nim od morza prawie aż do Tatr

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-06
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio 1.5 dCi 95 KM 2010 – zimny zimowy test małego i oszczędnego samochodu dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-11
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Delta Sierra 5 zgłasza gotowość do startu czyli DS5 inżynierskim okiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-04
Renault - testy i opinie

Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?

autor Tomasz Nowicki
2021-01-26

Najnowsze komentarze

  • ADAM - 4-cylindrowy silnik benzynowy PureTech 1.6 218 KM niestety nie dla Europy. Czy Stellantis pamięta jeszcze o klientach?
  • giancardi - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Adam - Przegląd rynku: używany rodzinny samochód idealny na zimowe warunki do 40 tysięcy złotych.
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Stellantis wróci do silników spalinowych? Zaskakująca wypowiedź Carlosa Tavaresa
  • Irbis78 - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?

Zobacz też

Po pierwszym etapie Rajdu Szwecji

W M-Sporcie zadrżało…

„Nowy Peugeot 408 wywołuje uśmiech na twarzy”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.