czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Berlin i walka o punkty – nowe zadanie DS Virgin Racing

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-08
w DS, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
7 0
0
6
UDOSTĘPNIEŃ
21
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

Zespół DS Virgin Racing ma przed sobą siódmą i ósmą rundę sezonu 2016/2017 Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E. Wyścigi te odbędą się 10-12 czerwca w Berlinie.

Po zajęciu w Paryżu miejsca na podium, zespół ponownie będzie się skupiać na zdobyciu jak największej liczby punktów.

Formuła E powraca do Berlina. Najbliższe wyścigi w ramach mistrzostw samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym odbędą się na terenie dawnego lotniska Tempelhof w stolicy Niemiec. Po raz pierwszy w tym sezonie w ciągu jednego weekendu rozegrane zostaną dwie rundy – pierwsza w sobotę 10 czerwca, druga w niedzielę 11 czerwca. Poprzednio kierowcy Formuły E rywalizowali na lotnisku Tempelhof w 2015 r., jednak wytyczona na nim trasa została zmodyfikowana. Obecnie jej okrążenie ma 2,27 km długości, liczy dziesięć zakrętów i obejmuje odcinek, na którym bolidy powinny przekraczać prędkość 200 km/h.

Również po raz pierwszy dwie rundy organizowane łącznie, rozegrane zostaną na różnych dystansach. W sobotę zawodnicy będą mieli do pokonania 44, a w niedzielę 46 okrążeń. Dla kierowców i zespołów oznacza to konieczność przygotowania różnych strategii zarządzania energią.

Zespół DS Virgin Racing traktuje wyjazd do Berlina jako okazję do kontynuowania dobrej passy po zajęciu przez José Maríę Lópeza drugiego miejsca w wyścigu o ePrix Paryża. We Francji ekipa – po raz trzeci w rozegranych dotychczas rundach bieżącego sezonu – znalazła się w pierwszej trójce wyścigu. Argentyński kierowca, nabierający coraz więcej wyczucia za kierownicą bolidu DSV-02, stanął na podium po raz pierwszy od czasu przejścia do Formuły E.

W zakresie celów zespołowych, chcemy po prostu osiągnąć w Berlinie dobre wyniki – komentuje José María López. – W Paryżu i w kilku poprzednich rundach pokazaliśmy, że nasz samochód ma duży potencjał i jeżeli nie stają nam na przeszkodzie nieprzewidziane zdarzenia, jesteśmy w stanie ustanawiać bardzo dobre rezultaty. Pracujemy nad tym naprawdę ciężko. Berlin dla większości zawodników, w tym dla mnie, będzie trasą nową. Może to przemawiać na moją korzyść. Mam nadzieję, że będę miał okazję pokazać w pełni naszą konkurencyjność i postaram się o kolejny sukces.

Także Sam Bird nie wyszedł z ostatniej, szóstej rundy sezonu z pustymi rękami. W Paryżu brytyjski kierowca po raz drugi z rzędu zaliczył punkt za najlepszy czas okrążenia. Dwie ostatnie rundy okazały się dla mnie trudne, ale przynajmniej udowodniliśmy, na jakie wyniki nas stać, osiągając w obydwu najszybsze okrążenia. Jestem przekonany, że jeśli utrzymamy tempo i efektywność naszej pracy, w Berlinie przełoży się to na konkretne rezultaty – zapewnia Bird.

W połowie sezonu zespół DS Virgin Racing ma 63 punkty i zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Sam Bird i José María López plasują się, odpowiednio, na miejscach siódmym i dziewiątym w klasyfikacji kierowców.

Nasz zespół wykonał w Paryżu wspaniałą robotę – mówi Alex Tai, szef DS Virgin Racing. – Do Berlina jedziemy, mając na koncie zdobyte w ostatnich wyścigach pierwsze podium Lopeza i dwa najlepsze czasy Birda. Ani przez chwilę nie wątpię w to, że nasza dobra passa będzie trwać w czekający nas pierwszy weekend wyścigowy obejmujący dwie rundy. Zależy nam na zrobieniu ostatniego kroku: by miejsca na podium zamienić na wygrane.

Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: Jesteśmy już w środkowej części sezonu. Wiemy, że dwie rundy w ramach jednego weekendu oznaczają możliwość zdobycia wielu punktów. Wyścig o ePrix Paryża miał dla nas obiecujący przebieg. Dobrymi zapowiedziami są także modyfikacje wprowadzone w naszych DSV-02  oraz ich efekty potwierdzone podczas testów. Coraz pełniej rozumiemy nasz bolid i jesteśmy w stanie wykorzystywać go coraz skuteczniej. Ekipa techniczna rozpoczęła przygotowania do rundy berlińskiej zaraz po powrocie z ePrix de Paris. Szczególnie ważne były seanse jazd na symulatorze, na podstawie których opracowaliśmy strategie gospodarowania energią podczas dwóch wyścigów rozgrywanych na różnych dystansach. W tej chwili wszyscy w zespole są w toku prac i w pełnej koncentracji. Czekają nas dwa ważne wyścigi, na których jesteśmy w pełni skupieni.

Aby w pełni uczestniczyć w sukcesach, jakie na początku nowego sezonu Formuły E odnosi zespół DS Virgin Racing, każdy może zagłosować na przyznanie jednemu z kierowców – Samowi Birdowi lub José Maríi Lópezowi, premii FanBoost. Można to zrobić poprzez oficjalną aplikację tej serii, stronę internetową www.fiaformulae.com/fanboost albo na Twitterze i Instagramie, wysyłając hasztag #Fanboost z dopiskiem #SamBird albo #JoseMariaLopez! W ubiegłym sezonie DS Virgin Racing był zespołem, który zgromadził najwięcej #Fanboostów!

Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2016-2017 (rundy 7 i 8/12) – Berlin – Program
Piątek, 09 czerwca 2017 r.
Rozgrzewka 15:00
Sobota, 10 czerwca 2017 r.
Wolne treningi 1  8:00
Wolne treningi 2 10:30
Kwalifikacje 12:00
Super Pole 12:45
Wyścig 16:00
Niedziela, 11 czerwca 2017 r.
Wolne treningi 1  8:00
Wolne treningi 2 10:30
Kwalifikacje 12:00
Super Pole 12:45
Wyścig 16:00
Dane techniczne – DSV-02
Długość 5 m
Szerokość 1,78 m
Wysokość 0,99 m
Rozstaw osi 3,10 m
Masa pojazdu 880 kg minimum z kierowcą
Masa baterii 190 kg (pojemność 28 KW/h)
Silnik pojedynczy silnik elektryczny napędzający koła tylne
Moc maksymalna 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu 150 kW*
Napięcie prądu zasilającego 700 V
Skrzynie biegów o trzech przełożeniach
Hamulce tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe
Prędkość maksymalna 225 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 4 s
Dystans hamowania od prędkości 210 km/h do 40 km/h: 100 m
Opony Michelin Pilot Sport EV 2
Rozmiar opon 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
*Energia odzyskiwana podczas hamowania lub zwalniania (hamowania silnikiem)

Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronach http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DSFormuła ESport
Udostepnij2Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Robert Kubica na torze Formuły 1 w Walencji

Następny

Peugeot 508 2018 na zdjęciu szpiegowskim

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 508 2018 na zdjęciu szpiegowskim

Odświeżony Peugeot 408 trafia na rynek rosyjski

VIII Ogólnopolski Zlot Użytkowników Renault Espace i Avantime

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.