środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Jak bezpiecznie wrócić do szkoły?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-31
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
17 1
0
15
UDOSTĘPNIEŃ
51
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Początek roku szkolnego i powrót dzieci do szkół to czas nasilenia ruchu na drogach, zwłaszcza ruchu pieszych w okolicach placówek edukacyjnych. Kierowcy powinni być w tym czasie szczególnie wyczuleni na najmłodszych użytkowników dróg, zredukować prędkość i kierować się zasadą ograniczonego zaufania.

Początek września i powrót uczniów do nauki stacjonarnej oznacza zwiększone natężenie ruchu drogowego. Wioząc dziecko do szkoły, zachowajmy najwyższą ostrożność. Prawdziwą stawką nie jest punktualność, ale życie i zdrowie dziecka. Szczególną uwagę na bezpieczeństwo jazdy należy zwrócić w okolicach przejść dla pieszych, gdzie wielu kierowców łamie przepisy i nie ustępuje pierwszeństwa pieszym. Wrzesień był w ubiegłym roku drugim po sierpniu miesiącem z najwyższą liczbą wypadków (2557)*.

UWAŻAJ W OKOLICY SZKOŁY

Przejeżdżając w pobliżu szkoły czy przedszkola, kierowcy powinni zredukować prędkość i wzmożyć czujność. W takich miejscach należy zwracać szczególną uwagę na prawidłowe parkowanie, aby pozostawiony pojazd nie utrudnił dzieciom bezpiecznego przemieszczania się, ponieważ przy swoim niskim wzroście, wychodząc zza zaparkowanego samochodu, najmłodsi mogą nie zostać zauważeni przez innych kierowców.

Często sami rodzice doprowadzają do niebezpieczeństwa, wyjeżdżając w ostatniej chwili i podwożąc dziecko jak najbliżej wejścia do szkoły, aby nie spóźniło się na lekcje – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

KIERUJ SIĘ ZASADĄ OGRANICZONEGO ZAUFANIA

Jeżeli widzimy dzieci znajdujące się w pobliżu drogi lub parkingu, szczególnie ważne jest, aby stosować się do zasady ograniczonego zaufania. Dotyczy to zwłaszcza takich miejsc jak okolice przejść dla pieszych, przystanków, dworców, szkół, przedszkoli i prowadzących do nich przejść oraz nieodgrodzonych chodników. Po najmłodszych uczestnikach ruchu należy spodziewać się, że mogą zagapić się i nie zauważyć nadjeżdżającego samochodu. W takiej sytuacji kluczowe jest należyte obserwowanie przez kierowcę przedpola jazdy, aby w porę dostrzec pieszego i móc błyskawicznie zareagować w razie pojawienia się dziecka na jezdni.

DOPILNUJ, ABY DZIECKO BYŁO WIDOCZNE DLA INNYCH 

Aby dzieci mogły być bezpieczne na drodze, muszą być widoczne dla kierowców. Piesi poruszający się po zmierzchu po nieoświetlonych drogach i nieposiadający elementów odblaskowych są widoczni dla kierujących dopiero z niewielkiej odległości, co może znacznie utrudnić skuteczną reakcję kierowcy, który nie zdąży na czas zahamować i ominąć czy wyprzedzić takiej osoby. Ma to jeszcze większe znaczenie jesienią, gdy zmrok zapada znacznie szybciej. Dlatego tak ważne jest, aby wyposażyć dziecko w odblaski. Nie powinno być to szczególne trudne, ponieważ na rynku jest duży wybór odzieży posiadającej elementy odblaskowe, zwłaszcza sportowej. Przy zakupie plecaka i innych akcesoriów dla dzieci także warto zwrócić uwagę, aby posiadały takie elementy. Wybierajmy okrycia wierzchnie w jasnych kolorach – to również ułatwi kierującym wcześniejsze dostrzeżenie dziecka.

Według przepisów obowiązkowe jest używanie elementów odblaskowych przez pieszych poruszających się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, o ile nie poruszają się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku. Mimo to, jak pokazują badania, ponad 80% pieszych nie używa w takiej sytuacji odblasków, a prawie 60% nosi ciemne ubrania, co niemal całkowicie uniemożliwia kierowcy wczesne dostrzeżenie pieszego i odpowiednią reakcję za kierownicą**.

TŁUMACZ I BĄDŹ PRZYKŁADEM

Rodzice i opiekunowie dzieci powinni dołożyć wszelkich starań, aby były one świadome, jak należy zachować się na drodze i jakich zasad muszą przestrzegać, aby bezpiecznie dotrzeć na zajęcia. Warto od najwcześniejszych lat życia dzieci przygotowywać je do bycia uczestnikami ruchu, zwłaszcza że często poruszają się one na hulajnogach czy rowerach.

Powinniśmy przykładać szczególną wagę do tego, by tłumaczyć i pokazywać dziecku, jakie są zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, czego nie robić i jakie są tego konsekwencje, na przykład jak prawidłowo przekraczać jezdnię, jak poruszać się po niej w przypadku braku chodnika lub pobocza oraz jak zachowywać się w miejscach oczekiwania na przyjazd autobusu. Najskuteczniejszym sposobem nauki jest częste, konsekwentne dawanie przykładu. Świadomość zagrożeń, jakie mogą spotkać dzieci na drodze, może uchronić je przed uczestnictwem w wypadku drogowym. Marginalizacja edukacji dzieci w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego może także skutkować wychowaniem nieostrożnych kierowców i nieuważnych pieszych.

* www.policja.pl
** www.krbrd.gov.pl

 

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault to pierwsza markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Modlin. W jej ofercie znajdują się szkolenia dla klientów indywidualnych i flotowych pomagające unikać ryzyka drogowego, a także kursy jazdy defensywnej i ekonomicznej dla każdego typu samochodów. Szkolenia mogą być wsparte warsztatami z psychologiem ruchu drogowego oraz kursem z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła dysponuje torem szkoleniowym wyposażonym w 2 place treningowe i 4 płyty poślizgowe o łącznej powierzchni 3.900 m2 (płyta poślizgowa podstawowa, duża płyta poślizgowa + szarpak, okrąg poślizgowy oraz wzniesienie z płytą poślizgową; przeszkody automatyczne, kurtyny wodne programowalne, wyświetlacze prędkości).

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy.

Szczegóły: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij6Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Dacia Duster: IV runda Pucharu podczas Baja Poland 2021

Następny

Nowy materiał znacznie zmniejsza wagę węży do układów klimatyzacji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy materiał znacznie zmniejsza wagę węży do układów klimatyzacji

Citroën DS High Rider Concept: tak wyglądała zapowiedź DS 4

Związek Dealerów Samochodów apeluje o rzetelność ze strony aktywistów ekologicznych

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.