czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Bezprzewodowe ładowanie aut w ruchu? To już możliwe!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-03
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
83 1
1
72
UDOSTĘPNIEŃ
239
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Koncern Stellantis jest jednym z partnerów zaangażowanych w projekt „Arena Przyszłości”. To tor doświadczalny zlokalizowany przy autostradzie A35 we Włoszech – drodze łączącej Brescię i Mediolan. Tor ma długość 1.050 metrów i jest zlokalizowany w pobliżu zjazdu Chiari Ovest. Doprowadzono do niego linię energetyczną o mocy 1 MW. Ideą powstania obiektu było testowanie rozwiązania DWPT (Dynamic Wireless Power Transfer), w którym akumulatory trakcyjne aut elektrycznych ładowane są indukcyjnie podczas jazdy. W tym celu pod asfaltem umieszcza się przewody elektryczne.

DWPT jest jedną z głównych technologii stworzonych w celu natychmiastowego i namacalnego reagowania na wymagania dotyczące dekarbonizacji i zrównoważenia środowiskowego w sektorze mobilności. Udział Stellantis w tym projekcie wpisuje się w strategię elektryfikacji zilustrowaną przez Spółkę podczas Dnia EV w lipcu 2021 roku. Wśród partnerów znajdują się też instytucje publiczne i uczelnie wyższe.

Po ustaleniu technologii elektryfikacji dróg i zapewnieniu zasilania, rozpoczyna się trzecia faza projektu, skupiająca się na pilotażu stosowanej technologii. Inauguracja toru o długości 1.050 metrów zakończyła się sukcesem. „Arena Przyszłości” jest teraz gotowa do przetestowania w terenie innowacyjnej technologii wykorzystywanej do ładowania pojazdów elektrycznych podczas jazdy po torze.

Aby to zrobić, pierwsze pojazdy (nowy Fiat 500 i autobus Iveco E-Way) zostały przystosowane do testowania systemu i przejechały już wiele kilometrów, z więcej niż zachęcającymi wynikami. Celem jest pokazanie, w jaki sposób system DWPT – główna cecha „Areny Przyszłości” – okazuje się być jednym z najlepszych kandydatów w udzielaniu natychmiastowych, konkretnych odpowiedzi, jeśli chodzi o wymagania dotyczące dekarbonizacji i zrównoważenie środowiskowe w sektorze mobilności.

Udział Stellantis w tym projekcie wpisuje się zatem w strategię elektryfikacji zilustrowaną przez firmę podczas Dnia EV 8 lipca 2021 r. Głównym celem jest oferowanie klientom nie tylko najnowocześniejszych pojazdów o dużym zasięgu i ultraszybkich prędkościach ładowania, ale także całego ekosystemu usług, który może zaspokoić wszystkie potrzeby coraz bardziej wymagającej grupy klientów. Do 2025 roku Stellantis planuje zainwestować ponad 30 miliardów euro w elektryfikację i rozwój oprogramowania, aby wspierać plany dekarbonizacji i jednocześnie zapewnić „najlepszą w swojej klasie” satysfakcję klientów na całym świecie.

„To najnowocześniejsze rozwiązanie, które zapewnia konkretną odpowiedź na problemy dotyczące zasięgu i opłat, o które martwią się klienci. Przyspieszamy naszą rolę w definiowaniu mobilności przyszłości i w tym sensie technologia DWPT wydaje się być zgodne z naszym pragnieniem oferowania konkretnych odpowiedzi na wymagania klientów. Ładowanie pojazdów w ruchu zapewnia wyraźne korzyści pod względem czasu ładowania i wielkości ich akumulatorów” – twierdzi Anne-Lise Richard, szefowa Global e-Mobility Business Unit w Stellantis.

Za pomocą DWPT pojazdy elektryczne można ładować „bezprzewodowo”, jeżdżąc nimi po pasach drogowych wyposażonych w innowacyjny system przewodów montowanych pod asfaltem. Technologia ta może być dostosowana do wszystkich pojazdów wyposażonych w specjalny „odbiornik”, który przekazuje energię pochodzącą z infrastruktury drogowej do akumulatora, mając na celu zapewnienie mobilności „zeroemisyjnej”. Jednocześnie zaawansowana łączność za pośrednictwem technologii IOT (Internetu Rzeczy) zagwarantuje maksymalne bezpieczeństwo na drogach, możliwe dzięki stałemu swoistemu dialogowi między autostradą, a poruszającymi się nią pojazdami. Nawierzchnia drogi zostanie również zoptymalizowana w celu zwiększenia jej trwałości bez zmiany wydajności i skuteczności ładunku indukcyjnego.

Ten projekt jest pierwszym przykładem wspólnych innowacji na rzecz „zeroemisyjnej” mobilności ludzi i towarów. Operator autostrady A35 Brebemi-Aleatica i Stellantis – wraz z ABB, Electreon, FIAMM Energy Technology, IVECO, IVECO Bus, Mapei, Pizzarotti, Politechniką Mediolańską, Prysmianem, TIM, Uniwersytetami Roma Tre i Parma, Strażą Pożarną i Policją Drogową – podjęli teraz poważny i niezwykle konkretny krok ku przyszłości. „Arena Przyszłości” została niedawno wymieniona przez prestiżowy magazyn „Time” jako jeden ze 100 najważniejszych wynalazków 2021 roku.

 

 

w oparciu o informację prasową Stellantis
Krzysztof Gregorczyk
zdjęcie: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneStellantis
Udostepnij29Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

Renault Megane E-Tech Electric „Rodzinnym Hatchbackiem Roku” wg Top Gear

Następny

Używany Citroën Ami 6 Break z 1969 roku na sprzedaż za rekordową kwotę w USA

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Citroen Ami 6 Break

Używany Citroën Ami 6 Break z 1969 roku na sprzedaż za rekordową kwotę w USA

Nowy Citroën C4 głównym bohaterem najnowszego teledysku Amra Diaba

Dacia Duster 2022

Nowa Dacia Duster ulubionym samochodem Kowalskiego w listopadzie 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • mare - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marcin ( ten co go kasują) - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Roman - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.