środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-22
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
4.1k 41
11
3.5k
UDOSTĘPNIEŃ
11.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Kryzys w przemyśle samochodowym trwa. Produkcja w fabrykach koncernów przerywana jest bardzo często z powodu braku półprzewodników. Niekiedy jednak powody mogą być zaskakujące – na przykład kradzież. Złodzieje nie wykazali się jednak sprytem.

W czasach, gdy elektronika była bardzo droga, często słyszało się o kradzieżach telefonów komórkowych czy komputerów. Dzisiaj, w dobie drożejących samochodów, złodzieje upodobali sobie cenne części.

Dwóch pracowników fabryki silników koncernu Stellantis w Trémery kradło hurtowo wtryskiwacze. Wynieśli blisko dwieście sztuk o wartości przekraczające 40.000 euro. Kradzież szybko odkryto a ustalenie winnych możliwe było dzięki systemowi monitoringu i zarządzaniu obiegiem części. Skradzione części złodzieje sprzedawali a uzyskanymi w ten sposób pieniędzmi dzielili się po połowie. W fabryce na razie nie popracują – obaj zostali natychmiastowo zwolnieni.

Brak wtryskiwaczy mógł skutecznie zakłócić procesy produkcyjne. Wobec przerwanych łańcuchów logistycznych, wydłużonych czasów dostaw oraz braku części i podzespołów zwiększenie zamówień z dnia na dzień jest niemożliwe. Bez wtryskiwaczy nie jest możliwe prawidłowe zmontowane i uruchomienie silnika samochodu, co mogłoby zablokować linie produkcyjne, gdzie proces jest ściśle zaplanowany: blok silnika obudowuje się kolejnymi elementami, zalewa płynami a na końcu przekazuje na stanowiska testowe, gdzie pracują pod nadzorem komputerów. Dopiero przetestowane silniki trafiają do działu logistyki, gdzie są pakowane i wysyłane na miejsce ostatecznego montażu.

Mohamed i Marc, których przyłapano na kradzieży wtryskiwaczy, stanęli przed sądem w Metz. Okazało się, że przynajmniej jeden z nich był 24-krotnie notowany za drobne kradzieże. Sąd nie miał więc wątpliwości i skazał obu byłych już pracowników.

Złodzieje nie wykazali się sprytem. Odkrycie kradzieży miało miejsce bardzo szybko, podobnie jak namierzenie sprawców. Na rozprawę nie czekali zbyt długo – wszystko odbyło się błyskawicznie. Wysokości kar jednak nie podano.

źródło: Republicain Lorrain

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij1404Tweet878Udostepnij246
Poprzedni

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Następny

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Renault Megane E-Tech Electric

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.