niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Hiszpanii 2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-19
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
61 1
0
53
UDOSTĘPNIEŃ
177
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Przed nami kolejne, szóste już tegoroczne Grand Prix Formuły 1. Tym razem największy wyścigowy cyrk świata przenosi się do Hiszpanii, będzie to więc domowy wyścig dla Fernando Alonso, najstarszego obecnie kierowcy w stawce, reprezentanta Alpine i zdobywcy dwóch tytułów mistrzowskich w barwach Renault.

Otmar Szafnauer: „Po pierwsze, naszym celem jest to, aby oba samochody znalazły się w punktach, czego jeszcze nie osiągnęliśmy od pierwszego wyścigu sezonu. Jeśli zamierzamy osiągnąć nasze cele na ten rok, to jest to minimalne wymaganie na pozostałe Grand Prix. Konsekwentnie pokazywaliśmy, że mamy konkurencyjny samochód i teraz ważne jest, abyśmy przekonwertowali to obiecujące tempo na punkty w niedziele. Z pewnością dążymy do odbicia się po Miami poprzez wypracowanie znacznie lepszego  i czystszego wyścigowego weekendu. Możemy kontrolować tylko to, co jest przed nami, więc taki jest cel w Barcelonie i obaj kierowcy są gotowi do realizacji wytycznych”.

Esteban Ocon: „Barcelona jest jednym z tych torów, które wszystkie zespoły i wszyscy kierowcy znają bardzo dobrze. Ścigaliśmy się tam i testowaliśmy tam już od jakiegoś czasu, ale oczywiście niesie to ze sobą własne wyzwania, tak jak każdy tor. Pierwsze dwa sektory są szybkie i mogą być trudne, a zarządzanie oponami jest bardzo ważne. Ostatni sektor to niska prędkość i zwykle odczuwasz utratę przyczepności pod koniec okrążenia, gdy opony się przegrzewają. Ogólnie rzecz biorąc, dość trudno jest wyprzedzać w Barcelonie, chociaż długa prosta zjazdowa może dać przewagę mocy i DRS-u, więc jest to kluczowa część toru. Sprawia, że ​​kwalifikacje i strategia wyścigu są szczególnie ważne, aby uzyskać pozycję na torze. W zeszłym roku zakwalifikowałem się na piątej stawce, więc jest to miły dla mnie tor i wiem, że możemy być tam konkurencyjni”.

Fernando Alonso: „Ścigałem się w Barcelonie od wielu lat, więc dobrze znam tor i miejsce. To tor, który naprawdę pokazuje, gdzie twój samochód znajduje się wśród reszty stawki i od wielu lat jest miejscem zimowych testów. Tor nie jest łatwy do wyprzedzenia, więc musisz się dobrze zakwalifikować. O ile w wyścigu nie pojawi się samochód bezpieczeństwa lub coś niezwykłego, trudno jest zdobyć przewagę. W tym roku mamy całkiem dobre kwalifikacje, więc miejmy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować to z poprzednich sobót w Barcelonie i przede wszystkim, że zaliczymy bezproblemowy wyścig”.

Tor ma długość 4.675 m, a dystans wyścigu wynosi 308,424 km. Po raz pierwszy wykorzystany został jako miejsce Grand Prix w 1991 roku. Pełnił funkcję startu i mety imprez kolarskich na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 1992. Jest oceniany jako jeden z najbardziej ekologicznych torów na świecie. Układ Circuit de Barcelona-Catalunya był kilkakrotnie zmieniany na przestrzeni lat, z których najbardziej zauważalną korektą jest wprowadzenie wolnobieżnej szykany przed ostatnim zakrętem w celu zwiększenia szans na wyprzedzanie.

Samochody napędzane przez silniki Renault zdobyły na tym torze 10 pole position, odniosły 12 zwycięstw, wywalczyły 524 punkty i osiem najszybszych okrążeń podczas Grand Prix Hiszpanii. Fernando Alonso odniósł emocjonujące zwycięstwo w 2006 roku, jeżdżąc dla Renault F1 Team przed ukochaną publicznością. Fernando powtórzył ten wyczyn w 2013 roku. Esteban Ocon zajął piąte miejsce w Barcelonie w 2017 roku, co jest jego najlepszym wynikiem w jego debiutanckim sezonie w Formule 1. Zespół Alpine zdobył dwa punkty w zeszłorocznym Grand Prix Hiszpanii – sięgnął po nie Esteban w walce o dziewiąte miejsce, kwalifikując się do wyścigu na piątym miejscu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: BWT Alpine F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1Sportwyścigi
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Trybuna Alpine i Trybuna Estebana Ocona podczas Grand Prix Francji

Następny

Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej

160 Citroënów Ami Cargo dla pocztowców - jeden z trzech ważnych kontraktów

Dacia to współczesna odmiana Malucha? Duster, Sandero i Jogger to auta dla każdego, ale nie dla wszystkich

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.