środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-28
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
41 0
0
35
UDOSTĘPNIEŃ
118
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Już jutro kolejny wyścig Formuły 1. Chyba największy klasyk nad klasykami – bolidy jeździć będą ulicami Księstwa Monako. To niedziela najniższych prędkości w F1, ale też ogromnych emocji i pięknych widoków. Co przed weekendem mówili kierowcy BWT Alpine F1 Team oraz ich szef?

Otmar Szafnauer: „Jakże ekscytujący wyścig mieliśmy w Hiszpanii! To była dobra zabawa z wielokrotnymi pit-stopami i wyprzedzaniem, więc jestem pewien, że było to wspaniałe widowisko dla wszystkich fanów Formuły 1. Z naszego punktu widzenia, biorąc pod uwagę nasze pozycje startowe po ciężkiej sobocie, opuściliśmy Hiszpanię mile zadowoleni z zebrania punktów. Wszyscy nie możemy się doczekać wyjazdu do Monako. To niesamowicie wyjątkowe miejsce oraz bardzo historyczny i ważny tor wyścigowy dla Formuły 1, gdzie wszyscy lubimy się ścigać. Jasne jest, że ze względu na ciasny tor i ostre zakręty jest to trudne miejsce do wyprzedzania w dniu wyścigu. Musimy zadbać o dobre tempo w kwalifikacjach, bo to kluczowe w tym miejscu”.

Esteban Ocon: „Monako to tor wyjątkowy pod wieloma względami: średnia prędkość jest najniższa w roku, a zakręty są tak ciasne, że moc nie jest tak ważna jak na innych torach. Potrzebujesz dobrej stabilności podczas hamowania i solidnego silnika, który dobrze reaguje na zakrętach. A jak wszyscy wiemy, pozycja startowa w Monako jest kluczowa, więc lepsze wyniki niż w Barcelonie w kwalifikacjach będą ważne. Miałem tam P9 tam w zeszłym roku, ale oczywiście będziemy chcąc poprawić ten wynik i upewnić się, że weekend będzie płynniejszy od początku do końca”.

Fernando Alonso: „Zawsze lubiłem ścigać się w Monako. To jedno z największych widowisk w kalendarzu Formuły 1. Myślę, że z tegorocznymi samochodami będzie to jeszcze trudniejsze niż zwykle, ze wszystkimi wolnymi zakrętami. Wiemy, że popełniasz jeden mały błąd na ulicach Monako i kończysz na barierkach. Kwalifikacje są również bardzo trudne, biorąc pod uwagę ruch, który napotykasz na okrążeniu. Nie mogę się doczekać wyzwania!„.

Długość okrążenia wynosi w Monako 3.337 metrów. Z uwagi na niewielkie prędkości i konieczność zmieszczenia się w regulaminowym czasie wyścigu, dystans do przejechania jest najkrótszy i wynosi tylko niespełna 260,3 km. Średnia prędkość wyścigu w ubiegłym roku wyniosła tu tylko 157,833 km/h. Najwyższa osiągnięta szybkość, to 290,8 km/h. Fairmont, to najwolniejszy zakręt w całym sezonie F1. Tor w Monako, to jeden z zaledwie trzech torów w historii sportu z tunelem. Dzięki wyjątkowym właściwościom aerodynamicznym tunelu samochody mogą stracić od 20 do 30% siły docisku.

Samochody napędzane przez silniki Renault zdobyły tu 14 pole position, osiem najszybszych okrążeń, 24 miejsca na podium, siedem zwycięstw i 449 punktów ze 154 startów podczas Grand Prix Monako.

Fernando Alonso jest jedynym aktywnym kierowcą Formuły 1, który zdobył dwie trzecie legendarnej potrójnej korony sportów motorowych. Fernando wygrał Grand Prix Monako z Renault w 2006 roku i ma na swoim koncie dwa 24-godzinne tytuły Le Mans.

Najlepszy wynik Estebana Ocona w Monako to P6 w 2018 roku. Esteban również zajął miejsce w punktach w 2021 roku.

Fernando może wyprzedzić Grahama Hilla jako kierowca, który ukończył najwięcej okrążeń wyścigowych podczas Grand Prix Monako. Fernando przejechał do tej pory 1.198 okrążeń na torze i pobije rekord, jeśli ukończy 14 okrążeń.

W piątek odbyły się dwa pierwsze treningi. Początkowa sesja napawała nas średnim optymizmem: Fernando był trzynasty, a Esteban szesnasty. W drugim treningu Alonso wbił się na ósme miejsce, ale Ocon był dopiero osiemnasty. Co mówili obaj kierowcy po piątkowych sesjach?

Esteban Ocon: „Dobrze jest wrócić do Monako i odkryć wyzwania, jakie te nowe samochody niosą ze sobą na tak specyficznym torze, jak ten. Oczywiste jest, że musimy wprowadzić pewne ulepszenia, aby znaleźć się tam, gdzie chcemy być w ten weekend, jeśli chodzi o wydajność. Wiele się dzisiaj nauczyliśmy przy różnych ustawieniach między obydwoma samochodami, a teraz jest mnóstwo pracy do wykonania w nocy, abyśmy byli w lepszej sytuacji jutro. Ważne będzie, aby zrobić to dobrze, ponieważ wiemy, jak istotne są kwalifikacje w Monako. Jeszcze większe wymagania mam wobec siebie samego, więc nie mogę się doczekać kolejnych jazd jutro po południu”.

Fernando Alonso: „Monako zawsze różni się od innych torów, ponieważ musisz znaleźć zaufanie do samochodu. Pierwszy trening był dla nas trochę bałaganiarski, ale w drugim zaczęliśmy się dogadywać z moim samochodem. Jest jeszcze więcej do zrobienia, ponieważ doświadczyliśmy niespójnej równowagi tu i tam, którą musimy naprawić, a także spróbować lepiej zrozumieć opony przed kwalifikacjami, ponieważ uzyskanie dobrej pozycji na starcie jest oczywiście głównym tematem weekendu. Jest trochę pracy do wykonania, ale tutaj zawsze jest wyjątkowa jazda z dużą ilością adrenaliny na każdym okrążeniu”.

Wypowiedział się także Pat Fry, dyrektor techniczny: „Weekend Grand Prix Monako zawsze stawia przed samochodami, kierowcami i inżynierami wyjątkowe wyzwania. Dzisiejsze treningi były z pewnością trudne, zwłaszcza dla nowych samochodów z 2022 roku, w których idealna równowaga w ustawieniu samochodu występuje w małym optymalnym oknie. Fernando był dziś nieco bardziej zadowolony ze swojego samochodu niż Esteban, więc mamy trochę danych do przeanalizowania, aby zrozumieć różnice. My, jak wszystkie zespoły, musimy się uczyć zarówno opon, samochodów, jak i jazdy z różnym poziomem paliwa. Ogólnie rzecz biorąc, nie wszystko poszło gładko, ale jesteśmy przekonani, że możemy przejrzeć dane i znaleźć ulepszenia jutro przed kwalifikacjami, ponieważ wiemy, że pozycja na starcie często jest kluczem do udanego weekendu”.

Dzisiejszy, trzeci trening, przełomu nie przyniósł: Fernando ukończył sesję z dziesiątym czasem, a Esteban był siedemnasty. Najwyraźniej jednak zespół znalazł lepsze ustawienia na kwalifikacje, bo w czasówce Ocon wywalczył dziesiąte pole startowe, a Alonso ruszy do wyścigu z miejsca siódmego.

Wyścig rozpocznie się jutro o godzinie 15:00. Transmisja na żywo w telewizji Eleven Sports 1.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: BWT Alpine F1 Team

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineF1Sportwyścigi
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką

Następny

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Nowe problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncernu w Meksyku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.