Po wycofaniu się Stellantis z produkcji samochodów marki Jeep w Chinach, przejęcie tamtejszej fabryki rozważa m.in. BYD. Chińscy producenci to potentaci na lokalnym rynku.
Zakłady, utworzone przez join-venture pomiędzy Stellantis i GAC, mają zdolność do produkcji 164.000 samochodów rocznie. Produkowano w nich takie modele jak Jeep Cheerokee oraz Grand Commander. Przejęcie fabryki przez BYD i Leapmotor pomogłaby obu firmom z realizacji zapotrzebowania na lokalnym rynku.
Leapmotor jest chińskim producentem elektrycznych samochodów osobowych i sportowych z siedzibą w Hangzhou działający od 2017 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Zhejiang Lingpao Technology Co., Ltd.
Z kolei BYD Auto to chińskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją samochodów osobowych i autobusów, w tym z napędem elektrycznym i hybrydowym, należące do koncernu BYD Company, wytwarzającego akumulatory elektryczne. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Shenzhen, w prowincji Guangdong. Tylko w 2021 r. BYD sprzedało ponad 600 tysięcy elektrycznych samochodów osobowych.
Wycofanie się Stellantis z marką Jeep Chin odbiło się szerokim echem w świecie motoryzacji. Koncern zapowiada, że samochody te będą tam po prostu importowane, jednak zmiana strategii wobec największego rynku świata budzi wiele pytań. Koncerny starają się produkować samochody lokalnie ze względu na skalę produkcji oraz koszty logistyki.
Być może Stellantis chce tworzyć nowe łańcuchy logistyczne, które będą wykorzystywać fakt, że z Chin do Europy wysłane są niektóre montowane tam samochody i w ten sposób obniżyć koszty. Z powrotem płynęłyby m.in. Jeepy.
Najnowsze komentarze