• Najnowsze

Carlos Ghosn oskarża menadżerów Nissana i japoński rząd: to spisek przeciwko fuzji koncernów

2020-01-08
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
czwartek, 25 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Carlos Ghosn oskarża menadżerów Nissana i japoński rząd: to spisek przeciwko fuzji koncernów

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-01-08
w Renault, Wiadomości
Czas czytania3min
20 1
4
28
UDOSTĘPNIEŃ
59
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

Carlos Ghosn, były szef aliansu Renault Nissan po raz pierwszy od czasu wydostania się z Japonii przemówił publicznie. Spodziewamy się, że podczas konferencji prasowej opowie dziennikarzom historię dotyczącą spisku, aresztu i swojej spektakularnej ucieczki.

W listopadzie 2018 roku Carlos Ghosn został aresztowany w Tokio pod zarzutem przestępstw finansowych obejmujących zatajenie wynagrodzenia i wykorzystywanie zasobów korporacyjnych do osobistych celów. Przez ponad rok był przetrzymywany w japońskim więzieniu. W ubiegłym tygodniu uciekł do Libanu. Były szef Renault przez cały czas utrzymuje, że jest niewinny i potępia dochodzenie Nissana. Konferencja prasowa w Bejrucie była pierwszą okazją do tego, by poznać szczegóły dotyczące spisku, aresztu oraz ucieczki.

Carlos Ghosn wspomina na konferencji o rozłące ze swoją rodziną i „brutalnym odciągnięciu od swojego świata” bez dostępu do dowodów swojego oskarżenia. Mówi również o tym, że był zmuszany do przyznania się do winy hasłem: „to wszystko się skończy, jeśli tylko się przyznasz„. Ghosn wspomina, że nie ucieka od sprawiedliwości, chce tylko oczyścić swoje nazwisko z zarzutów i tłumaczy, że nie pozostawiono mu żadnego innego wyboru a ucieczka była najtrudniejszą decyzją w jego życiu.

Były szef Renault, mówił o swoim aresztowaniu na lotnisku pod pretekstem problemu z wizą. Miał możliwość wezwania prawnika Nissana. „Nie wiedziałem tylko, że to Nissan stoi za tym wszystkim” – powiedział dziennikarzom podczas konferencji. 5 godzin po aresztowaniu siedział już w ciasnej celi. Został poinformowany, że wszystko jest całkowicie legalne i istnieje mnóstwo dowodów, których nikt nie chciał mu przedstawić.

Ghosn wspomniał o trudnych warunkach panujących w japońskim więzieniu, o odcięciu od świata, bez odwiedzin, kontaktu z ludźmi przez sześć dni w tygodniu i bez dostępu do leków. Musiał tłumaczyć nawet dlaczego chce zobaczyć się z żoną. Odpowiedź na prośbę brzmiała oczywiście „nie”. Gdy po wielkich trudach udało się zorganizować spotkanie, na miejscu znajdował się prawnik, który notował każde wypowiadane słowo.

Ghosn powiedział, że był już gotowy przejść na emeryturę w czerwcu 2018 roku, ale został uznany za najlepszą osobę, która będzie kontynuowała integrację Renault i Nissana. „Zaproponowałem system, ale brakowało zaufania” – powiedział. – „Nasi japońscy przyjaciele, stwierdzili, że Renault ma zbyt duży wpływ na Nissana, a jedynym sposobem na pozbycie się tego wpływu, było pozbycie się mnie”.

Wśród osób oskarżonych o spisek wymienia czołowe nazwiska Nissana: Hiroto Saikawa, Hitoshi Kawaguchi i Masakazu Toyoda.

Carlos Ghosn urodził się w Brazylii a część swojej młodości spędził w Libanie. Następnie przeniósł się do Francji, aby studiować na prestiżowej paryskiej École Polytechnique. Swoją karierę rozpoczął w firmie Michelin, w której objął stanowisko dyrektora generalnego na Amerykę Północną. Do Renault dołączył jako dyrektor wykonawczy w latach 90.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: AzjamanagementnissanRenault
Udostepnij17Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Sukces marki Citroën w 2019 roku na polskim rynku

Następny

Carlos Tavares: koniec diesla oznacza wzrost emisji CO2

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Carlos Tavares: koniec diesla oznacza wzrost emisji CO2

Nowa Dacia Sandero 2020 - są kolejne szpiegowskie zdjęcia

Niezwykłe ogłoszenie Renault sprzed dziewięćdziesięciu trzech lat

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztofens o Co ile wymieniać olej silnikowy? Wytyczne producentów vs. rzeczywistość
    • Marek o Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?
    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    4
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.