C-Metisse, to model coupé o wyposażeniu najwyższej jakości oraz doskonałych, a jednocześnie przyjaznych dla środowiska parametrach technicznych. Dzięki smukłym proporcjom, karoserii w kolorze ognistej czerwieni, unikalnym drzwiom oraz wszechobecnym chromowanym elementom wykończenia ten czteroosobowy, czterodrzwiowy model coupé ożywia motoryzacyjną pasje.
Wykorzystując to samo przyszłościowe rozwiązanie, które zostało już zaprezentowane przez Citroëna na początku roku w prototypowym modelu C4 Hybride HDi, C-Métisse wyróżnia się umieszczeniem silników elektrycznych przy tylnych kołach. Ta konfiguracja przyczynia się do lepszych osiągów pojazdu i optymalnie zwiększa możliwości układu napędowego.
C-Métisse urzeka dynamizmem, który emanuje z jego sylwetki. Potencjalna energia jest odczuwalna nawet w czasie postoju. Dzięki bardzo dużej przedniej pokrywie silnika i zredukowanemu do minimum zwisowi tylnemu C-Métisse nawiązuje do zrównoważonej budowy pojazdów ze złotej epoki modeli przeznaczonych do dalekich podróży.
Zarys sylwetki C-Métisse jest również wyrazem dążenia do optymalnej aerodynamiki, zapewniającej zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu szkodliwych dla środowiska emisji spalin, we współpracy z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi w tym zakresie.
Okalające, wkomponowane w logo marki, reflektory posiadają rząd diodowych lampek, które zapalają się progresywnie w zależności od kąta skrętu kierownicy i prędkości pojazdu, zapewniając optymalne oświetlenie w czasie jazdy nocą po krętej drodze. Tego typu rozwiązania, choć wykonane oczywiście w zupełnie innej technologii, znamy już z Citroëna DS., którego zaprezentowano przed przeszło półwieczem…
Optymalna aerodynamiczna budowa zapewnia doskonałe osiągi z jednoczesnym przestrzeganiem zasad ochrony środowiska. Aerodynamiczna i opływowa sylwetka, będąca od lat wyróżniającym atutem marki, została bardzo starannie dopracowana, przyczyniając się znacząco do dynamicznych parametrów C-Métisse i skutecznej kontroli sterowności pojazdu.
Kształt C-Métisse nie ogranicza się do walorów estetycznych, łącząc w sobie urodę i doskonałe parametry dynamiczne. C-Métisse wykazuje współczynnik Cx na poziomie 0,30 dzięki płynnym i sprężystym liniom nadwozia, a także licznym nowatorskim rozwiązaniom, takim jak termodynamiczne wloty powietrza z przodu, płaski spód pojazdu, dwa tylne składane spoilery czy też tylne owiewki. Wszystkie te urządzenia aktywnie przyczyniają się nie tylko do zmniejszenia oporu aerodynamicznego, lecz także do obniżenia nośności nadwozia, zwiększając przyczepność samochodu do nawierzchni.
To wszystko zaowocowało drugim miejscem w plebiscycie wspomnianego na wstępie internetowego magazynu „Car Design News” w kategorii modeli studyjnych. Wyżej oceniono jedynie Saaba Aero X Concept.
Cieszymy się, że internauci docenili wysiłek stylistów Citroëna, a francuskiej firmie życzymy powrotu do lat świetności i niezwracania uwagi na opinie „wykształciuchów” ;-)
KG
Najnowsze komentarze