Czy marki Citroën, Opel i Peugeot będą sprzedawane w jednym salonie? Na rynku dealerskim nie ustają spekulacje co do przyszłości sieci dealerskiej PSA. Jeden z pomysłów to tworzenie salonów i serwisów wielomarkowych, w których sprzedawane będą trzy marki koncernu.
Z takim podejściem wiążą się liczne konsekwencje, między innymi związane z wyglądem salonów oraz udostępnieniem określonej powierzchni dla prezentacji samochodów. Dzisiaj salon musi mieć co najmniej kilkaset metrów a klient powinien mieć możliwość zapoznania się z pełną ofertą. W przypadku, gdyby okazało się, że w jednym budynku mają pojawić się trzy marki, to powierzchnia wystawowa ulegnie znacznemu zmniejszeniu, nie będzie można pokazać wszystkich modeli. Muszą więc zmienić się też wymagania producenta.
Jednak jeśli tak plan byłby realizowany, oznaczałoby to, że ilość dealerów zapewne ulegnie zmniejszeniu.
Inny kierunek rozwoju sieci sprzedaży to większe wykorzystanie technologii cyfrowych. Epidemia koronawirusa zmusiła dość zachowawczych do tej pory producentów do przeniesienia części aktywności do sieci. W niektórych krajach, jak na przykład w Anglii, PSA testuje już pełną obsługę procesu sprzedażowego przez internet. Dostawa samochodu realizowana jest jednak przez dealera.
Jedna rzecz jest dzisiaj pewna – zmiana. Najbliższe lata zmienią krajobraz rynku motoryzacyjnego na dobre. W jakim kierunku to wszystko pójdzie? Na razie nie wiadomo.
Najnowsze komentarze