poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

C4 Cactus – produkcja ruszyła

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2013-12-22
w Wiadomości
Czas czytania 3 minut
10 0
0
9
UDOSTĘPNIEŃ
29
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

ruszyła produkcja przedseryjnych egzemplarzy Citroena C4 Cactus

Citroën rozpoczął już przedseryjną produkcję Cactusa – ciekawego auta z rodziny C4. Samochód powstaje w hiszpańskich zakładach PSA w Madrycie, premierę przewidziano na 5. lutego (136. rocznica urodzin Andre Citroëna), a auto będzie występować także w wersji hybrydowej.

W hybrydowej? Tak. Ale nie z silnikiem elektrycznym, lecz z prostym, tanim w implementacji systemem Hybrid Air. Czyli silnik spalinowy będzie wspomagany sprężonym powietrzem. To może niezbyt wydajny w sensie czasowym układ, ale za to banalny w ładowaniu, świetny w mieście, zwłaszcza w korkach, a przy tym lekki i prosty w budowie. Znikną też obawy o trwałość baterii oraz marudzenie, jakoby akumulatory były szalenie nieekologiczne.

Hybrydowa wersja powinna się zadowolić średnim spalaniem poniżej 3 l/100 km, co stanowi niezłe osiągnięcie, jak dla auta o 421 cm długości i 175 cm szerokości.

Oczywiście najpierw na rynek trafią wersje z tradycyjnym napędem, ale też nie będą normalne ;-) co z pewnością ucieszy miłośników marki. Zastosowano powiem na karoserii nakładki AirBumps, które chronią blachę przed niewielkimi uszkodzeniami, o jakie łatwo na przykład na parkingu, gdy kierowca sąsiedniego samochodu zbyt raptownie otworzy drzwi. C4 Cactus będzie na wiele tego typu uszkodzeń odporny.

„To będzie sukces” powiedział na przedświątecznym spotkaniu z przedstawicielami hiszpańskich mediów motoryzacyjnych Alfredo Vila, dyrektor generalny Automobiles Citroën España. Szef hiszpańskiego Citroëna dodał, że rok 2014 „wygląda dość optymistycznie. Celem jest odzyskanie 8-procentowego udziału w tutejszym rynku. Rok 2013 był skomplikowany, zwłaszcza dla dealerów”. 30 z nich musiało zamknąć swój biznes, aktualnie w Hiszpanii działa 130 dealerów, ale nadchodzący rok powinien być zauważalnie lepszy.

Optymizm dyrektora Vili nie jest bezpodstawny. Po pierwsze wraca życie do hiszpańskiej gospodarki, a po drugie – Citroën ma mocne asy w rękawie. Produkuje w tym kraju C4 Picasso, Grand C4 Picasso i C-Elysee (który jednak nie jest oferowany na tamtejszym rynku), a to nowe samochody, które cieszą się dużym zainteresowaniem. A teraz do tego, co opuszcza fabrykę w Vigo dojdzie jeszcze C4 Cactus, którego produkcja seryjna ruszy w czerwcu przyszłego roku w Madrycie.

 

Alfredo Vila liczy więc na wzrost sprzedaży w nadchodzącym roku i znaczące zainteresowanie modelami Citroëna. I my też w to wierzymy, tym bardziej, że po teście Grand C4 Picasso wiemy, że Citroën złapał mocny wiatr w żagle!

 

 

KG

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C-ElyseeCitroen
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Nowa gama Renault Trucks: czas montażu zabudowy krótszy o 20%

Następny

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 51-52/2013

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 51-52/2013

Modele Peugeot z pełnym odliczeniem VAT

Nowa odsłona programu lojalnościowego Citroëna w Brazylii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.