Wśród tych cech warto wyróżnić:
przedniej;
z mechaniczna, elektronicznie sterowana, 6-przełozeniową skrzynia biegów;
składania siedzeń, przez co w samochodzie może podróżować komfortowo siedmiu
pasażerów;
akustycznym i zapachowym;
w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu.
Na rynku minivanów producenci najczęściej oferują jeden typ sylwetki z różną ilością siędzeń, lub też dwie sylwetki identyczne pod względem stylu, różniące się jedynie długością pojazdu. W tym segmencie Citroën proponuje aktualnie dwa modele całkowicie odmienne pod względem stylu i rozwiązań technologicznych, czyli C4 Picasso oraz Xsare Picasso, która wciąż odnosi sukces handlowy. C4 Picasso, poprzez swój styl, rozmiary, przestronne wnętrze, modułowość
i unikalne rozwiązania technologiczne, w sposób naturalny uzupełnia gamę vanów
Citroën, na która składają się aktualnie trzy różne i uzupełniające się wzajemnie
modele: minivany Xsara Picasso i C4 Picasso oraz van C8.
Harmonijna i smukła sylwetka o płynnych kształtach C4 Picasso wpisuje się w gamę
marki. Podobnie jak inne modele Citroën, nowy van wyposażony jest w
niepowtarzalne rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy
i ułatwiające jego codzienne użytkowanie
Wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza
Nowy model wyróżnia się znakomita widocznością poprzez:
samochodu. Pionowy kat widzenia wynosi 70° w porównaniu z 35° w tradycyjnych
vanach;
dużym szybom bocznym i smukłości słupków.
Widoczność i doświetlenie przodu samochodu są zdecydowanym atutem, ale nie
zapomniano również o pozostałej części wnętrza, stosując szyby boczne o dużej
powierzchni.
Jeżeli uwzględnimy dodatkowo panoramiczny szklany dach, najszerszy jaki
aktualnie istnieje na rynku minivanów (1,04 m), doświetlenie wnętrza staje się
wyjątkowe.
C4 Picasso posiada największą przeszklona powierzchnie nadwozia na rynku
minivanów (6,4 m2 wraz z panoramicznym szklanym dachem).
Przyjazna i ciepła atmosfera we wnętrzu panuje również w nocy, dzięki licznym
dodatkowym źródłom światła, umieszczonym pod deska rozdzielcza, w bokach
drzwi i w dachu, które emitują łagodne światło. Paleta kolorów zestawu
wskaźników pozwala na wybór ulubionego oświetlenia, zarówno w dzień, jak i w
nocy, a ekrany klimatyzacji po obu końcach deski rozdzielczej są oświetlone
światłem w kolorze żółtym. Dla wygody pasażerów zastosowano lampki w oparciu
przednich foteli, a schowki w bokach przednich drzwi oświetlają się automatycznie,
jak tylko zbliżymy do nich rękę, co znacznie ułatwia poszukiwanie przedmiotów.
Ponadto, pasażerowie maja do swojej dyspozycji lampę przenośna, która ładuje się
automatycznie w trakcie jazdy, a umieszczona jest w bagażniku.
Przestronne wnętrze z przodu
Chęć zapewnienia dużej przestrzeni z przodu doprowadziła do przebudowy
koncepcji wnętrza nadwozia.
Przebudowa ta była możliwa dzięki:
zwolnienie przestrzeni środka deski rozdzielczej, ponieważ zrezygnowano
z tradycyjnej konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów. Nowe stanowisko
kierowcy współpracuje z nowa, mechaniczna, elektronicznie sterowana,
6-przełożeniowa skrzynia biegów, lub ze skrzynia automatyczna. Sterowanie
skrzynia biegów znajduje się w kierownicy, razem z dźwignia zmiany trybu pracy
i manetkami połączonymi z kolumna kierownicy;
w bezpośrednim zasięgu pasażerów;
sterujących, zapewniającym łatwy dostęp do głównych funkcji zwiększających
komfort i wspomagających prowadzenie;
umieszczonego na desce rozdzielczej, co umożliwia wyeliminowanie dźwigni
hamulca postojowego pomiędzy przednimi siedzeniami.
Nowe rozwiązania pozwalają również na wyposażenie samochodu w cztery duże
zamknięte schowki na desce rozdzielczej, w tym środkowy schowek chłodzący (na
butelkę o pojemności 1,5 litra i dwie butelki o pojemności 0,5 litra).
Niepowtarzalna przestronność wnętrza
C4 Picasso wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowa przestronnością wnętrza.
Dzięki swej budowie i rozmiarom (długość 4,59 m, szerokość 1,83 m, wysokość 1,66
m), zapewnia optymalna przestrzeń. Nowy minivan wyposażony w trzy rzędy
siedzeń może pomieścić w komfortowych warunkach siedmiu pasażerów.
w swojej kategorii
samochodów w segmencie. Tak duża przestrzeń pozwala na swobodę ruchów z
przodu i z tyłu pojazdu oraz zwiększa widoczność ze środkowego miejsca w drugim
rzędzie siedzeń, dzięki czemu pasażer może w pełni podziwiać widok przez
panoramiczna szybę przednia.
Isofix), a podłoga jest płaska, tak jak w modelu Xsara Picasso, co ułatwia ruchy
i zwiększa komfort pasażera na środkowym miejscu w drugim rzędzie.
– trzeci rząd siedzeń pozwala na komfortowy przewóz dwóch dodatkowych osób
dorosłych, mających do swej dyspozycji specjalne wnęki na nogi.
Największą pojemność bagażnika w swojej kategorii
Przestronne wnętrze dla pasażerów nie zmniejsza w żaden sposób pojemności
bagażnika. W zależności od wewnętrznej konfiguracji, użytkownik ma możliwość
regulowania pojemności bagażnika.
są składane, a fotele z drugiego rzędu maksymalnie przesunięte do tyłu, pojemność
bagażnika jest największą w tej kategorii samochodów – 576 l – oferując w
szczególności największą szerokość przestrzeni pomiędzy nadkolami (1,17 m).
do bagażnika, gdy C4 Picasso jest zaparkowany na ograniczonej przestrzeni.
rozwiązania, w tym głębokie zamykane schowki pod fotelami trzeciego rzędu.
1 951 litrów.
Szybka i łatwa w obsłudze modułowość
Modułowość C4 Picasso została opracowana ze szczególna starannością w taki
sposób, aby wnętrze mogło być szybko i łatwo adaptowane, przy jednoczesnym
zachowaniu wszystkich foteli.
zagłówków.
wyciągania zagłówków.
i odsłonięta powierzchnie, aż do tylnej części przedniego rzędu siedzeń.
budowie foteli. Siedzisko bocznych foteli w drugim rzędzie podnosi się
automatycznie do oparcia po wciśnięciu przycisku, a następnie prostym ruchem reki,
fotel przesuwa się do tyłu za fotelem w pierwszym rzędzie.
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o komfort
wszystkich pasażerów
Komfort zawieszenia, temat szczególnie ważny dla marki Citroën, jest na
najwyższym poziomie, w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu
na tylnej osi. Zawieszenie pneumatyczne oferuje wiele dodatkowych zalet:
pomocą przycisku umieszczonego w bagażniku, co ułatwia załadunek.
Wszystkie rozwiązania w zakresie komfortu C4 Picasso zostały dopracowane
w trosce o przyjemna atmosferę jazdy, zarówno pod względem termicznym,
akustycznym jak i zapachowym:
przepływu powietrza po prawej i lewej stronie w drugim rzędzie;
powietrza w drugim i trzecim rzędzie oraz w bagażniku;
podczerwień i odtwarzacz DVD;
Szczególnej dbałości dołożono w trosce o jakość wnętrza, z zastosowaniem
szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (chrom i błyszcząca czerń, lakiery
przyjemne w dotyku, materiał z drobna granulacja na desce rozdzielczej i panelach
drzwi …).
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o przyjemność jazdy
Oprócz rozwiązań mających na celu zwiększenie komfortu, Citroën zadbał również
o rozwiązania technologiczne zapewniające przyjemna jazdę. C4 Picasso został
wyposażony przede wszystkim w nowa, mechaniczna, elektronicznie sterowana 6-
przełożeniową skrzynie biegów. Nowa skrzynia współpracuje z silnikiem
benzynowym o pojemności 2.0l 143 KM oraz silnikami wysokoprężnymi HDi 110
FAP i HDi 138 FAP.
Mechaniczna, elektronicznie sterowana, 6-przełożeniowa skrzynia biegów zapewnia
C4 Picasso dobre osiągi i przyjemność jazdy na wysokim poziomie, zwiększając
szczególnie szybkość i jakość zmian przełożeń. Ponadto, nowa skrzynia biegów
pozwala na mniejsze zużycie paliwa ni_ w innych sterowanych elektronicznie
skrzyniach biegów o 4 – 5% i mniejsza emisje CO2, o 5g /km.
Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o ułatwienie
codziennej eksploatacji
C4 Picasso posiada wiele rozwiązań ułatwiających eksploatacje. Został wyposażony
w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy (automatyczne hamowanie
i zwalnianie hamulca), wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ pomiaru
przestrzeni do parkowania wśród innych samochodów, czy te_ automatycznie
otwierana klapkę wlewu paliwa.
C4 Picasso, oferując unikalne rozwiązania i łatwość eksploatacji, stanowi
nowatorska ofertę na rynku minivanów.
Proponując aktualnie trzy modele o bardzo różnych stylach i rozwiązaniach
technologicznych (Xsara Picasso, C4 Picasso i C8), Citroën kontynuuje swoja
strategie uzupełniania gamy, która jest obecnie najbogatsza i najszersza w jej
historii.
Najnowsze komentarze