• Najnowsze

Citroen C4 Picasso z zawieszeniem pneumatycznym – wszystko o modelu

2006-08-04

I wtedy Citroën 2CV wrócił do łask, a Renault 4 i 5 były hitem sprzedaży. W oczekiwaniu na cudowne dziecko motoryzacji!

2021-02-27

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
sobota, 27 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen C4 Picasso z zawieszeniem pneumatycznym – wszystko o modelu

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2006-08-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania10min
384 3
0
332
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona


Citroen C4 Picasso

Wśród tych cech warto wyróżnić:

  • wyjątkową widoczność i doświetlenie wnętrza dzięki dużej, panoramicznej szybie
    przedniej;

  • dużo przestrzeni z przodu, dzięki nowej koncepcji miejsca kierowcy, połączonej
    z mechaniczna, elektronicznie sterowana, 6-przełozeniową skrzynia biegów;

  • przestronność wnętrza i pojemność bagażnika wzorcowa w swojej klasię;
  • łatwe i szybkie w obsłudze modułowe wnętrze, dzięki pomysłowemu systemowi
    składania siedzeń, przez co w samochodzie może podróżować komfortowo siedmiu
    pasażerów;

  • wysoki poziom komfortu dla wszystkich pasażerów pod względem: termicznym,
    akustycznym i zapachowym;

  • przyjemność jazdy i komfort zawieszenia na najwyższym poziomie,
    w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu.



    Na rynku minivanów producenci najczęściej oferują jeden typ sylwetki z różną ilością siędzeń, lub też dwie sylwetki identyczne pod względem stylu, różniące się jedynie długością pojazdu. W tym segmencie Citroën proponuje aktualnie dwa modele całkowicie odmienne pod względem stylu i rozwiązań technologicznych, czyli C4 Picasso oraz Xsare Picasso, która wciąż odnosi sukces handlowy. C4 Picasso, poprzez swój styl, rozmiary, przestronne wnętrze, modułowość
    i unikalne rozwiązania technologiczne, w sposób naturalny uzupełnia gamę vanów
    Citroën, na która składają się aktualnie trzy różne i uzupełniające się wzajemnie
    modele: minivany Xsara Picasso i C4 Picasso oraz van C8.



    Harmonijna i smukła sylwetka o płynnych kształtach C4 Picasso wpisuje się w gamę
    marki. Podobnie jak inne modele Citroën, nowy van wyposażony jest w
    niepowtarzalne rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy
    i ułatwiające jego codzienne użytkowanie



    Wyjątkowa widoczność i doświetlenie wnętrza



    Nowy model wyróżnia się znakomita widocznością poprzez:

  • duża panoramiczna szybę przednia, która podwaja widoczność do przodu
    samochodu. Pionowy kat widzenia wynosi 70° w porównaniu z 35° w tradycyjnych
    vanach;

  • najlepsza w swojej kategorii widoczność pod katem 3 / 4 z przodu samochodu, dzięki
    dużym szybom bocznym i smukłości słupków.




    Citroen C4 Picasso

    Widoczność i doświetlenie przodu samochodu są zdecydowanym atutem, ale nie
    zapomniano również o pozostałej części wnętrza, stosując szyby boczne o dużej
    powierzchni.
    Jeżeli uwzględnimy dodatkowo panoramiczny szklany dach, najszerszy jaki
    aktualnie istnieje na rynku minivanów (1,04 m), doświetlenie wnętrza staje się
    wyjątkowe.
    C4 Picasso posiada największą przeszklona powierzchnie nadwozia na rynku
    minivanów (6,4 m2 wraz z panoramicznym szklanym dachem).
    Przyjazna i ciepła atmosfera we wnętrzu panuje również w nocy, dzięki licznym
    dodatkowym źródłom światła, umieszczonym pod deska rozdzielcza, w bokach
    drzwi i w dachu, które emitują łagodne światło. Paleta kolorów zestawu
    wskaźników pozwala na wybór ulubionego oświetlenia, zarówno w dzień, jak i w
    nocy, a ekrany klimatyzacji po obu końcach deski rozdzielczej są oświetlone
    światłem w kolorze żółtym. Dla wygody pasażerów zastosowano lampki w oparciu
    przednich foteli, a schowki w bokach przednich drzwi oświetlają się automatycznie,
    jak tylko zbliżymy do nich rękę, co znacznie ułatwia poszukiwanie przedmiotów.
    Ponadto, pasażerowie maja do swojej dyspozycji lampę przenośna, która ładuje się
    automatycznie w trakcie jazdy, a umieszczona jest w bagażniku.



    Przestronne wnętrze z przodu



    Chęć zapewnienia dużej przestrzeni z przodu doprowadziła do przebudowy
    koncepcji wnętrza nadwozia.
    Przebudowa ta była możliwa dzięki:

  • zastosowaniu nowej koncepcji miejsca kierowcy, która pozwoliła na całkowite
    zwolnienie przestrzeni środka deski rozdzielczej, ponieważ zrezygnowano
    z tradycyjnej konsoli centralnej oraz dźwigni zmiany biegów. Nowe stanowisko
    kierowcy współpracuje z nowa, mechaniczna, elektronicznie sterowana,
    6-przełożeniowa skrzynia biegów, lub ze skrzynia automatyczna. Sterowanie
    skrzynia biegów znajduje się w kierownicy, razem z dźwignia zmiany trybu pracy
    i manetkami połączonymi z kolumna kierownicy;

  • umieszczeniu regulacji klimatyzacji na obu końcach deski rozdzielczej,
    w bezpośrednim zasięgu pasażerów;

  • zastosowaniu kierownicy z nieruchomym, centralnym zestawem przełączników
    sterujących, zapewniającym łatwy dostęp do głównych funkcji zwiększających
    komfort i wspomagających prowadzenie;

  • zastosowaniu elektrycznego automatycznego hamulca postojowego,
    umieszczonego na desce rozdzielczej, co umożliwia wyeliminowanie dźwigni
    hamulca postojowego pomiędzy przednimi siedzeniami.



    Nowe rozwiązania pozwalają również na wyposażenie samochodu w cztery duże
    zamknięte schowki na desce rozdzielczej, w tym środkowy schowek chłodzący (na
    butelkę o pojemności 1,5 litra i dwie butelki o pojemności 0,5 litra).



    Niepowtarzalna przestronność wnętrza



    C4 Picasso wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowa przestronnością wnętrza.
    Dzięki swej budowie i rozmiarom (długość 4,59 m, szerokość 1,83 m, wysokość 1,66
    m), zapewnia optymalna przestrzeń. Nowy minivan wyposażony w trzy rzędy
    siedzeń może pomieścić w komfortowych warunkach siedmiu pasażerów.


  • pod względem szerokości na wysokości łokci C4 Picasso ma najlepszy wynik
    w swojej kategorii

  • przestrzeń pomiędzy przednimi siedzeniami jest najszersza spośród wszystkich
    samochodów w segmencie. Tak duża przestrzeń pozwala na swobodę ruchów z
    przodu i z tyłu pojazdu oraz zwiększa widoczność ze środkowego miejsca w drugim
    rzędzie siedzeń, dzięki czemu pasażer może w pełni podziwiać widok przez
    panoramiczna szybę przednia.

  • trzy fotele w drugim rzędzie maja jednakowa szerokość (na każdym mocowania
    Isofix), a podłoga jest płaska, tak jak w modelu Xsara Picasso, co ułatwia ruchy
    i zwiększa komfort pasażera na środkowym miejscu w drugim rzędzie.
    – trzeci rząd siedzeń pozwala na komfortowy przewóz dwóch dodatkowych osób
    dorosłych, mających do swej dyspozycji specjalne wnęki na nogi.




    Citroen C4 Picasso

    Największą pojemność bagażnika w swojej kategorii



    Przestronne wnętrze dla pasażerów nie zmniejsza w żaden sposób pojemności
    bagażnika. W zależności od wewnętrznej konfiguracji, użytkownik ma możliwość
    regulowania pojemności bagażnika.

  • w standardowym i najbardziej znanym układzie, w którym fotele trzeciego rzędu
    są składane, a fotele z drugiego rzędu maksymalnie przesunięte do tyłu, pojemność
    bagażnika jest największą w tej kategorii samochodów – 576 l – oferując w
    szczególności największą szerokość przestrzeni pomiędzy nadkolami (1,17 m).

  • otwierane okno bagażnika ułatwia załadunek bagaży aż po sam dach oraz dostęp
    do bagażnika, gdy C4 Picasso jest zaparkowany na ograniczonej przestrzeni.

  • w konfiguracji siedmiomiejscowej, bagażnik wyposażony jest w liczne pomysłowe
    rozwiązania, w tym głębokie zamykane schowki pod fotelami trzeciego rzędu.

  • w układzie ze złożonymi siedzeniami maksymalna pojemność bagażnika wynosi
    1 951 litrów.



    Szybka i łatwa w obsłudze modułowość


    Modułowość C4 Picasso została opracowana ze szczególna starannością w taki
    sposób, aby wnętrze mogło być szybko i łatwo adaptowane, przy jednoczesnym
    zachowaniu wszystkich foteli.

  • siedzenia w drugim rzędzie składają się jednym ruchem, bez potrzeby wyciągania
    zagłówków.

  • siedzenia w trzecim rzędzie składają się bardzo łatwo pod podłogę, bez potrzeby
    wyciągania zagłówków.

  • przy złożonych siedzeniach, podłoga bagażnika tworzy idealnie płaska
    i odsłonięta powierzchnie, aż do tylnej części przedniego rzędu siedzeń.

  • dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy dzięki oryginalnej, „kinowej”
    budowie foteli. Siedzisko bocznych foteli w drugim rzędzie podnosi się
    automatycznie do oparcia po wciśnięciu przycisku, a następnie prostym ruchem reki,
    fotel przesuwa się do tyłu za fotelem w pierwszym rzędzie.




    Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o komfort
    wszystkich pasażerów


    Komfort zawieszenia, temat szczególnie ważny dla marki Citroën, jest na
    najwyższym poziomie, w szczególności dzięki pneumatycznemu zawieszeniu
    na tylnej osi. Zawieszenie pneumatyczne oferuje wiele dodatkowych zalet:

  • zwiększa komfort wszystkich pasażerów
  • pozwala zachować stabilny prześwit samochodu niezależnie od obciążenia
  • zapewnia przyjemność i bezpieczeństwo jazdy niezależnie od ciężaru załadunku
  • tylne zawieszenie pneumatyczne pozwala obniżyć lub podnieść próg bagażnika za
    pomocą przycisku umieszczonego w bagażniku, co ułatwia załadunek.




    Wszystkie rozwiązania w zakresie komfortu C4 Picasso zostały dopracowane
    w trosce o przyjemna atmosferę jazdy, zarówno pod względem termicznym,
    akustycznym jak i zapachowym:



  • automatyczna klimatyzacja czterostrefowa z systemem indywidualnej regulacji
    przepływu powietrza po prawej i lewej stronie w drugim rzędzie;

  • drugi układ klimatyzacji, w zależności od wersji wyposażenia, z nawiewem
    powietrza w drugim i trzecim rzędzie oraz w bagażniku;

  • akustyczne boczne szyby wielowarstwowe;
  • czujnik jakości powietrza, zapobiegający wnikaniu zanieczyszczeń do wnętrza;
  • rozpylacz zapachów;
  • ekrany video wbudowane w oparcie foteli w pierwszym rzędzie, słuchawki na
    podczerwień i odtwarzacz DVD;

  • system hi-fi z ośmioma kolumnami i odtwarzacz MP3.
    Szczególnej dbałości dołożono w trosce o jakość wnętrza, z zastosowaniem
    szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (chrom i błyszcząca czerń, lakiery
    przyjemne w dotyku, materiał z drobna granulacja na desce rozdzielczej i panelach
    drzwi …).



    Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o przyjemność jazdy



    Oprócz rozwiązań mających na celu zwiększenie komfortu, Citroën zadbał również
    o rozwiązania technologiczne zapewniające przyjemna jazdę. C4 Picasso został
    wyposażony przede wszystkim w nowa, mechaniczna, elektronicznie sterowana 6-
    przełożeniową skrzynie biegów. Nowa skrzynia współpracuje z silnikiem
    benzynowym o pojemności 2.0l 143 KM oraz silnikami wysokoprężnymi HDi 110
    FAP i HDi 138 FAP.
    Mechaniczna, elektronicznie sterowana, 6-przełożeniowa skrzynia biegów zapewnia
    C4 Picasso dobre osiągi i przyjemność jazdy na wysokim poziomie, zwiększając
    szczególnie szybkość i jakość zmian przełożeń. Ponadto, nowa skrzynia biegów
    pozwala na mniejsze zużycie paliwa ni_ w innych sterowanych elektronicznie
    skrzyniach biegów o 4 – 5% i mniejsza emisje CO2, o 5g /km.




    Nowe rozwiązania technologiczne w trosce o ułatwienie
    codziennej eksploatacji



    C4 Picasso posiada wiele rozwiązań ułatwiających eksploatacje. Został wyposażony
    w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy (automatyczne hamowanie
    i zwalnianie hamulca), wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ pomiaru
    przestrzeni do parkowania wśród innych samochodów, czy te_ automatycznie
    otwierana klapkę wlewu paliwa.
    C4 Picasso, oferując unikalne rozwiązania i łatwość eksploatacji, stanowi
    nowatorska ofertę na rynku minivanów.
    Proponując aktualnie trzy modele o bardzo różnych stylach i rozwiązaniach
    technologicznych (Xsara Picasso, C4 Picasso i C8), Citroën kontynuuje swoja
    strategie uzupełniania gamy, która jest obecnie najbogatsza i najszersza w jej
    historii.

    Galeria

    Newsletter

    0 0 głos
    Ocena artykułu
  • Udostepnij133Tweet83Udostepnij23
    Poprzedni

    Dwa francuskie auta powalczą o tytuł Car of The Year’2007

    Następny

    Citroen C2 VTS 2006 – czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem

    Krzysztof Gregorczyk

    Krzysztof Gregorczyk

    Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

    Następny

    Citroen C2 VTS 2006 - czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem

    Testujemy Renault Kangoo 1.5 dCi

    Jutro Grand Prix Węgier

    Subskrybuj
    Powiadom o
    guest
    guest
    0 komentarzy
    Komentarze inline
    Zobacz wszystkie komentarze

    Kalendarium

    Czerwiec 2021
    Cze 04 - 06 2021

    Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

    Koszalin
    Lipiec 2021
    Lip 09 - 10 2021

    Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

    Tuchola
    Lip 11 2021

    XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

    Tuchola
    Lip 15 - 18 2021

    XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

    Sierpień 2021
    Sie 26 - 29 2021

    VII Ogólnopolski Zlot Dacii

    Sierpień 2022
    17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
    Sie 03 - 07 2022

    17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

    Toruń
    Nie odnaleziono wydarzeń!

    Reklama

    Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Anonimowo o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Anonimowo o Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Adam o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Adam o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Texas910Gus o Nowy Citroën CC21 na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał konkurent Renault Kiger?
    • Kamil o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Kamil o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Kamil o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Tom o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • I wtedy Citroën 2CV wrócił do łask, a Renault 4 i 5 były hitem sprzedaży. W oczekiwaniu na cudowne dziecko motoryzacji!
    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.