Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe C5 z roku modelowego 2005 jest samochodem, który ma swój styl i niepowtarzalny charakter. Czy się to komuś podoba czy nie, to już oczywiście kwestia gustu, jedno jest pewne – auto budzi emocje, a o to chyba chodziło.
Modyfikacje najwyraźniejsze są z przodu i z tyłu pojazdu. Znak firmowy został ciekawie wkomponowany we wlot powietrza do chłodnicy, zmieniły się też reflektory tylne lampy w kształcie bumerangu i zderzak, które sprawiają, że C5 wygląda bardziej agresywnie. Nowy model C5 jest wyposażony w system wspomagający prowadzenie samochodu w nocy. Szczególnie ważną funkcję spełniają tutaj dwufunkcyjne reflektory kierunkowe. Oświetlają one pieszych oraz obiekty znajdujące się na zakręcie i gwarantują optymalną widoczność na zakrętach. Ta technologia, w której zastosowano wyjątkowo efektywne żarówki ksenonowe (światło zbliżone do światła dziennego), gwarantuje najwyższą jakość jazdy nocą, zarówno przy włączonych światłach mijania, jak i drogowych.
Ale zmiany nie dotyczą tylko sfery zewnętrznej – poważnym modyfikacjom poddano także kokpit. W środku całkowicie zmienił się zestaw wskaźników, które mają teraz znacznie bogatszą ornamentykę. Poza tym całkowicie przekonstruowano środkowy panel, który zawiera teraz całą masę przycisków, co może sprawić nieobeznanemu z marką kierowcy problemy. Świetlne kontrolki o niezapięciu pasów bezpieczeństwa, zarówno przednich jak i tylnych, umieszczone są w górnej części tablicy przyrządów. Zegary z aluminiowymi dodatkami robią lepsze wrażenie niż dotychczas i są przy tym znacznie wyraźniejsze.
Aby zapewnić jeszcze bezpieczniejszą i spokojniejszą jazdę, nowy model C5 został wyposażony w system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia powietrza w oponach, automatyczne przednie wycieraczki oraz automatyczne wyłączanie świateł (dostępne w zależności od wersji).
Francuzi zdecydowali się poddać pojazd bardzo mocnemu restylingowi. Ale sposobem na zaistnienie C5 w świadomości klientów będą także najnowsze wynalazki grupy PSA. Takie urządzenia, jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii opcjonalny system AFIL, który w razie potrzeby ostrzeże prowadzącego przy pomocy wibracji fotela, mają udowodnić, że „awangarda” jest francuskim słowem.
Nowością w dziedzinie bezpieczeństwa w C5 jest dodatkowa poduszka powietrzna, 7 poduszek powietrznych: do sześciu poduszek powietrznych oferowanych w wyposażeniu seryjnym dodano poduszę ochraniającą kolana.
Ponadto układ kontroli trakcji (ESP) oferowany seryjnie w nowym modelu C5 współpracuje także z układem antypoślizgowym, ABS-em, systemem wspomagania nagłego hamowania, elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania, oraz systemem kontroli stabilności w zakresie podsterowności i nadsterowności pojazdu. Dzięki temu nowy C5 zapewnia wysokie bezpieczeństwo jazdy nawet w warunkach małej przyczepności kół.
W nowym modelu C5 zamontowano ogranicznik prędkości, dzięki któremu kierowca może określić swą prędkość maksymalną, bez względu na pozycję stopy na pedale gazu. To nowe urządzenie stanowi skuteczny sposób ograniczenia nadmiernej prędkości.
Nowy C5 to po prostu cisza na pokładzie. Wysokiej klasy komfort akustyczny dzięki zastosowaniu wielowarstwowych szyb bocznych. Wielowarstwowe szyby boczne, stosowane są zazwyczaj w samochodach wyższej klasy. Ich zastosowanie w modelu C5, seryjnie lub opcjonalnie w zależności od wersji i kraju, w znacznym stopniu przyczyniają się wyciszenia odgłosów aerodynamicznych i hałasów zewnętrznych zapewniając komfort akustyczny najwyższej klasy. Ponadto szyby zabezpieczają przed włamaniem, uzyskując pięciogwiazdkową klasyfikację Thatcham. Skuteczna izolacja dźwiękowa oraz niski poziom hałasu i drgań nowych silników są tu na wysokim poziomie.
Najnowsze komentarze