czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Cala prawda o silnikach VTi/THP. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 35/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
1.2k 65
11
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Przez lata narosło na temat silników VTi/THP wiele mitów i legend. Najśmieszniejsze jest to, że w motogazetkach (ale i w Internecie) zazwyczaj znajdziecie przestrogi przed tymi jednostkami, gdy mowa jest o samochodach francuskich. Kiedy pisze się o BMW, albo Mini, to ostrzeżenia pojawiają się już wyraźnie rzadziej. Jaka więc jest prawda na temat tych silników?

 

AUTO ŚWIAT nr 35 (1272) z 24.VIII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 3,29 zł
Koszt 1 strony:  ponad 6,3 grosza
Warto kupić?  Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, DS3, DS4, DS5, 3 Crossback, 106, 207, 208, 2008, 308, 3008, 5008, e-208, e-2008, RCZ, Duster, Corsa

 

Dacię Duster wspomniano w materiale zamieszczonym na stronach 4-6 traktującym o nowych modelach Mercedesa i BMW.

Można sobie marudzić i jęczeć (to takie polskie…), ale elektromobilności nie zatrzymamy. W sumie jakie „my”. Ja jej zatrzymywać nie zamierzam. Nie stać mnie na samochód elektryczny, ale widzę ich zalety. Nie uważam, że w polskich warunkach (zdecydowana większość prądu pochodzi u nas ze spalania węgla) są to samochody ekologiczne, ale coraz większa liczba instalacji fotowoltaicznych sprawia, że i elektromobilność wejdzie wkrótce pod przysłowiowe strzechy. I nie mam nic przeciwko temu.

Elektryczny miejski SUV Peugeot e-2008 został opisany przez AUTO ŚWIAT na stronach 14-15. Pochwalno trójfazową ładowarkę dostępną z tym modelem (to nieoczywiste w tej klasie aut!), która w dodatku ma atrakcyjną cenę. Sam samochód, choć drogi, na tle rywali, zwłaszcza tych dobrze wykończonych i wyposażonych, wcale nie ma złej ceny.

Peugeot e-2008 okazuje się atrakcyjny stylistycznie, funkcjonalny (nie mniej, niż wersja spalinowa) i ma całkiem przyzwoity zasięg. Jest w stanie na jednym naładowaniu pokonać 320 km, a to całkiem przyzwoita autonomia. Trzeba bowiem pamiętać, że akumulatory o większej pojemności podniosłyby masę pojazdu. Z drugiej zaś strony po co więcej w miejskim z założenia SUV-ie?

Peugeot e-2008 dysponuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 136 KM mocy. Świetnie reaguje na gaz i jest w stanie rozpędzić się do 150 km/h (wartość tę graniczono elektronicznie). Samochód dobrze się prowadzi, m.in. z powodu nisko położonego środka ciężkości, ale też dzięki dobrze dostrojonemu zawieszeniu. A to akurat Francuzi naprawdę potrafią zrobić.

AUTO ŚWIAT ocenił Peugeota e-2008 na cztery gwiazdki. W tekście wspomniano DS 3 Crossbacka E-Tense, Peugeota e-208, Opla Corsę-e oraz zwykłe, spalinowe wersje 2008.

A skoro mowa o Corsie-e, to test tego samochodu znajdziecie na stronach 24-26. Ma taki sam zespół napędowy, jak wspomniany Peugeot e-2208. Corsa-e jest nieco lżejsza, więc potrafi przejechać na w pełni naładowanych akumulatorach blisko 340 km. Auto dobrze się prowadzi i jest tanie w eksploatacji, choć w zakupie już nie bardzo. No i „łapie” się na rządowe dopłaty, choć jak na razie niewiele osób zdecydowało się na finansowanie zakupu jakiegokolwiek elektryka w ten sposób. Wśród wad Corsy-e wymieniono niewielką przestronność z tyłu, kłopoty z trakcją, fading hamulców i wolno działający system multimedialny.

Silniki rodziny Prince są efektem współpracy francusko-niemieckiej. Chyba lepiej Francuzi wychodzili projektując jednostki napędowe samemu. Z drugiej strony wydawałoby się, że taki partner, jak BMW, błędów nie popełni.

Niestety pojawiło się kilka mankamentów, które na stronach 40-43 bardzo rozsądnie opisał aktualny AUTO ŚWIAT. Okazuje się, że większość problemów nie jest przesadnie droga w naprawach. Spore koszty dotyczą głównie kłopotów z wypadaniem zapłonów, co ma swoją przyczynę w uszkodzeniu głowicy Tu koszty mogą dobić do 10.000 zł i nie zawsze ma to sens ekonomiczny.
Generalnie to bardzo rzetelny artykuł!

Peugeota 106 przypomniano na stronie 47. w dziale Z naszego archiwum.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10620082072083 Crossback30083085008Auto ŚwiatC3C4C4 PicassoC5C5 AircrossCitroenCorsaDaciaDS AutomobilesDS3DS4DS5Dustere-2008e-208OpelPeugeotRCZ
Udostepnij445Tweet278Udostepnij78
Poprzedni

Nowa Dacia Sandero się zbliża. Znamy oficjalną datę europejskiej premiery

Następny

Peugeot ma już 210 lat! Specjalne logo z okazji urodzin

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot logo

Peugeot ma już 210 lat! Specjalne logo z okazji urodzin

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 35/2020

Stare zabytkowe samochody w Warszawie. Auto Nostalgia - najciekawsze targi tego roku już za 3 tygodnie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • Anonimowo - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Chip2 - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • mechanik prawdziwy - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.