Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Cala prawda o silnikach VTi/THP. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 35/2020

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
1.3k 71
A A
11

Warto przeczytać!

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Peugeot 408 czy Renault Arkana? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 10/2023

Nissan Qashqai kontra Hyundai Tucson i Toyota Corolla Cross. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2023

Przez lata narosło na temat silników VTi/THP wiele mitów i legend. Najśmieszniejsze jest to, że w motogazetkach (ale i w Internecie) zazwyczaj znajdziecie przestrogi przed tymi jednostkami, gdy mowa jest o samochodach francuskich. Kiedy pisze się o BMW, albo Mini, to ostrzeżenia pojawiają się już wyraźnie rzadziej. Jaka więc jest prawda na temat tych silników?

 

AUTO ŚWIAT nr 35 (1272) z 24.VIII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 3,29 zł
Koszt 1 strony:  ponad 6,3 grosza
Warto kupić?  Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5, C5 Aircross, DS3, DS4, DS5, 3 Crossback, 106, 207, 208, 2008, 308, 3008, 5008, e-208, e-2008, RCZ, Duster, Corsa

 

Dacię Duster wspomniano w materiale zamieszczonym na stronach 4-6 traktującym o nowych modelach Mercedesa i BMW.

Można sobie marudzić i jęczeć (to takie polskie…), ale elektromobilności nie zatrzymamy. W sumie jakie „my”. Ja jej zatrzymywać nie zamierzam. Nie stać mnie na samochód elektryczny, ale widzę ich zalety. Nie uważam, że w polskich warunkach (zdecydowana większość prądu pochodzi u nas ze spalania węgla) są to samochody ekologiczne, ale coraz większa liczba instalacji fotowoltaicznych sprawia, że i elektromobilność wejdzie wkrótce pod przysłowiowe strzechy. I nie mam nic przeciwko temu.

Elektryczny miejski SUV Peugeot e-2008 został opisany przez AUTO ŚWIAT na stronach 14-15. Pochwalno trójfazową ładowarkę dostępną z tym modelem (to nieoczywiste w tej klasie aut!), która w dodatku ma atrakcyjną cenę. Sam samochód, choć drogi, na tle rywali, zwłaszcza tych dobrze wykończonych i wyposażonych, wcale nie ma złej ceny.

Peugeot e-2008 okazuje się atrakcyjny stylistycznie, funkcjonalny (nie mniej, niż wersja spalinowa) i ma całkiem przyzwoity zasięg. Jest w stanie na jednym naładowaniu pokonać 320 km, a to całkiem przyzwoita autonomia. Trzeba bowiem pamiętać, że akumulatory o większej pojemności podniosłyby masę pojazdu. Z drugiej zaś strony po co więcej w miejskim z założenia SUV-ie?

Peugeot e-2008 dysponuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 136 KM mocy. Świetnie reaguje na gaz i jest w stanie rozpędzić się do 150 km/h (wartość tę graniczono elektronicznie). Samochód dobrze się prowadzi, m.in. z powodu nisko położonego środka ciężkości, ale też dzięki dobrze dostrojonemu zawieszeniu. A to akurat Francuzi naprawdę potrafią zrobić.

AUTO ŚWIAT ocenił Peugeota e-2008 na cztery gwiazdki. W tekście wspomniano DS 3 Crossbacka E-Tense, Peugeota e-208, Opla Corsę-e oraz zwykłe, spalinowe wersje 2008.

A skoro mowa o Corsie-e, to test tego samochodu znajdziecie na stronach 24-26. Ma taki sam zespół napędowy, jak wspomniany Peugeot e-2208. Corsa-e jest nieco lżejsza, więc potrafi przejechać na w pełni naładowanych akumulatorach blisko 340 km. Auto dobrze się prowadzi i jest tanie w eksploatacji, choć w zakupie już nie bardzo. No i „łapie” się na rządowe dopłaty, choć jak na razie niewiele osób zdecydowało się na finansowanie zakupu jakiegokolwiek elektryka w ten sposób. Wśród wad Corsy-e wymieniono niewielką przestronność z tyłu, kłopoty z trakcją, fading hamulców i wolno działający system multimedialny.

Silniki rodziny Prince są efektem współpracy francusko-niemieckiej. Chyba lepiej Francuzi wychodzili projektując jednostki napędowe samemu. Z drugiej strony wydawałoby się, że taki partner, jak BMW, błędów nie popełni.

Niestety pojawiło się kilka mankamentów, które na stronach 40-43 bardzo rozsądnie opisał aktualny AUTO ŚWIAT. Okazuje się, że większość problemów nie jest przesadnie droga w naprawach. Spore koszty dotyczą głównie kłopotów z wypadaniem zapłonów, co ma swoją przyczynę w uszkodzeniu głowicy Tu koszty mogą dobić do 10.000 zł i nie zawsze ma to sens ekonomiczny.
Generalnie to bardzo rzetelny artykuł!

Peugeota 106 przypomniano na stronie 47. w dziale Z naszego archiwum.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 10620082072083 Crossback30083085008Auto ŚwiatC3C4C4 PicassoC5C5 AircrossCitroenCorsaDaciaDS AutomobilesDS3DS4DS5Dustere-2008e-208OpelPeugeotRCZ
Udostepnij485Tweet303Udostepnij85
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.