Nowy Peugeot 508 daje poczucie obcowania z samochodem premium i pozytywnie zaskakuje w wielu obszarach. Jest bardzo atrakcyjny wizualnie, jazda i posługiwanie się kokpitem to czysta przyjemność. Nowy 508 oferuje wysoką jakość zarówno pod względem konstrukcyjnym jak i osiągów. To warta rozważenia alternatywa dla samochodów takich jak BMW 3 czy Audi A4 – piszą eksperci CarMarket.
Nowy Peugeot 508 nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. Od stylizacji do technologii, Peugeot bardzo mocno popracował, żebyśmy dostali do rąk samochód, który naprawdę robi duże wrażenie. Jeśli myślicie, że Peugeot znajduje się w tej samej lidze co Ford Mondeo czy Opel Insignia, to jednak nie. Nie tylko tym co oferuje, ale również… ceną. Jest droższy od swoich rywali i to nie bez powodu. Peugeot celuje znacznie wyżej, chce konkurować z takimi samochodami jak BMW 3 i Audi A4. Lew chce zjeść kawałek tego tortu. To ambitne zamierzenie. Czy się uda? Samochód ma wszelkie predyspozycje, żeby tak było. A po ogromnym sukcesie 3008 i 5008, szanse są większe niż kiedykolwiek.
https://www.youtube.com/watch?v=jwSFhtBspmk
Zacznijmy od nadwozia. Zamiast kolejnego, nudnego auta dla przedstawiciela handlowego, mamy nowoczesny, stylowy kształt fastback, którego linie miękko zaginają się z tyłu. Wygląda na szybki, sportowy i niski samochód. Ma bezramkowe drzwi, a wysokość nie przekracza 1,4 metra. W porównaniu do poprzednika jest nie tylko niższy, ale i krótszy – docenią to ci, którzy muszą często parkować w zatłoczonych miastach. Ale zmniejszenie długości nie oznacza, że jest mniejszy w środku.
Peugeot celuje między innymi we floty, dlatego oferuje aż 14 różnych wersji do których można dobrać jeden z 4 silników. Mamy więc jednostki benzynowe o mocy 180 i 225 KM oraz diesle 130 i 160 KM. W najniższej wersji, nazwanej Active, wyposażenie obejmuje między innymi dwustrefową klimatyzację, automatyczne wycieraczki i świata, cyfrowe radiom, sterowane głosem czy wyświetlanie smartfona na ekranie samochodu. Wszystkie wersje 508 mają też automatyczne hamowanie awaryjne. Peugeot liczy na 5 gwiazdek NCAP.
Nowy Peugeot 508 ma być najchętniej wybierany z silnikami benzynowymi o mocy 180 i 225 KM, w wersji GT Line. Tego przynajmniej oczekuje producent i rzeczywiście, jest to rozsądny kompromis między ceną a wyposażeniem. Taki samochód ma między innymi nieco inny grill, pełne światła LED z samopoziomowaniem, bezprzewodowe ładowanie smartfona czy piękne 18 calowe felgi.
Jakość wnętrza jest czymś, co nieustannie zachwyca. Peugeot 508 poszedł tu dalej, niż w jakimkolwiek innym modelu wcześniej. Materiały dobrano wysokiej jakości i chociaż gdzieniegdzie wciąż jest twardy plastik, to całość robi doskonałe wrażenie. Co najważniejsze, to wszystko jest doskonale ze sobą zmontowane i świetnie zaprojektowane. Powierzchnie są miłe w dotyku i dają wrażenie klasy premium. i-Cockpit zachwyca swoim wyglądem i dopracowaniem. Jedynej rzeczy, której nie można w nim zrobić – na razie – to wyświetlić na zegarach Google Earth. Audi to potrafi. Centralny ekran jest duży, posługiwanie menu jest łatwe, czego chcieć więcej?
Miejsca na nogi jest sporo – zarówno z przodu jak i z tyłu. Ani kierowca, ani pasażerowie nie mogą narzekać. W wersji sedan nisko schodząca linia dachu może jednak sprawiać trochę kłopotów osobom powyżej 185 cm wzrostu. Tego problemu nie ma w SW. Bagażnik w fastbacku ma 487 litrów pojemności – więcej niż konkurencyjne Audi A4 i BMW 3.
Peugeot ze 180-konnym silnikiem przyspiesza do setki poniżej 8 sekund. Silnik żwawo reaguje na pedał gazu a zawieszenie świetnie zestrojono z lekkim nadwoziem. Śmiało można powiedzieć, że to jeden z lepiej zachowujących się na drodze samochodów w tej klasie. Może nie daje takiego poczucia kontroli jak BMW, ale żaden z rywali też nie. Za to jazda nowym 508 wnosi więcej radości. Kierowca cieszy się każdą przebytą chwilą. Nudy tu nie zaznacie. Samochód świetnie dogaduje się z drogą, jazda jest komfortowa niezależnie od warunków. W wersji GT Line aktywne zawieszenie jest opcją – w testowanym samochodzie jej nie było.
https://www.youtube.com/watch?v=RNDhH2SPIhI
Podsumowanie
Czy Peugeot spełnia wygórowane oczekiwania swoich projektantów? Generalnie tak. Czuć, że jest to samochód znacznie bliżej klasy premium niż Ford czy Opel. Jeździ się nim dużo przyjemniej niż crossoverem czy SUVem a do porównania z Audi A4 czy BMW 3 staje bez cienia wstydu. Powinien znaleźć nabywców zarówno wśród osób indywidualnych ale też wśród firm – Peugeot zrobił bardzo wiele, by wartości rezydualne samochodu były wysokie. Oczekiwana utrata wartości 41% w ciągu trzech lat jest dużo lepsza niż jakikolwiek poprzednik. To atrakcyjne warunki. Samochód nie tylko świetnie jeździ ale też wiele oferuje, włącznie z atrakcyjną stroną wizualną.
źródło: CarExpert UK
Najnowsze komentarze