peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
01 opel kadett city ma 50 lat to byla wersja dla mlodych ludzi Wiadomości
Historia

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Peugeot 508
Wiadomości

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Carlos Ghosn: Życie po ucieczce, refleksje o Renault i cłach Donalda Trumpa

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-26
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
109
A A
2
carlos ghosn Wiadomości

Pięć lat po swojej spektakularnej ucieczce z Japonii, Carlos Ghosn — były szef Renault i Nissan — żyje na uboczu w Libanie, w swojej willi w miejscowości Kaslik, z dala od sądowych sal, ale nie od publicznej uwagi. W rozmowie z Wall Street Journal opowiedział o swoim codziennym życiu, zawodowych planach i ocenił kondycję przemysłu motoryzacyjnego, w tym swojego byłego pracodawcy — Renault.

Dziś 71-letni Ghosn prowadzi życie, które wielu mogłoby uznać za spokojne, choć nie pozbawione napięć. Każdego dnia wstaje o 5:30 rano, spaceruje ze swoim golden retrieverem i ćwiczy pod okiem trenera personalnego w swojej willi wartej 20 milionów dolarów — nieruchomości, której własność jest wciąż przedmiotem sporu sądowego z Nissanem. Czasem wypływa również na morze swoim 120-stopowym jachtem, jednak nie opuszcza wód libańskich, chroniony przez tamtejsze prawo, które nie przewiduje ekstradycji obywateli. Ghosn, podobnie jak jego żona Carole, objęty jest międzynarodowymi nakazami aresztowania, wydanymi przez Japonię i Francję.

Od przemysłu do edukacji: nowe życie Ghosna

Po latach na szczytach motoryzacyjnego świata, Ghosn nie wrócił już na stanowiska zarządcze w wielkich korporacjach. Zamiast tego, postawił na edukację — prowadzi na Uniwersytecie w Kaslik program szkoleniowy dla menedżerów pod nazwą „Strategiczne zarządzanie i działania kryzysowe z Carlosem Ghosnem”. Choć pierwotnie kurs miał elitarne, wysokie czesne, z czasem oferta została dostosowana do możliwości lokalnych przedsiębiorców i kadry średniego szczebla.

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22

— Czuję się dobrze, bo ludzie tutaj postrzegają mnie jako ofiarę spisku — mówi Ghosn, nie kryjąc przekonania, że japoński wymiar sprawiedliwości był wobec niego nieobiektywny i nastawiony na niemal pewne skazanie.

Wina, procesy i… winnice

Choć unika rozwlekłych komentarzy na temat toczących się postępowań, Ghosn podkreśla, że jego ucieczka była odpowiedzią na „system skazujący niemal wszystkich oskarżonych”. Nadal stanowczo odrzuca wszelkie zarzuty o defraudację czy nadużycia, twierdząc, że padł ofiarą wewnętrznej rozgrywki w Nissanie.

Obok edukacji, Ghosn inwestuje również w winnicę i znajduje czas na lekturę.

Renault, Nissan i przyszłość globalizacji

Choć nie może osobiście uczestniczyć w życiu branży motoryzacyjnej, Ghosn nie zamierza milczeć. W rozmowie z Wall Street Journal odniósł się również do sytuacji Renault i Nissana po swoim odejściu. Z rozczarowaniem mówi o tym, że Renault wróciło do pozycji „europejskiego producenta, jakim było przed 1999 rokiem”, a Nissan musi prosić o wsparcie finansowe.

Skrytykował także protekcjonistyczne działania administracji Donalda Trumpa, w tym nakładanie ceł w ramach wojny handlowej z Chinami. — Mówienie dziś o końcu globalizacji to absurd — ocenia Ghosn. — Ludzie chcą wiedzieć, co dzieje się na całym świecie, czerpią z różnych kultur i nie zamierzają tego porzucać.

Procesy i ograniczona wolność

Ghosn wciąż jest zagrożony procesem we Francji, gdzie oskarżono go o nadużycia majątkowe i pranie brudnych pieniędzy. Francuskie prawo umożliwia przeprowadzenie rozprawy pod nieobecność oskarżonego, choć Ghosn nie wyklucza, że w pewnych warunkach mógłby się stawić osobiście. Na razie jednak jego próby uzyskania zgody na wyjazd — choćby by odwiedzić chorą matkę w Brazylii — kończyły się odmową libańskich władz.

— Jeśli poświęcisz kolejne dziesięć lat tylko na walkę w sądach, stracisz dziesięć lat życia — przyznaje dziś były szef Renault i Nissan, deklarując, że nie zamierza tracić wszystkich sił właśnie na to.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renaultmanagement
Udostepnij39Tweet25Udostepnij7
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2910 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 728
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1657 udostępnienia
    Udostepnij 663 Tweet 414
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1856 udostępnienia
    Udostepnij 742 Tweet 464
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1671 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 418

Testy samochodów

14. Renault Clio R.S. Trophy Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio R.S.Trophy 1.6 220 KM – hothatch, który zadziwi niejednego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-04
11. Renault Megane IV R.S. 280 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV R.S. 280 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-29
peugeot 508 rxh 1 1024x683 1 Wiadomości
Testy

Peugeot 508 RXH 2016 2.0 HDi 180 KM – najoszczędniejszy samochód kombi? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-04-19
04. Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 KM – obszerne i oszczędne kombi dla dużej rodziny z pięknem gratis. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-27
IMG 3401 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Używane Renault Clio IV 1.2 16V – siła prostoty. Czy warto wybrać ten model?

Test: Citroën DS3 Racing 1.6 THP 200 KM – sportowe wrażenia i niesamowita frajda z jazdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Stronniczy przegląd prasy: „Auto motor i sport” nr 09/2007

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz