Alfa Romeo Tonale to pierwszy całkowicie nowy model marki od czasu pojawienia się Stelvio pięć lat temu. Co sądzi o niej Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis?
„Oczekiwania są bardzo proste” – odpowiada Carlos Tavares – „W jaki sposób Alfa przyczynia się do rozwoju Stellantis? Jest to doskonały pokaz połączenia pasji i rygoru. Alfa pokazuje, jak to się robi, kieruje tym aspektem w Stellantis od wewnątrz. Połączenie pasji i technologii może przynieść ogromne zyski. To właśnie Alfa wnosi do Stellantis. Wydaje nam się, że budujemy przyszłość w oparciu o doświadczenia z przeszłości. Alfa to fantastyczna marka, która budzi ogromne emocje. Musimy zrobić kolejny krok w rozwoju technologicznym Alfy” – powiedział Tavares.
„Dzięki Jean-Philippe’owi Imparato w ciągu 12 miesięcy przeszliśmy od zobowiązań bilansowych do zysków, nawet bez wprowadzania nowych produktów. Oznacza to, że model biznesowy mógł zostać ulepszony; obecnie jest on rygorystyczny i przejrzysty. Od tego momentu będziemy budować przyszłość w oparciu o nowe technologie. I nie pójdziemy na kompromis w kwestii jakości – zawsze będzie ona miała pierwszeństwo przed czasem. Marże Alfy są już w odpowiednim przedziale dla marki premium, podczas gdy w zeszłym roku nie były. Na Alfa Romeo możemy zarobić pieniądze.” – dodał.
Czy Alfa Romeo oraz inne marki pozostaną w koncernie Stellantis?
„Setki ludzi pytają mnie: dlaczego nie wyeliminować niektórych marek? Odpowiedź brzmi: a dlaczego mam to robić? Jaka jest wartość eliminacji marki? Uprościć pracę? Nie sądzę, aby było to etyczne posunięcie. Każda marka ma za sobą długą historię. Im dłuższa i ważniejsza historia, tym większa presja. Uważam, że etyczne jest szanowanie pracy wykonanej przez ludzi w przeszłości. Chcę, aby wszystkie marki, także włoskie, miały szansę” – powiedział Tavares.
„Dałem im wszystkim 10-letnie okno, finansując markę zgodnie ze strategią grupy. Dlaczego zdecydowałem się na taki czas? Mam głębokie przekonanie, że mogę poprowadzić tę firmę tak, aby co roku przynosiła powtarzające się zyski, które pozwolą na dalsze finansowanie działalności. Jeśli jesteśmy rentowni, jesteśmy w stanie generować zyski, to możemy się zobowiązać do realizacji strategii 10-letnich. Był czas, kiedy europejskie i włoskie marki nie zarabiały pieniędzy. Doprowadziło to do pewnego rodzaju selekcji obszarów, w których można inwestować” – podsumował Tavares.
źródło: Gazetta.it
Najnowsze komentarze