Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares spotkał się z szefem rządu Hiszpanii. Celem spotkania było omówienie przyszłości projektów koncernu w tym kraju.
Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, spotkał się w Pałacu Moncloa z Pedro Sánchezem, szefem rządu Hiszpanii. Podczas spotkania omówiono sytuację bieżących i przyszłych działań Grupy w Hiszpanii oraz wsparcia rentowności projektów ze strony administracji publicznej.
Chodzi m.in. o powierzenie hiszpańskim zakładom produkcyjnym platformy STLA Small przeznaczonej do samochodów segmentu B i C oraz budowy gigafabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Stellantis informuje o zadowalającym poziomie wsparcia, które uzyskano w ostatnich miesiącach podczas wspólnych prac z hiszpańskim rządem i zaznacza, że będzie to miało wpływ na przyszłe decyzje firmy. Grupa nie poinformowała jeszcze o szczegółach. Postęp realizacji projektów zostanie ogłoszony „odpowiednim czasie”, najprawdopodobniej nastąpi to przed końcem roku 2024.
Nowy Citroën C4 będzie produkowany poza Europą. Gigant obniża koszty
Stellantis przygotowany na wymogi UE
Podczas spotkania Carlosa Tavaresa z Pedro Sánchezem poruszono również inne kwestie aktualne dla sektora motoryzacyjnego w Europie i Hiszpanii, jak np. unijne cele CO2 na rok 2025 czy sytuacja rynku pojazdów elektrycznych. W obu kwestiach Carlos Tavares podzielił stanowisko Grupy z Pedro Sánchezem: Stellantis będzie przygotowany na dostosowanie się do wymogów emisji CO 2 w Europie w 2025 roku i nie prosi o żadne zmiany. W tej chwili najważniejsza jest stabilność przepisów, a także pobudzenie rynku tego typu pojazdów poprzez bezpośrednią pomoc w zakupach i szybki rozwój infrastruktury ładowania.
W spotkaniu wziął także udział Jordi Hereu, Minister Przemysłu i Turystyki; Manuel de la Rocha, Dyrektor Biura ds. Gospodarczych i G20; Clara Ingen-Housz, specjalistka ds. globalnego biura korporacyjnego i spraw publicznych Stellantis oraz José Antonio León Capitán, dyrektor ds. relacji instytucjonalnych i komunikacji Stellantis Iberia (Hiszpania i Portugalia).
Ile kosztuje nowy Peugeot 2008 w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze