Szef koncernu PSA, Carlos Tavares w wywiadzie dla Focus Online powiedział, że kampania przeciwko silnikom Diesla powoduje wzrost emisji CO2.
Carlos Tavares, dyrektor generalny Grupy PSA powiedział magazynowi Focus Online, że ludzie, którzy są odpowiedzialni za kampanię pod hasłem „śmierć diesla” powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności za globalne ocieplenie. „Prawda jest taka, że silnik wysokoprężny emituje od 15 do 20 procent mniej CO2 niż silniki benzynowe. Zachęcanie konsumentów do zakupu większej liczby pojazdów napędzanych silnikami benzynowymi przyczynia się do globalnego ocieplenia” – tłumaczył.
Wspomniał również, że ekologia może wkrótce zagrozić swobodzie przemieszczania się. „Co się stanie, jeśli nie będziesz mógł pojechać z Londynu do Paryża więcej niż pięć razy w roku, ponieważ Twój osobisty bilans CO2 będzie zbyt wysoki? Nawet jeśli teraz tak nie jest, swobodne przemieszczanie się jest zagrożone presją ekonomiczną” – powiedział.
Carlos Tavares zaznacza, że sprawę zanieczyszczenia powietrza trzeba analizować całościowo a nie tylko przez pryzmat rury wydechowej. „Jako obywatel Europy chciałbym wezwać wszystkich do kompleksowego spojrzenia na kwestie środowiskowe, a nie tylko na wydech samochodu. Jak wysoki jest bilans CO2 w pozyskiwaniu rzadkich surowców do produkcji baterii, podczas recyklingu i ładowania? Co oznacza przyszły podatek energetyczny? Ile miejsc pracy zostanie utraconych, jeśli rynek motoryzacyjny się załamie? Nikt w Europie tego nie liczy”.
Źródło: Focus Online
Najnowsze komentarze