Carlos Tavares powiedział, że nowy koncern motoryzacyjny, utworzony z połączenia Fiat Chrysler Automobiles i PSA Peugeot Citroën będzie „przełomową” siłą w branży i że obie strony zapewnią technologie pozwalające osiągnąć obiecane 5 miliardów euro oszczędności co roku.
Fuzja PSA i FCA zakończyła się 16 stycznia. Połączone firmy utworzyły czwartego co do wielkości producenta samochodów osobowych i dostawczych na świecie. „Stellantis nie rodzi się z kryzysu” – powiedział Carlos Tavares „Nie chodzi tylko o wdrażanie synergii, będzie to również plan przełomowy. Nie zgadzamy się na to, by być pokazywani jako producent samochodów z przeszłości”.
Stellantis inwestuje w nowe technologie. Jedną z takich inwestycji jest zakup udziałów w spółce lotniczej Archer, która zajmuje się opracowaniem urządzeń latających dla transportu w miastach. Koncern inwestuje również w zarządzanie energią, lekkie akumulatory i technologie szybkiego ładowania „Wierzymy, że te strategiczne inwestycje będą zbieżne z technologią, której potrzebujemy w świecie motoryzacji”.
Tavares powiedział również, że zarówno FCA jak i PSA wniosą w wyniku fuzji technologie, które pomogą firmie sporo zaoszczędzić. Przytoczył przykład większych silników z FCA i mniejszych z Fiata. Podkreślił również, że PSA jest biegłe w osiąganiu wydajności poprzez współdzielenie komponentów i platform, podczas gdy FCA ma szybsze procesy.
Szef Stellantis ogłosił również, że zamierza osiągnąć skorygowaną marżę dochodu na poziomie od 5,5% do 7% w pierwszym roku działalności jako nowa firma. Tavares powiedział, że jednym z „poważnych zastrzeżeń” do tych planów jest to, iż nie można przewidzieć, czy w wyniku pandemii nastąpią kolejne ograniczenia działalności, czyli w domyśle spadki sprzedaży.
„Liczby pokazują dobrą kondycję finansową Stellantis, łącząc dwie zdrowe firmy” – powiedział Tavares podsumowując swoje wystąpienie. Dobre wyniki koncernu spowodowały zwyżki akcji.
źródło: The Republic
Najnowsze komentarze