Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Carlos Tavares, szef Stellantis, przyjeżdża do Polski. Czy ogłosi zmiany w strukturze?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2023-03-18
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 3 minut
307 23
A A
10

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Już za miesiąc do Polski przyjedzie do Carlos Tavares, szef Stellantis. Nasz kraj był w 2022 r. piątym najważniejszym rynkiem motoryzacyjnym w Unii Europejskiej, ale koncern ostatnio nie radzi sobie tutaj zbyt dobrze, jeśli chodzi o sprzedaż. Czy powodem przyjazdu jest chęć ogłoszenia zmian?

Stellantis jest w Polsce obecny zarówno poprzez sieć sprzedaży samochodów swoich marek, takich jak Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot, ale również poprzez fabryki, w których powstają samochody osobowe i dostawcze koncernu. Co prawda niektóre z nich, tak jak na przykład w Bielsku Białej, są zamykane, ale Stellantis uruchamia nowe aktywności – jak na przykład silny ośrodek programistyczny. Inwestycje koncernu wsparł polski rząd. Nowe miejsca pracy oraz inwestycje są bardzo potrzebne i pożądane, to dla naszego kraju oznacza wzrost PKB i rozwój.

Stellantis inwestuje w Polsce i ma tutaj swoje fabryki oraz centrum oprogramowania

Duży rynek, mała sprzedaż, konflikt z dealerami

Polski rynek nowych samochodów szacowany jest w tym roku na 400-450 tysięcy egzemplarzy. Stellantis chciałby zwiększyć swoje udziały, czego na pewno nie ułatwia proces reorganizacji sieci sprzedaży. Część dealerów, którzy otrzymali najniższą w sieci kategorię C, nie będzie miała przedłużonych umów, więc realizacja celów sprzedażowych stoi pod dużym znakiem zapytania. W tym kontekście wiele się mówi o konieczności nowego otwarcia dla Stellantis w Polsce, w tym zatrudnienia nowego dyrektora generalnego, który mógłby takie otwarcie przeprowadzić – Roberto Matteucci w ocenie dealerów sobie z tym po prostu nie radzi.

Roberto Matteucci musi odejść – uważają dealerzy

A wyzwań jest bardzo dużo: spadek udziałów w rynku wymaga zmiany polityki cenowej, gwarancyjnej i serwisowej, zmiany podejścia do sieci sprzedaży, zwiększenia zasobów wspierających procesy sprzedaży i serwisu. Tutaj Stellantis ma poważny problem z oszczędnościami, które poczyniono w ostatnich latach. Doszło nawet do tego, że część dealerów musi odbierać samochody własnym transportem a w rozliczeniach są wielomiesięczne opóźnienia. Problemem są również zasady współpracy, które zmieniają się niekiedy z miesiąca na miesiąc. Przykłady można by mnożyć.

Stellantis powinien zmienić politykę wobec polskiego rynku, bo udziały topnieją

Carlos Tavares widzi malejące udziału koncernu w Polsce, która jest największym rynkiem Europy Środkowo-Wschodniej i piątym rynkiem Unii Europejskiej. 400 tysięcy nowych samochodów sprzedawanych co roku to wystarczający powód, by chcieć więcej z tego tortu. Czy w czasie wizyty, która będzie miała miejsce w połowie kwietnia, będą ogłoszone decyzje personalne? Nie jest to wykluczone, szczególnie gdy okaże się, że wyniki pierwszego kwartału są dużo niższe od oczekiwań. Pierwsze 10 dni marca było dla koncernu w Polsce dramatyczne.

Carlos Tavares ma odwiedzić Polskę 16. kwietnia.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: managementStellantis
Udostepnij113Tweet71Udostepnij20
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.