Renault Trucks robi ważny krok w transformacji transportu miejskiego. Właśnie ogłoszono, że została podpisana umowa z Carlsberg Group na dostawę 20 ciężarówek typu D Wide Z.E. Te w pełni elektryczne 26-tonowe ciężarówki, które zostaną dostarczone do Grupy Carlsberg w tym roku, będą wykorzystywane przez browar Feldschlösschen, szwajcarski oddział Grupy.
Renault Trucks uważa, że transport miejski musi szybko przejść na mobilność elektryczną, aby poprawić jakość życia w centrach miast i w ten sposób wpłynąć na globalną emisję dwutlenku węgla. Efektem takiego podejścia jest podpisanie umowy z Carlsberg Group na dostawę dwudziestu ciężarówek o napędzie elektrycznym.
„To pierwsze zamówienie tej skali w Europie. Udowadnia naszym klientom, że sektor transportu przechodzi poważną transformację i odzwierciedla rzeczywistość przemysłową i handlową: nasze elektryczne ciężarówki Renault Trucks są faktem, zjeżdżają z linii montażowej i za kilka tygodni znajdą się na drogach Europy” – powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Tych 20 egzemplarzy Renault Trucks D Wide Z.E. 26t będzie wykonywać codzienne dostawy na dystansie od 100 do 200 km, aby zaopatrzyć szwajcarskich klientów browaru Feldschlösschen z 15 centrów logistycznych zlokalizowanych w Szwajcarii. Dodajmy, że Feldschlösschen jest zaangażowany w logistykę zerowej emisji, częściowo poprzez zakłady produkcyjne obsługiwane przez linie kolejowe. Teraz dołączą do nich elektryczne ciężarówki.
Dzięki szerokiej gamie elektrycznych ciężarówek o DMC od 3,1 do 26 ton, Renault Trucks spełnia zarówno obecne, jak i przyszłe wymagania profesjonalistów działających w środowisku miejskim. Pojazdy te idealnie nadają się do różnego rodzaju zastosowań, umożliwiając bezgłośną pracę w niekonwencjonalnych godzinach (na przykład nocne dostawy), jednocześnie dbając i jakość życia lokalnych mieszkańców. Renault Trucks D i D Wide Z.E. są produkowane w zakładzie w Blainville-sur-Orne (Calvados, Francja).
Renault Trucks D Wide Z.E. ma 3.900 mm rozstawu osi i DMC 26 ton. Jest napędzany przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW. Maksymalny moment obrotowy sięga 850 Nm. Energię magazynują akumulatory o pojemności 200 kWh, co zapewnia rzeczywisty zasięg do 200 km.
Carlsberg Group od dość dawna współpracuje z Renault Trucks. Szczególnie dobre doświadczenia ma wspomniany szwajcarski browar Feldschlösschen, w którego flocie znalazło się w początkach kończącej się już dekady 140 ciężarówek (wówczas jeszcze konwencjonalnych) Renault Trucks. O ile mnie pamięć nie myli, także w Polsce Carlsberg wykorzystuje Renault Kangoo. A pewnie także inne modele – wszak Carlsberg jest jednym z kluczowych klientów Renault Polska w sprzedaży flotowej.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Trucks
Najnowsze komentarze