Jedenasta runda sezonu 2018/2019 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA ABB zostanie rozegrana na ulicach stolicy Szwajcarii 22 czerwca 2019 r. Do ostatniej europejskiej rundy w kalendarzu Formuły E zespół DS TECHEETAH przystępuje w roli lidera obydwu klasyfikacji – indywidualnej i zespołowej, jednocześnie prowadząc także w dodatkowej klasyfikacji voestalpine (wyścigów odbywających się na kontynencie europejskim).
Trasa uliczna wyścigu w Bernie, wytyczona w okolicy wybiegu dla niedźwiedzi Bärengraben, liczy 2750 m długości i składa się z 14 zakrętów. Start znajduje się przy ulicy Laubeggstrasse, następnie pętla prowadzi w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, wokół Rosengarten i Bärengraben, wzdłuż nabrzeża rzeki Aare i ulicami centrum miasta zaliczonego do światowego dziedzictwa kulturalnego UNESCO.
Jean-Éric Vergne: Czerwiec jest dla mnie jednym z najbardziej intensywnych miesięcy w tym roku – obok rundy Formuły E w Bernie startowałem także w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Zrobiłem wszystko, co możliwe, by jak najlepiej przygotować się do występu w Szwajcarii. Niezwykle ważne będzie zdobycie w tym wyścigu maksymalnej liczby punktów – jeżeli mi się to uda, będę mógł przystąpić do finałowego weekendu tego sezonu w Nowym Jorku w dogodnej sytuacji i we względnym spokoju.
André Lotterer: Wyścig w Berlinie był dla mnie rozczarowaniem, ale zaliczam go już do przeszłości i idę dalej. Nieustannie mam nadzieję na swoje pierwsze w tym roku zwycięstwo w Formule E. To są jednak moje prywatne ambicje; przede wszystkim pamiętam o punktach dla zespołu, do klasyfikacji mistrzostw. W Bernie powinniśmy zrobić wszystko, co możliwe, by zdobyć jak najwięcej punktów i ustawić się w silnej pozycji przed wyjazdem na finały w Nowym Jorku. Tor w Bernie ma nową dla mnie cechę: aleja serwisowa jest oddzielona od garaży zespołów. Sama trasa wydaje się interesująca i mam wrażenie, że będzie mi odpowiadała.
Mark Preston, szef zespołu DS TECHEETAH: Dla nas będzie to dopiero drugi występ w Szwajcarii – kraju, który dopiero powoli wraca na motorsportową scenę. Od 1955 r. obowiązywał tu całkowity zakaz organizowania wszelkich wyścigów samochodowych. W ubiegłym roku startowaliśmy w Zurychu, w tym roku będzie to Berno. Trasa jest nowa, z pewną dość zaskakującą cechą – otóż aleja serwisowa nie jest w tym samym miejscu co garaże zespołów, podobnie jak widzieliśmy to kilka lat temu w Long Beach. Pierwszy wyścig na nowej trasie zawsze stanowi specyficzne wyzwanie i wiąże się z dodatkowymi niewiadomymi, co komplikuje sprawę. Z drugiej strony nie ma żadnego powodu, by nie mierzyć śmiało w dwa miejsca na podium. Dysponujemy bardzo konkurencyjnymi bolidami DS E-TENSE FE19, a obydwaj nasi kierowcy zaliczają się do najszybszych zawodników w całej stawce. Jeżeli dopisze nam szczęście i nie popełnimy błędów, powinniśmy rozegrać w Bernie bardzo dobry wyścig.
Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance: Po naszym wyniku na podium w Berlinie wykorzystaliśmy dni testowe przysługujące nam na sezon 2019/2020, by zweryfikować skuteczność pewnych modyfikacji wprowadzonych na zakończenie tego sezonu. Na trzy wyścigi przed zakończeniem mistrzostw prowadzimy w obu klasyfikacjach, jest więc bardzo ważne, abyśmy na tej ostatniej prostej zapewnili naszym kierowcom jeszcze lepsze osiągi samochodów.
WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY E FIA ABB 2018/2019 |
|
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW (PO 10. RUNDZIE): |
|
1. | JEAN-ÉRIC VERGNE, 102 PKT |
2. | LUCAS DI GRASSI, 96 PKT |
3. | ANDRÉ LOTTERER, 86 PKT |
4. | ANTÓNIO FÉLIX DA COSTA, 82 PKT |
5. | ROBIN FRIJNS, 81 PKT |
6. | MITCH EVANS, 69 PKT |
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW (PO 10. RUNDZIE): |
|
1. | DS TECHEETAH FORMULA E TEAM, 188 PKT |
2. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER, 163 PKT |
3. | ENVISION VIRGIN RACING, 137 PKT |
4. | NISSAN E.DAMS, 124 PKT |
5. | MAHINDRA RACING, 117 PKT |
6. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT, 106 PKT |
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze