– Chcielibyśmy pojechać całe Mistrzostwa Europy, więc zgodnie z regulaminem zgłosimy się do cyklu przed włoską rundą. Nie zapominamy także o Mistrzostwach Polski – powiedział Maciek Baran. – Na razie jednak nie jesteśmy w stanie przedstawić pełnego kalendarza. Decyzje o tym, w jakich zawodach weźmiemy udział będziemy podejmować na bieżąco, analizując nasze wyniki i rozwój sytuacji. Mistrzostwa Europy wyglądają w tym roku bardzo interesująco. Miałem okazję usłyszeć nieco o planach w ubiegły piątek, odbierając w Pradze nagrodę za tytuł Wicemistrzów Europy 2008. Mają one jednak jedną wadę – FIA przewidziała w tym roku aż 11 eliminacji. To bardzo dużo, szczerze mówiąc liczyliśmy na maksymalnie 9 rund. W kalendarzu pojawiły się nowe rajdy – zupełnie nam nieznane, asfaltowe: Asturias i Du Valais. Z drugiej strony dobrze, że pozostała w rozgrywkach grecka ELPA – to jedyny rajd rozgrywany na szutrze, szkoda byłoby go stracić. Ponieważ kilka eliminacji Mistrzostw Europy pokrywa się z IRC, siłą rzeczy pojawimy się w czterech rundach tego cyklu. Bardzo się z tego cieszymy – rywalizacja z silną konkurencją zawsze powoduje u nas dodatkowe emocje i mobilizuje do walki.
Jeżeli chodzi o Mistrzostwa Polski, to po zmianach regulaminowych i zmniejszeniu liczby eliminacji, wydają się one być również atrakcyjne. Trochę obawiamy się frekwencji, ale wszystko okaże się po publikacji listy zgłoszeń Rajdu Krakowskiego. Na mecie w Myślenicach podejmiemy decyzję o dalszych losach CRT w RSMP – dodał Maciek. – Nawet ten wstępny harmonogram oznacza, że czeka nas bardzo pracowita wiosna. W kwietniu wystartujemy aż w trzech rajdach na różnych nawierzchniach, w zawodach o całkowicie odmiennej charakterystyce i specyfice. Cały zespół ostro pracuje, bo czasu pozostało niewiele: analizujemy poprzednie rajdy, opracowujemy logistykę, trenujemy, testujemy Peugeota. Zamierzamy być perfekcyjnie przygotowani do sezonu – zakończył pilot Cersanit Rally Team.
W tym sezonie zaplanowano aż 11 rund Rajdowych Mistrzostw Europy FIA:
1. Rally Mille Miglia (Włochy)
2. Istanbul Rally (Turcja)
3. Croatia Delta Rally (Chorwacja)
4. Ypres Westhoek Rally (Belgia)
5. Bulgaria Rally (Bułgaria)
6. Rally Vinho da Madeira (Madera-Portugalia)
7. Barum Rally Zlin (Czechy)
8. Rally Principe de Asturias (Hiszpania)
9. ELPA Rally (Grecja)
10. Rally Antibes Cote d’Azur (Francja)
11. Rally Internat du Valais (Szwajcaria)
Źródło: Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze