Peugeot wystawił na trasę Challenge’u model BB1, miejskie autko elektryczne zaopatrzone w rewolucyjną technologię „zmotoryzowanych kół” Michelina. Zwiastun elektrycznych rozwiązań najbliższej przyszłości, BB1 weźmie udział w 85-kilometrowej podróży symulującej standardowy ruch miejski.
Citroën przygotował na Challenge Bibendum model Hypnos korzystający z opon Michelina. Będzie to pierwsza jazda tego koncepcyjnego modelu po drogach publicznych, choć od jego prezentacji na paryskim salonie samochodowym minęło już ponad 1,5 roku. Auto łączy technologię Hybrid4 z silnikiem wysokoprężnym oraz filtrem cząstek stałych (FAP) i w Challenge Bibendum zasilany będzie brazylijskim biodieslem.
PSA Peugeot Citroën od lat pracują wspólnie nad rozwojem proekologicznych technologii. Jednym z przykładów jest opona Michelin Energy Saver™ pokazana po raz pierwszy w Peugeocie 308 w 2007 roku. Ogumienie to znacząco poprawia energetykę pojazdu – ma zmniejszone opory toczenia, w efekcie czego pozwala na oszczędność paliwa, a jednocześnie zapewnia dobrą przyczepność i skuteczność hamowania. Przy tym wszystkim zadbano również o wysoką odporność na ścieranie – opony Michelin Energy Saver™ mają najdłuższy okres używalności na rynku! Od chwili prezentacji Michelin dostarczył już ponad 6 milionów opon Energy Saver™ dla pojazdów Citroën i Peugeot, które montują je fabrycznie łącznie do 11 swoich modeli.
Aktualnie Michelin i PSA Peugeot Citroën pracują nad nową generacją opon Energy Saver™ oraz nad gamą ogumienia Primacy HP, które pozwolą w najbliższej przyszłości ograniczyć średnią emisję dwutlenku węgla w samochodach Citroën i Peugeot o kolejne 5 g/km.
KG
Najnowsze komentarze