Firma BYD, chiński gigant branży motoryzacyjnej, ujawniła ambitne plany, które mają na celu zdobycie pozycji lidera na europejskim rynku samochodów elektrycznych do roku 2030. Shu Youxing, dyrektor generalny europejskiego działu sprzedaży samochodów BYD, ogłosił, że firma planuje „ogromne inwestycje w Unii Europejskiej”, które mogą sięgnąć miliardów euro. Inwestycje te obejmą fabryki, sieci dystrybucyjne oraz działania marketingowe.
Podczas konferencji prasowej 9 maja, Shu Youxing zaznaczył, że BYD planuje wprowadzenie na rynek europejski niskobudżetowych samochodów elektrycznych. Nowy model, Seagull, ma być oferowany w cenie poniżej 20.000 euro, co stanowi bardzo atrakcyjną propozycję wobec dużo droższych elektryków konkurencyjnych marek takich jak Tesla czy Stellantis.
Zobacz: informacje ze świata motoryzacji. Codziennie, tylko u nas, oryginalne, ciekawe i na bieżąco
Shu podkreślił, że przyszłość BYD w Europie nie opiera się wyłącznie na imporcie. „Długoterminowym celem jest zrealizowanie lokalnej produkcji w Europie”. Firma już przygotowuje grunt pod swoją pierwszą fabrykę samochodów elektrycznych w Europie, która ma rozpocząć produkcję w przyszłym roku na Węgrzech. Planowane są także prace nad wyborem lokalizacji dla drugiej fabryki w nadchodzących miesiącach. W tym kontekście rozważane są Włochy lub Polska.
Zobacz: najciekawsze artykuły o historii motoryzacji w Polsce i na świecie. Unikalne i wyjątkowe teksty
Plany te są śmiałym krokiem dla BYD, który nie tylko ma na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na ekologiczne środki transportu w Europie, ale również zamiar bezpośredniej rywalizacji z ugruntowanymi markami na rynku samochodów elektrycznych oraz z tradycyjnym przemysłem europejskim.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. Opinie, niezawodność, pomiary, spalanie
Najnowsze komentarze