Znamy już polskie ceny Renault Megane E-Tech Electric. W naszym kraju auto dostępne jest od 154.390 zł. Renault podało też cenniki w innych krajach. Naszą szczególną uwagę zwróciła oferta szwajcarska. Rodzinnego Hatchbacka Roku wg „Top Gear” można tam bowiem mieć od 38.500 franków szwajcarskich, co dziś wg średniego kursu NBP (4,4463 zł) oznacza równowartość niemal 171.200 zł, ale nie to jest najciekawsze w tamtejszej propozycji.
Renault postanowiło przygotować kompleksową ofertę dla tego rynku, adresującą także kwestie dalekich wyjazdów.
Renault Megane E-Tech Electric startuje w Szwajcarii z pułapu 38.500 CHF – na taką kwotę wyceniono wersję Equilibre, ale z akumulatorem o pojemności 60 kWh, a więc i silnikiem o mocy 220 KM. W Polsce mamy też odmiany słabsze – z akumulatorem o pojemności 40 kWh i silnikiem o mocy 130 KM. Wersja taka, jak szwajcarska, kosztuje u nas 176.390 zł. Mamy więc nieco drożej, a przecież zarobki mamy „odrobinę” niższe, niż przeciętne wynagrodzenie w Szwajcarii… Tam można też wziąć to auto w leasing płacąc za to 299 CHF (w przypadku wspomnianej wersji) miesięcznie.
Jedynie o 20 franków więcej miesięcznie Szwajcarzy płacić będą za bogato wyposażoną odmianę Techno z analogicznym zespołem napędowym. W Polsce taka wersja wyceniana jest na 189.390 zł, w Szwajcarii – na 41.500 CHF (czyli ok. 184.500 zł), a więc tam mają odrobinę taniej.
Szwajcarzy biorący Renault Megane E-Tech Electric w leasingu, czyli de facto w naszym rozumieniu w wynajem długoterminowy, mogą powiększyć miesięczną ratę o 100 CHF otrzymując w zamian obsługę serwisową pojazdu, pełne ubezpieczenie z ubezpieczeniem pasażera, w tym szkody parkingowe i pomoc oraz ochronę finansową płatności rat na wypadek utraty zatrudnienia w wyniku wypadku, choroby lub niezawinionego bezrobocia.
Ale to jeszcze nie wszystko. Klient kupujący Renault Megane E-Tech Electric w Szwajcarii otrzymuje kartę Mobilize Charge Pass z kredytem startowym w wysokości 200 CHF, dzięki którym to środkom można pokonać nawet 2.000 km korzystając ze stacji szybkiego ładowania DC lub aż do 3.000 km ładując akumulatory na stacji ładowania AC mocą do 22 kW. Po aktywacji, Charge Pass otwiera dostęp do ponad 200.000 publicznych punktów ładowania w 25 krajach europejskich i umożliwia łatwą płatność i identyfikację.
Mało? Oto dalsze zachęty do zakupu Renault Megane E-Tech Electric. Klienci otrzymują również bezpłatnie wallbox o wartości 799 CHF. Klienci mogą poprosić o bezpłatną ofertę na instalację owego wallboxa za pośrednictwem platformy internetowej partnera Renault, firmy Bouygues.
A najfajniejsze chyba jest to, że w przypadku szczególnie długich podróży, w których zasięg elektrycznego Renault może się okazać niewystarczający, użytkownicy Megane E-Tech Electric będą mieli również dostęp do bezpłatnego alternatywnego pojazdu w ramach oferty tzw. „Switch Car”. Ta usługa zostanie uruchomiona nieco później, ale już niedługo.
Renault w momencie wprowadzenia na rynek udziela na Megane E-Tech Electric trzyletniej gwarancji z pakietem Renault Assistance (24/7). Ponadto w przypadku braku energii Renault Energie Assistance pomaga w ciągu 30 minut, dzięki czemu można kontynuować podróż (holowanie lub ładowanie na miejscu, w zależności od lokalizacji). Akumulator trakcyjny ma gwarancję na osiem lat lub 160.000 kilometrów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze