Peugeot 907, jest samochodem dwuosobowym, nowoczesnym, ale jednocześnie klasycznym. Podobnie jak w czasach wielkich kreatorów nadwozie, coupe spełnia jedno z najpiękniejszych marzeń w zakresie mechaniki, oferując olbrzymią pojemność skokową, połączoną z imponującą budową. To związek najwyższej technologii z tradycją samochodową.
Mowa o silniku V12 6,0 l, (368 kW lub 500 KM), umieszczonym wzdłuż tylnej części przedniej osi; połączony małym wałem napędowym, przekazuje moc do podłużnej skrzyni biegów-mostu z sześcioma przełożeniami, zamontowanej z przodu tylnej osi.
Rozstaw osi tego coupe GT wynosi 2,50 m, długość 4,37 m, szerokość 1,88 m, natomiast wysokość 1,21 m. Kabina, zapewniająca wygodną jazdę dwóm osobom, znajduje się z przodu tylnej osi, odsłaniając w ten sposób długą pokrywę silnika. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 1 400 kg.
Nadwozie pojazdu z włókna węglowego stanowi element konstrukcyjny, do którego przymocowane są elementy mechaniczne takie jak cztery półosie i zawieszenia z podwójnymi wahaczami.
Przeszklona powierzchnia na pokrywie silnika pozwala zobaczyć dwanaście wlotów powietrza, które jak trąby grają najwspanialsze „techno”.
Dach i przednia szyba tworzą całość, całkowicie przeszkloną, przechodzącą w tylną szybę. Boczne wloty powietrza zarysowują się na przednich błotnikach i tylnych słupkach, natomiast tylny spoiler, składany, łączy się z drzwiami bagażnika.
Dwa wyloty boczne rury wydechowej znajdują się z każdej strony pojazdu, wyposażonego w felgi 18’’ i opony Michelin 275/40 z przodu i 345/35 z tyłu.
Całe wnętrze pojazdu zostało obite brązową skórą oraz jasnoszara alcantara z drewnianymi elementami na łuku kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów.
Zestaw wskaźników – mimo iż cyfrowy – posiada wyświetlanie analogowe, a ekran dotykowy konsoli środkowej połączony jest z PC (GPS, odtwarzacz MP3, itd).
Zobacz także:
http://www.mondial.peugeot.fr/flash.htm
Peugeot 1007 RC
Dopiero co odkryty – innowacyjny Peugeot 1007 – a już wzbudził zainteresowanie i zachwyt.
Wykorzystując kształt oryginalnego pojazdu, podkreślający elegancję i jednocześnie dynamikę, styliści postanowili zapewnić mu jeszcze mocniejszą osobowość.
Peugeot 1007 jest samochodem o wielu twarzach. Skrót „RC” oznacza charakter jeszcze bardziej sportowy i jeszcze bardziej ekskluzywny, z zachowaniem pewnej dozy realizmu.
Analiza stylu opiera się w znacznej mierze na kołach z lekkiego stopu 18’’ w kształcie „widełek”, z wykończeniem „chrome shadow”. Poprzez felgi widać zaciski hamulców, pokryte czarnym lakierem, z białym logo Peugeot.
Główne reflektory z chromowaną obwódką wyróżniają się na czarnej płycie, natomiast sama atrapa otoczona jest chromowanym pierścieniem. Do tego dochodzą jeszcze grafitowe obudowy zewnętrznych lusterek wstecznych oraz monogram RC na przedłużeniu każdej szyny drzwiowej.
Z tyłu aerodynamiczny, czarny spoiler przedłuża dach. W dolnej części tylnego pasa znajduje się kratka z chromowanym wykończeniem, z której wychodzą dwie chromowane końcówki rury wydechowej.
Wnętrze wyróżnia się deską rozdzielczą, całkowicie pokrytą skórą, przeszytą ściegiem stębnowym, podobnie jak kierownica i wewnętrzne strony drzwi. Dach oraz drewniane wykończenia otrzymały tapicerkę alcantara w szarym kolorze.
Peugeot 1007 RC został wyposażony w silnik czterocylindrowy 1,6 l z podwójnymi wałkami rozrządu w głowicy i szesnastoma zaworami, osiągający moc około 105 kW, co daje około 140 KM. Układ jezdny został przejęty z seryjnej gamy 1007.
Zobacz także:
http://www.mondial.peugeot.fr/flash.htm
Peugeot QUARK
Nie ustają badania w dziedzinie ogniwa paliwowego. Po Peugeot Taxi PAC i H2O zaczęto zgłębiać nowy trop, który doprowadził do miniaturyzacji i uproszczenia tej technologii, z jednoczesnym zachowaniem odpowiedniego zasięgu. Quark – symbol wolności, pojazd wyjątkowy, futurystyczna zabawka dla dorosłych, ale jednocześnie wiarygodny dzięki swojej zawartości technologicznej.
Quark jest pojazdem dwuosobowym, z czterema kołami, których „mechanika” wpływa znacząco na estetykę, w którym każdy element jest stylizowany dla wyeksponowania własnej funkcji.
Dotyczy to wszystkich elementów, które mają kontakt z kierowcą lub pasażerami jak np. ręczne uchwyty pasażera, podnóżki, nadwozie, stanowiące jedność z kierowcą. Nadwozie Quark jest owocem wzorowej współpracy stylistów i inżynierów, to połączenie estetyki z techniką. Pomimo niedużej powierzchni, już pierwszy rzut oka na nadwozie potwierdza przynależność Quarka do Marki. Kształt podwójnych reflektorów z diodami elektroluminescencyjnymi, przód z przymocowanym Lwem, czy atrapa zarazem ożywcza i uśmiechnięta, wszystko to sprawia, iż jest to pojazd futurystyczny, ale jednocześnie realistyczny.
Podobnie jak w Peugeot 307 cc, tylne światła zostały wyposażone w diody elektroluminescencyjne. Bańka dostosowuje się do przedniej szyby, chroniąc pasażerów, mających ponadto do dyspozycji różne schowki.
Silnik elektryczny napędza wszystkie koła, z których każde połączone jest z podwoziem za pośrednictwem zachodzących na siebie wahaczy. Koła o średnicy 17’’, prawdziwe „nogi pająka”, zwiększają wychył Opony Michelin mają okrągły przekrój i oryginalną rzeźbę bieżnika w kształcie łuski, ułatwiającą odpływ wody. Quark łączy szlachetne materiały, takie jak aluminium i włókna węglowe. Tapicerka foteli pokryta jest materiałem antypoślizgowym, dla lepszego bocznego podtrzymania pasażerów.
Kierowca Quarka posiada do dyspozycji wyjmowany interfejs komunikacyjny, o funkcji zbliżonej do „kluczyka stacyjki”, połączony z zestawem wskaźników. Umieszczony na wsporniku, informuje kierowcę o działaniu zespołu napędowego oraz ogniwa paliwowego, a także podaje prędkość pojazdu, pozycję według nawigacji satelitarnej, itd. Chroniony małą, przezroczystą i szczelną pokrywką, umożliwia rozruch i rygluje pojazd, gdy kierowca wyciąga go tak jak kluczyk ze stacyjki i zabiera ze sobą.
Zobacz także:
http://www.mondial.peugeot.fr/flash.htm
Najnowsze komentarze