Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën: 11 niezwykłych polskich przedwojennych reklam. „Ci co kupują samochód przez snobizm, wzdychają do Rolls Royce’a”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-15
w Citroen, Historia
Czas czytania 4 minut
650 20
A A
4

Warto przeczytać!

Nieznane, niszowe, zapomniane – poznajemy francuskie samochody. Darracq (1896-1920)

Citroën C4 z zaskakująco wysokim wynikiem sprzedaży w 2022 r. Najpopularniejszy francuski kompakt

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Citroën C5 Aircross w kreatywnej kampanii reklamowej. Bo liczy się komfort!

Przedwojenne reklamy samochodów były niekiedy bardzo bezpośrednie. Z punktu widzenia dzisiejszego klienta porównywano się bez żadnych oporów do konkurencji i wprost pisano o wadach rynkowych przeciwników. Oto kilkanaście reklam z polskiej prasy przedwojennej, m.in. z roku 1925.

Czemu nie? Na samochodzie Citroën można osiągnąć równie łatwo szybkość 100 kilometrów, jak na każdej dużej i kosztownej maszynie. Ma on jednak tę wyższość, że w razie niebezpieczeństwa łatwiej go zatrzymać. 

Na drogi boczne lepszy jest samochód lekki, niż duża ciężka maszyna. Citroën przebył Saharę, pracując w naprawdę ciężkich warunkach. W porównaniu z tem polska droga i nasze piaseczki to fraszka. 

Najlepszy z najtańszych. Jest idealną maszyna dla osób średnio zamożnych. Koszt jego i utrzymanie wynosi niewiele, korzyści zaś są takie same, jak z każdego, nawet droższego samochodu. Samochody Citroën przebyły Saharę, co jest najlepszym świadectwem dla motoru. A karoserję wystarczyć zobaczyć, aby przekonać się jak ładnie jest zbudowana.

Dlaczego Citroën znajduje 500 nabywców dziennie? Bo jest przystępny tak ze względu na niską cenę jak i niewielkie koszty eksploatacji. A oprócz tego rysunek i wykonanie karoserji jest bez zarzutu. Do jazdy po mieście. Do zamiejskich wycieczek. Do rozwożenia towarów. Jako dorożka samochodowa Citroën w zupełności zasługuje na określenie „Najlepszy z najtańszych”.

30.000 złotych. Są ludzie, którzy płacą 30.000 za samochód tak zwany luksusowy. Stać ich na to. Ale to nie znaczy, że ci, którzy nie mogą wydać na kupno samochodu 30.000, nie mogą mieć tej wygody i przyjemności, jakie daje posiadanie maszyny. Przeciwnie, mogą mieć taki sam komfort i taką samą szybkość, ale znacznie mniejszym kosztem. Citroën 10 HP.

J

Jeden z posiadaczy samochodu Citroën pisze: „Przez 18 miesięcy samochód nasz zrobił 61.367 klm bez potrzeby rozbierania motoru”. Zadowolenie z tego samochodu tłumaczy wielki zbyt 500 dziennie. 

Ci, co kupują samochód przez snobizm, wzdychają do Rolls-Royce’a. Ci, co kupują do gada własnej wygody i przyjemności, są szczęśliwi mając Citroëna 10 HP.

I na koniec mamy dla cierpliwych czytających nagrodę, dwie bonusowe reklamy. Będzie też coś dla pań!

Pierwsza to reklamę z pisma Ilustrowana Republika wydawanego w Łodzi. Również pochodzi z 1925 roku. Co mogliśmy w niej przeczytać? V-ty Polski Rajd Samochodowy 1925 r. 3.800 klm. z tego 400 klm. dróg bocznych. Citroëna 10 H.P. seryjny kończy raid bez punktów karnych i bez najmniejszych uszkodzeń i zdobywa 4-te miejsce w ogólnej klasyfikacji. Przy konkurencji 18 dużych wozów!!!

Na koniec prawdziwa perełka z czasopisma Pani, 1925-04-01 R. 4 nr 4. Piękna reklama marki, która mówi wszystko: Niezawodny przyjaciel, mały Citroën. Małe jest piękne, prawda?


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2022-01-15 07:07:31.

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Citroenhistoria
Udostepnij230Tweet144Udostepnij40
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more