Przedwojenne reklamy samochodów były niekiedy bardzo bezpośrednie. Z punktu widzenia dzisiejszego klienta porównywano się bez żadnych oporów do konkurencji i wprost pisano o wadach rynkowych przeciwników. Oto kilkanaście reklam z polskiej prasy przedwojennej, m.in. z roku 1925.
Czemu nie? Na samochodzie Citroën można osiągnąć równie łatwo szybkość 100 kilometrów, jak na każdej dużej i kosztownej maszynie. Ma on jednak tę wyższość, że w razie niebezpieczeństwa łatwiej go zatrzymać.
Na drogi boczne lepszy jest samochód lekki, niż duża ciężka maszyna. Citroën przebył Saharę, pracując w naprawdę ciężkich warunkach. W porównaniu z tem polska droga i nasze piaseczki to fraszka.
Najlepszy z najtańszych. Jest idealną maszyna dla osób średnio zamożnych. Koszt jego i utrzymanie wynosi niewiele, korzyści zaś są takie same, jak z każdego, nawet droższego samochodu. Samochody Citroën przebyły Saharę, co jest najlepszym świadectwem dla motoru. A karoserję wystarczyć zobaczyć, aby przekonać się jak ładnie jest zbudowana.
Dlaczego Citroën znajduje 500 nabywców dziennie? Bo jest przystępny tak ze względu na niską cenę jak i niewielkie koszty eksploatacji. A oprócz tego rysunek i wykonanie karoserji jest bez zarzutu. Do jazdy po mieście. Do zamiejskich wycieczek. Do rozwożenia towarów. Jako dorożka samochodowa Citroën w zupełności zasługuje na określenie „Najlepszy z najtańszych”.
30.000 złotych. Są ludzie, którzy płacą 30.000 za samochód tak zwany luksusowy. Stać ich na to. Ale to nie znaczy, że ci, którzy nie mogą wydać na kupno samochodu 30.000, nie mogą mieć tej wygody i przyjemności, jakie daje posiadanie maszyny. Przeciwnie, mogą mieć taki sam komfort i taką samą szybkość, ale znacznie mniejszym kosztem. Citroën 10 HP.
J
Jeden z posiadaczy samochodu Citroën pisze: „Przez 18 miesięcy samochód nasz zrobił 61.367 klm bez potrzeby rozbierania motoru”. Zadowolenie z tego samochodu tłumaczy wielki zbyt 500 dziennie.
Ci, co kupują samochód przez snobizm, wzdychają do Rolls-Royce’a. Ci, co kupują do gada własnej wygody i przyjemności, są szczęśliwi mając Citroëna 10 HP.
I na koniec mamy dla cierpliwych czytających nagrodę, dwie bonusowe reklamy. Będzie też coś dla pań!
Pierwsza to reklamę z pisma Ilustrowana Republika wydawanego w Łodzi. Również pochodzi z 1925 roku. Co mogliśmy w niej przeczytać? V-ty Polski Rajd Samochodowy 1925 r. 3.800 klm. z tego 400 klm. dróg bocznych. Citroëna 10 H.P. seryjny kończy raid bez punktów karnych i bez najmniejszych uszkodzeń i zdobywa 4-te miejsce w ogólnej klasyfikacji. Przy konkurencji 18 dużych wozów!!!
Na koniec prawdziwa perełka z czasopisma Pani, 1925-04-01 R. 4 nr 4. Piękna reklama marki, która mówi wszystko: Niezawodny przyjaciel, mały Citroën. Małe jest piękne, prawda?
Originally posted 2022-01-15 07:07:31.