Rajdowy Citroën 2CV 4×4 wyposażony w dwie jednostki napędowe zostanie wystawiony na aukcji. Pojazd ma na koncie starty w licznych rajdach m.in. w Rallye de l’Atlas. Powstał tylko jeden egzemplarz!
Citroën 2CV z dwoma silnikami nie powinien dziwić sympatyka szewronów. Francuski producent oferował przecież wersję Sahara 4×4, która radziła sobie z bardziej wymagającą nawierzchnią. Terenowa kaczka stała się inspiracją i marzeniem Jacka Hanona, który postanowił wykonać własną wersję pojazdu. Zadaniem terenowego 2CV był start w Rallye de l’Atlas i pokonanie wyczerpującej trasy przez góry Atlas w Maroku liczącej 1.800 mil.
2CV 4×4 powstał na przedmieściach Paryża w latach 80. ubiegłego wieku i pochłonął 3000 godzin pracy Francuza. Podwozie składa się z dwóch wyciętych i zespawanych ze sobą ram Citroëna Ami. Z kolei napęd pochodzi od dwóch 1,3-litrowych silników modelu GSA, które rozwijają łączną moc 130 KM. Jedna jednostka została umieszczona z przodu a druga z tyłu. Citroën 2CV 4×4 posiada dwie przekładnie, ze wspólną dźwignią zmiany biegów i pojedynczym pedałem sprzęgła.
Od 1985 roku Jack Hanon przez 10 lat rywalizował terenową kaczką w rajdach a następnie wraz z żoną wyemigrował do Kanady, zabierając ze sobą samochód. W latach 90. zmarł, a jego żona przechowywała pojazd. Citroën 2CV 4×4 został sprzedany w 2014 roku. Nowy właściciel przeprowadził całkowitą renowację rajdówki wraz z malowaniem i naklejkami Coup de Cœur (marka bielizny). Obecnie 2CV 4×4 znajduje się w Holandii i szuka nowego właściciela. 11 grudnia zostanie wystawiony na licytacji domu aukcyjnego Bohnams w Bicester w Wielkiej Brytanii. Cenę szacuje się pomiędzy 15.000 a 25.000 funtów.
Źródło: Bonhams
Najnowsze komentarze