Citroen 2CV zyskał miano kultowego. Trudno go kupić w dobrym stanie a jeśli trafi się egzemplarz po renowacji, osiąga niebotyczne ceny. Ogłoszeń nie ma też zbyt wiele. Co się dzieje?
Kaczek wyprodukowano około 4 milionów i produkowano je rekordowo długo – od 1949 do 1990 roku. Jednak najwyraźniej na rynku zaczyna ich brakować. Popularność 2CV może jednak trochę dziwić. Każdy, kto miał do czynienia z 2CV oprócz zachwytów powinien też umieć wskazać jej istotne wady: słaby silnik, podatność na boczne podmuchy, brak wspomagania czy podatność ramy podwozia na korozję.
Marka i model |
rocznik |
silnik |
cena |
Citroen 2CV |
1972 |
435 cm3 |
32 000 zł |
Mimo tego ciągle nowi adepci sztuki życia z kaczką szukają i kupują Citroeny 2CV, zmieniając swój styl życia i częściowo podporządkowując go temu niezwykłemu najwidoczniej pojazdowi. Posiadanie 2CV w jakiś magiczny sposób przenosi ludzi w inny wymiar motoryzacji, gdzie mniej liczy się prędkość i konie mechaniczne a bardziej ciekawość, zachwyt nad mijanymi okolicami, spotkania z ludźmi. Tempo życia zmienia się na wolniejsze.
Citroen 2CV nie tylko zmienia posiadaczy ale też… tych, którzy go oglądają. I tutaj działa pewnego rodzaju magia. Nagle większość mijanych kierowców zwalnia, przygląda się, robi zdjęcia, zaczepia, zagaduje – wykazuje ogromną ciekawość. Coś musi być w kaczce takiego, że mało kogo pozostawi obojętnym. Budzi emocje motoryzacyjne, wzrusza. Porusza w sercu nutę nostalgii za innymi, lepszymi czasami.
Być może w 2CV zaklęty został optymistyczny duch przygody Andre Citroena, bo chociaż samochód wyszedł na rynek wiele lat po tym, jak zmarł, to jednak tworzyli go ludzie, których zaraził swoim optymizmem i podejściem do świata. A być może świat potrzebuje magicznego przedmiotu, który potrafi zmienić nas w pozytywny sposób. Mimo wszystkich wad.
Mnóstwo informacji o 2CV znajdziecie na Forum miłośników Citroena 2CV.
Najnowsze komentarze