Francuskie klasyki motoryzacji to jedne z najchętniej kupowanych i kolekcjonowanych samochodów. Na aukcję, która odbędzie się 7. lutego br. w Paryżu wystawiono sześć takich niesamowitych klasyków, w tym kilka wyjątkowo unikalnych.
1978 Simca 1000 Rallye 3
Niewielki samochód marki Simca z silnikiem o mocy 123 KM zamontowanym z tyłu. W kabinie mnóstwo miejsca i wyjątkowo nietypowy wygląd. Samochód został profesjonalnie odnowiony w Szwajcarii w 2005 roku i od tego czasu był ozdobą prywatnej kolekcji.
1972 Citroën SM
Tego samochodu czytelnikom Francuskie.pl nie trzeba chyba przedstawiać. Komfort Citroena, silnik V6 Maserati i jedyny w swoim rodzaju wygląd. Na liczniku 40500 kilometrów, manualna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach, kierownica z lewej strony mimo, że auto zarejestrowane w Anglii. Obrotowe światła i skórzana tapicerka gratis.
1962 Citroën 2CV Sahara
Ekstremalnie rzadki model 2CV, który kosztuje tyle co SM. Powstało zaledwie 400 egzemplarzy. Może wiecie, może nie, ale samochód ma dwa silniki – jeden z przodu, drugi z tyłu. Został zaprojektowany by pokonywać pustynię. Ten egzemplarz należy do Szwajcara, który jeździł nim po farmach wysoko w górach. Stan? Wzorowy. Aha, ta dziura z zaślepką w drzwiach kierowcy to nie wada. To cecha. A właściwie wlew paliwa.
1963 Citroën DS 19 cabrio
Marzenie fanów Citroena, samochód za który wielu oddałoby nerkę. Z fabryki wyjechało ich zaledwie 1.700. Szczęśliwy nabywca będzie trzecim właścicielem, a według sprzedawcy auto ma wymienioną hydraulikę w dużej części i jeździ jak nowe. A, i teraz wiecie skąd pomysł na tablety na desce rozdzielczej?
1962 Facel Vega Facel II
Ten samochód powstał w latach sześćdziesiątych i ma silnik V8. Odbudowano go w latach 2015-2017.
1937 Delage D8 120
Ach te lata trzydzieste. Właścicielem jest jedna rodzina od ponad 50 lat. Auto zostało odrestaurowane w 2017 roku. Okazja… chociaż kosztowna. Cena może iść pod milion złotych.
Chcecie któryś kupić? Aukcja odbędzie się 7 lutego w Paryżu. A tutaj macie adres.
Najnowsze komentarze