Citroën 2CV Fourgonnette z miejscem na rower był specjalną wersją pocztową popularnej kaczki, która trafiła do służby w 1956 roku.
W 1953 roku listonosze francuskich PTT (Postes, Télégraphes et Télécommunications) nadal wykonywali większość swoich codziennych obowiązków na rowerach. Jedynie na 153 trasach dowozy przesyłek były zmechanizowane, co stanowiło zaledwie ułamek potrzeb tej instytucji.
Przełom nastąpił w 1956 roku wraz z wprowadzeniem modelu Citroën 2CV Fourgonnette do służby. Ten prosty, niezawodny i ekonomiczny pojazd umożliwił znaczne zwiększenie liczby zmotoryzowanych tras – aż do 1292. Dzięki temu dostarczanie listów i paczek stało się znacznie bardziej efektywne, zwłaszcza w terenach wiejskich i podmiejskich, gdzie odległości między adresami były bardzo duże a drogi fatalne.
Jednym z unikalnych rozwiązań zaprojektowanych dla listonoszy PTT był wariant 2CV Fourgonnette z dachem wyposażonym w uchwyty na rower. W miejscach, gdzie droga była zbyt wąska lub trudna dla samochodu, listonosz mógł zostawić pojazd, szybko zsunąć rower z dachu i kontynuować swoją trasę na dwóch kółkach. Było to praktyczne rozwiązanie, które łączyło zalety zmechanizowanego transportu z elastycznością tradycyjnej metody dostarczania poczty.
Model 2CV Fourgonnette zapisał się w historii francuskiej motoryzacji nie tylko jako symbol prostoty i funkcjonalności, ale także jako narzędzie rewolucjonizujące pracę PTT. Dziś jest ikoną, która przywołuje wspomnienia o czasach, gdy technologia dopiero zaczynała wspierać codzienną pracę listonoszy.
A Citroën 2CV stał się samochodem kultowym, symbolem niespiesznego życia, skromnego acz z wygodami.
Najnowsze komentarze