We wrześniu 1957 roku Citroën ogłosił wprowadzenie na rynek modelu 2CV wyposażonego w klapę bagażnika – 2CV AZLP (AZ Luxe avec Porte de malle). W tym modelu, a także w roku modelowym 1960 (listopad 1959), pojawił się słynny RADIOËN – jedyne wyposażenie dodatkowe sprzedawane przez Citroëna do modelu 2CV.
Było to eleganckie radio tranzystorowe, zasilane…. baterią 9 V, które zostało zaprojektowane i produkowane przez firmę Continental Edison. „Pomysł Radioën nie zaszokował nikogo w Citroënie w 1959 roku, ponieważ radio było częścią życia ludzi. Wizerunek 2CV był również taki, jak samochodu, którym jeździło się na rodzinne pikniki. Jeśli zamierzasz zjeść obiad na trawie, dlaczego nie skorzystać z radia, aby urozmaicić te chwile?” powiedział Jacques Wolgensinger, dyrektor ds. public relations marki.
Radioën był oferowany jako opcja dla nabywców modelu 2CV od września 1959 r. do maja 1962 r. W 2CV był on umieszczony na desce rozdzielczej przed pasażerem z przodu, mieścił się w górnej części kieszeni i był przytrzymywany paskiem, zajmując prawie całą przestrzeń. Kierowca mógł go obsługiwać podczas jazdy, ale wymagało pewnej zręczności przy wyszukiwaniu stacji.
Odbiornik był niezbyt głośny – powyżej 50 km/h odbiór dźwięku był prawie zerowy. 2CV nie posiadał wygłuszenia a szum wiatru zagłuszał niewielki głośnik.
Radio zostało bardzo starannie zaprojektowane i wykończone, jego obudowa jest wykonana – w końcu to lata pięćdziesiąte – z lakierowanego drewna pasującego do boków, z przodu znajduje się imitacja skóry w kolorze białym, głośnik jest zamontowano pod maskownicą z tworzywa w tym samym kolorze co płyta czołowa. Na radiu znajdowały się szewrony. Do radia oferowano chromowano antenę teleskopową o długości aż 1,7 metra.