Citroen 2CV mógł pojawić się w dużych ilościach w Polsce już w 1957 roku. Jak donosił Dziennik Polski z 11 października, trwały wtedy rozmowy pomiędzy naszym krajem a Francją. Tematem była oczywiście współpraca gospodarcza.
Umowa handlowa, która weszła w zycie 1 grudnia 1956 r., przewiduje pomiędzy Polską i strefą franka wymianę o globalnej wysokości ok 18 miliardów franków. Stanowi to wzrost o blisko 100 proc. w stosunku do poprzedniej umowy. Rozwój stosunków handlowych spowodowany jest głównie przez poważny wzrost importu węgla polskiego do Francji.
Ostatnio władze polskie wyraziły pragnienie upoważnienia zachodnich konstruktorów do zainstalowania taśmy montażowej w Warszawskiej Fabryce Samochodów, aby ulepszyć miejscową produkcję samochodów, która jest niewystarczająca i bardzo kosztowna.
Wydaje się, że samochody „Citroen” 2CV są wymarzonym modelem dla Polski. W Polsce spodziewają się, że firma ta złoży ofertę – można było przeczytać w Dzienniku Polskim. Materiał w polskiej gazie powstał na bazie informacji z dziennika Le Monde.
Wtedy z tej współpracy niewiele wyszło. Ale warto wiedzieć, że próby były podejmowane.
Originally posted 2020-03-30 07:33:11.
Najnowsze komentarze