Citroën 2CV to kultowy samochód, który został zaprojektowany jeszcze przed II Wojną Światową jako tani, lecz komfortowy środek transportu. Był produkowany do 1990 roku i dzisiaj jest niezwykle popularny wśród miłośników klasycznej motoryzacji. Jazda nim to przeżycie samo w sobie, auto mocno pochyla się na zakrętach i jest uproszczone do granic możliwości. Wzbudza sympatię i uśmiechy na ulicach.
Zobacz: Citroën C4 – ultrakomfortowy kompakt w dobrej cenie.
Citroën 2CV to samochód spalinowy, jednak pojawiły się już liczne konwersje na napęd elektryczny. We Francji i w Niemczech są firmy, które oferują zmianę na prąd. Jednak pomysł, żeby zbudować 2CV na wodór pojawił się dopiero niedawno. Przedstawiła go francuska firma, która oferuje usługi dla turystów odwiedzających Paryż. Można od niej wypożyczyć 2CV i w ten sposób zwiedzać stolicę Francji.
W związku z zamykaniem się miast na auta spalinowe, firma planuje budowę 2CV, który będzie zasilany wodorem. Flota takich samochodów ma jeździć nie tylko po Paryżu, ale również umożliwić zwiedzanie francuskiej prowincji.
Citroën 2CV w tej nowej, wodorowej odsłonie ma mieć zasięg 200-250 kilometrów a jego napęd będzie oparty o silnik elektrycznym, zasilany ogniwem wodorowym. Rozwiązanie takie jest jednak dość kosztowne, dlatego projekt zakończony dopiero w 2025 roku. Wyzwanie polega również na zmieszczeniu wszystkich komponentów w 2CV, który jest samochodem stosunkowo niedużym.
Rynek konwersji pojazdów spalinowych na elektryczne i wodorowe będzie się stale rozwijał -a koszty, miejmy nadzieję – będą spadać. W Polsce pierwsze komercyjne stacje wodorowe powinniśmy zobaczyć w przeciągu roku – dwóch, a wraz z popularyzacją tego paliwa, jego cena również powinna podlegać obniżeniu.
źródło: 4roues-sous-1parapluie
Najnowsze komentarze