Citroën 2CV UMAP to bardzo rzadko spotykana wersja popularnej kaczki w nadwoziu coupé. Samochód został zaprojektowany przez Jeana Dagoneta. UMAP to skrót od Usine Moderne d’Applications Plastiques, czyli Fabryki Nowoczesnych Zastosowań Tworzyw Sztucznych. Lekkie nadwozie na bazie 2CV wygląda świetnie!
Zobacz: Citroën 2CV z 1989 roku i zaledwie 5 tysięcy kilometrów na liczniku
Citroën 2CV UMAP został wyprodukowany w kilkudziesięciu egzemplarzach. Pochodzi z roku 1958.
„Bardzo rzadki 2CV UMAP z 1958 roku, tylko 25 sztuk, jest to jedyny egzemplarz na sprzedaż od dłuższego czasu. musi być całkowicie odrestaurowany, pomimo rozpoczęcia renowacji podwozia. wszystkie główne części są na miejscu, oryginalny silnik nie jest zamontowany i znajduje się w skrzyni obok, dzwoń, aby uzyskać więcej informacji” – czytamy w ogłoszeniu.
Zobacz: Citroën 2CV na wodór będzie woził turystów po Paryżu
Citroën 2CV UMAP w tym stanie został wyceniony na 15.000 euro. Potencjalny kupiec będzie musiał włożyć sporo pieniędzy w doprowadzenie go do pełnego użytku, ale trzeba przyznać, że samochód wygląda świetnie. Aerodynamiczne nadwozie przyciąga uwagę. Posiada nadwozie z tworzyw sztucznych.
Ktoś, kto zdecyduje się na zakup oraz odrestaurowanego tego auta, zyska pięknego i oryginalnego Citroëna, którego wartość będzie nieustannie rosła. Auto znajduje się w miejscowości Caen na północy Francji.
Link do ogłoszenia o sprzedaży 2CV UMAP w serwisie Lebencoin.
Citroën 2CV został zaprezentowano na Salonie w Paryżu 6 października 1948 r. Początkowo nie przypadł do gustu publiczności, nazywano go brzydkim kaczątkiem. Jednak z czasem samochód stał się niezwykle popularny i zyskał status kultowego. Produkowano go aż do 1990 roku, gdy produkcja została przerwana z uwagi na normy bezpieczeństwa, które nie pozwalały już wytwarzać auta bez jego poważnych modyfikacji. Samochód ten osiąga bardzo wysokie ceny, zadbane egzemplarze kosztują kilkadziesiąt tysięcy złotych. 2CV to dla wielu osób styl życia, spokojnego i oddalonego od szalonego pędu współczesnego świata.
Najnowsze komentarze