Citroën 2CV, znany również jako „Kaczka”, był szeroko wykorzystywany przez różne służby publiczne, w tym przez belgijską pocztę. Wersja dostawcza tego modelu, znana jako Fourgonnette, zadebiutowała w 1951 roku i szybko zyskała popularność wśród instytucji potrzebujących niezawodnego i ekonomicznego środka transportu.
Produkcja Citroëna 2CV w Belgii rozpoczęła się w 1952 roku w fabryce w miejscowości Forest, niedaleko Brukseli. Belgijskie wersje 2CV różniły się jednak się od francuskich m.in. specyficznym oświetleniem, innymi kołpakami oraz charakterystycznymi wycięciami na tylnych błotnikach. Te modyfikacje były dostosowane do lokalnych wymagań i preferencji rynku belgijskiego, w tym wymagań poczty, która potrzebowała praktycznego samochodu. Zachowano jednak typowy dla 2CV komfort jazdy.
Kierownica 2CV po prawej stronie?!
Wśród modyfikacji znalazły się m.in. uchwyt dla roweru czy otwór w dachu, pozwalający przewozić długie przedmioty. Każdy samochód miał na drzwiach duże logo belgijskiej poczty. Wśród najciekawszych modyfikacji znalazły się wersje z… kierownicą po prawej stronie, które pozwalały wyjmować listy bez opuszczania samochodu. Proste rozwiązanie, które wymagało jednak specjalnej zgodny ze strony organów nadzoru ruchu drogowego.
Bez fotela pasażera
Większość samochodów było pozbawionych fotela pasażer – zamiast niego znajdowało się miejsce na pocztową torbę – dużą i ciężką. Nie było wtedy przecież innego sposobu na wysyłanie korespondencji i paczek a listonosz miał co robić.
Citroën 2CV napędzał pocztę
Citroën 2CV, dzięki swojej prostocie, niezawodności i ekonomiczności, stał się idealnym pojazdem dla służb takich jak poczta, które potrzebowały efektywnego środka transportu do codziennych zadań.
Najnowsze komentarze