Citroën 5CV był pierwszym masowo produkowanym samochodem, który dzięki łatwej obsłudze i zmniejszonych wymaganiach serwisowych świetnie nadawał się także dla kobiet. Zaprezentowano go w roku 1922, a żeby podkreślić jego grupę docelową, często malowano go w wesołe, jasne kolory, używając m.in. jaskrawego żółtego lakieru.
Premiera Citroëna 5CV miała miejsce na Paryskim Salonie Samochodowym sto lat temu. Samochody w tamtych czasach nie miały wspomagania kierownicy ani hamulców, trzeba było ręcznie regulować mieszankę paliwową, a nawet ciśnienie paliwa w zbiorniku. Z tego powodu za kierownicą rzadko siadały panie. Wszystko zmieniło się w momencie wprowadzenia Citroëna 5CV. Producent zaprojektował auto dostępne i łatwe w obsłudze. 5CV nie wymagał ani skomplikowanych czynności w czasie jazdy, ani złożonego i trudnego serwisu.
Konstrukcja samochodu była lekka, co ułatwiało manewrowanie, a mimo relatywnie słabego silnika autko jeździło całkiem dynamicznie i płynnie. Materiały reklamowe Citroëna skupiały się prawie wyłącznie na kobietach. Citroën 5CV przyczynił się więc do spopularyzowania pojazdów wśród płci pięknej, która zaczęła patrzeć na auta łaskawym okiem, doceniając wolność, jaką oferowały.
Dzięki swojemu żółtemu lakierowi auto zyskało przydomek „Mała Cytrynka”, którą zresztą producent przyswoił i korzystał z niej w swoich reklamach.
Później Citroën wielokrotnie korzystał z doświadczeń ze sprzedażą i promocją 5CV w celu reklamowania innych modeli. Kobiety były ważnym elementem tej strategii. Na przykład w polskiej prasie pojawiały się artykuły o konkursach elegancji, w których zwyciężał Citroën dyrektorowej T.
Najnowsze komentarze