Citroën Advisor to działający od kilku lat program oceny samochodów marki, który działa w 67 krajach. Do tej zebrał już blisko pół miliona opinii osób, które kupiły Citroëna.
Program ma wspierać promowanie wizerunku poprzez tak zwany społeczny dowodu słuszności, czyli zasadę zgodnie z którą klienci są skłonni kupić produkt z dobrą opinią innych użytkowników. Zintegrowanie opinii w ramach salonów on-line ma pomóc w dokonaniu ostatecznej decyzji o zakupie. Nowa strategia marki zakłada bowiem, że część sprzedaży będzie realizowana w sieci.
Klienci oceniają w nim zarówno samochody jak i dealerów. Dane te pozwalają Citroënowi szybko zbierać opinie oraz informacje zwrotne z rynku i sprawnie reagować. W Polsce program nie jest na razie szeroko promowany i posiada ograniczoną ilość opinii, z którymi można się zapoznać pod tym adresem. Na całym świecie zebrano jednak już blisko pół miliona opinii – są one wprowadzane przez klientów, którzy zakupili nowy samochód marki Citroën.
Citroën mocno inwestuje w narzędzia cyfrowe. W Polsce odświeżył m.in. swoją stronę internetową, która stała się znacznie bardziej czytelna i przejrzysta. W przyszłości będzie miejscem sprzedaży on-line. Takie rozwiązanie testowano m.in. w Anglii oraz w Indiach. Nie jest też wykluczone, że pierwsze narzędzia sprzedażowe pojawią się w naszym kraju w tym roku, wraz z wejściem do sprzedaży Citroëna AMI. Zapisy przez internet pomogły oszacować potencjał produktu w Wielkiej Brytanii, gdzie samochód został bardzo dobrze przyjęty.
Program Citroën Advisor jest początkiem mocnego wejścia marki w cyfrowy świat. W ciągu najbliższych kilku lat zobaczymy też znacznie większą integrację samochodu z naszymi smartfonami. Citroën a wraz z nim cały Stellantis chce się stać, podobnie jak Tesla, wielkim centrum danych. Co wyjdzie z tych planów – zobaczymy.
Najnowsze komentarze