Ciekawe, jak ten samochód sprzedawałby się w Polsce, czy w ogóle w Europie. Moda na wszelkiego rodzaju SUV-y i crossovery trwa, a tu mamy do czynienia z miejskim mikrovanem w uzbrojeniu godnym mocarnego SUV-a. Niestety samochód ten Citroën oferuje tylko w Ameryce Południowej, a teraz zaprezentowano jego specjalną wersję, którą nazwano Atacama.
Atacama, to pustynia w północnym Chile. Jest to obszar uznawany powszechnie za najsuchszy na świecie. Roczna suma opadów nie przekraczałam 100 mm, a jest miasto (Iquique), w którym nie padało od przeszło stu lat! Naturalne piękno tego obszaru położonego w strefie zwrotnikowej sprawia, że jest to miejsce, do którego ciągną podróżnicy i poszukiwacze przygód. Citroën postanowił skorzystać z tej legendy i stworzył serię specjalną swojego modelu Aircross o nawie nawiązującej do tego właśnie obszaru.
„Wraz z wersją Atacama staramy się wzmocnić wizerunek modelu Aircross, w którym siła, postawa i wytrzymałość są wartościami kluczowymi” – powiedział Gustavo Rotta, manager produktu w Citroën Brasil.
Samochód produkowany jest oczywiście w zakładach w Porto Real w wersjach bazujących na odmianach wyposażeniowych GLX oraz Exclusive. Do salonów trafi w kwietniu, a ceny zaczynać się będą od poziomu 55.990 reali. Auto objęte będzie trzyletnią gwarancją.
Poznać tę odmianę będzie bardzo łatwo – poza dużym napisem w dolnej części drzwi pojawi się także logo modelu na przednich błotnikach, zaś seryjne w modelu Aircross relingi wzdłużne w wersji Atacama wzbogacone zostaną w relingi poprzeczne. Do tego dochodzi unikalne wykończenie przedniego zderzaka oraz ekskluzywna osłona koła zapasowego umieszczonego na tylnych drzwiach.
Citroën wprowadził model Aircross na rynki południowoamerykańskie w roku 2010. Od tamtej pory do klientów trafiło 35.000 egzemplarzy tego modelu, idealnie dopasowanego pod młodych ludzi poszukujących radości podróżowania, przygody, rozrywki. Kompaktowa budowa zapewnia jednak dużą przestronność dzięki przemyślanym rozwiązaniom. Doskonale spisuje się w tym samochodzie silnik 1.6 16V Flex, który z pojemności skokowej 1.587 cm³ generuje 122 KM mocy (przy 5.800 obr./min i zasilaniu etanolem).To jednostka wykorzystująca m.in. zmienne fazy rozrządu (VVT) i oferująca 80% maksymalnej wartości momentu obrotowego już przy 1.500 obr./min.
Aircross ma 4.279 mm długości, i rozstaw osi wynoszący 2.540 mm. Wysokość auta (1.697 mm) daje poczucie bezpieczeństwa dzięki relatywnie wysoko umieszczonym siedziskom, co zapewnia też lepszą widoczność. Wnętrze wykończone jest bardzo starannie, w wersji Exclusive wzbogacają je o elementy skórzane i chromowane.
Jak na auto o terenowym designie przystało, Aircross został wyposażony w przechyłomierze (boczny i wzdłużny) oraz w kompas. Projektanci nie zapomnieli jednak także o wyposażeniu poprawiającym komfort oraz funkcjonalność. W oparciach przednich foteli umieszczono składane stoliki typu lotniczego. Tylna kanapa jest dzielona i składana, a także przesuwana, dzięki czemu maksymalna pojemność bagażnika wynosi przeszło 400 litrów (wg normy VDA), a po złożeniu kanapy przekracza 1.500 litrów.
Citroën Aircross jest też pierwszym w Brazylii autem w tym segmencie, który oferuje opcjonalną nawigację satelitarną wbudowaną w deskę rozdzielczą. System MyWay, zintegrowany z radioodtwarzaczem Pioneer i obsługujący zarówno formaty CD/mp3/WMA, jak i Bluetooth®, oferuje plany 1.300 miast i sieci dróg oraz tysięcy punktów użyteczności publicznej (POI), które doskonale widać na 7-calowym ekranie kolorowym, a użyteczność urządzenia poprawiają jeszcze złącza USB i Jack.
Citroen
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze