Podczas gdy w Polsce wciąż nierozwiązany pozostaje spór pomiędzy PAŻP, a kontrolerami lotów, co zapowiada spore perturbacje na stołecznych lotniskach już w trakcie zbliżającej się majówki, w Portugalii w tamtejszych potach lotniczych do służby trafiły Citroëna Ami Cargo z panelami słonecznymi na dachu.
Na razie takie autka trafiły na cztery portugalskie lotniska. W ramach strategii środowiskowej i zaangażowania w zrównoważony rozwój swojej działalności Portway – pierwsza firma handlingowa, która uzyskała licencję na świadczenie usług w ramach infrastruktury lotniska – nabyła trzynaście egzemplarzy Citroënów My AMI Cargo i AMI. Te przełomowe i w 100% elektryczne pojazdy są przekształcane i otrzymują panele słoneczne na dachu, aby ich użytkowanie było jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska.
Pierwsze egzemplarze Citroëna My AMI Cargo, czterokołowca do użytku profesjonalnego, nabyte przez Portway, już działają na lotnisku w Lizbonie w ramach strategii dekarbonizacji floty sprzętu zmotoryzowanego działającego w ramach infrastruktury lotniska. Kolejne lotniska, na których wykorzystywane są Ami, to Porto, Faro i Funchal.
Należące do Portway 11 My AMI Cargo i 2 AMI są dostosowane do codziennych potrzeb działalności firmy i posiadają element szczególnie wyróżniający. Do wszystkich pojazdów dodano panel słoneczny, aby codzienne zadania zespołów wysyłających samoloty były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska. Ten panel słoneczny umożliwia zasilanie różnych używanych urządzeń mobilnych, a mianowicie przenośnej drukarki i PDA, a także sygnalizacji świetlnej pojazdu. Panel dostarcza energię także do trzech pokładowych gniazd 220 V AC i dwóch portów USB.
W 100% elektryczne innowacyjne AMI i My AMI Cargo to pojazd marki świadomej zmieniających się potrzeb swoich klientów, która stale rozwija swoje produkty i usługi, aby lepiej dostosować się do zastosowań osób prywatnych i firm. W szczególności My Ami Cargo łączy w sobie możliwości ładowania, funkcjonalność mobilnego biura i korzyści płynące z energii elektrycznej: zero emisji CO2 dla czystej mobilności, bez emisji zanieczyszczeń i oczywiście ograniczone koszty użytkowania i eksploatacji. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom Ami zapewnia dużą swobodę ruchu i zwrotność. Dzięki łatwemu ładowaniu elektrycznemu, zajmującemu zaledwie 3 godziny ze standardowego gniazdka, akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh zasilający silnik elektryczny o mocy 6 kW pozwala na pokonanie nawet 75 kilometrów, co doskonale nadaje się do podróżowania w środowisku miejskim i podmiejskim oraz do codziennych operacji, takich jak te wykonywane przez Portway na lotniskach.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze