Citroën AMI jest wyposażony w silnik a właściwie rozrusznik firmy Valeo, kontrolowany przez oprogramowanie tego mikrosamochodu. Oficjalna specyfikacja to 5,5 kW mocy oraz 45 km/h prędkości maksymalnej. Jak się okazuje auto można stosunkowo łatwo tuningować i podwyższać osiągi, kosztem zwiększonego zużycia prądu.
Citroën AMI jest niewielkim czterokołowcem, który znakomicie zastępuje skuter lub rower elektryczny. Kosztuje niecałe 10 tysięcy euro i staje się coraz bardziej popularnym środkiem transportu. Widać go także na polskich ulicach.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Citroën AMI ma pod maską silnik elektryczny, który tak naprawdę jest 48V rozrusznikiem firmy Valeo. Ta nieduża jednostka dostarcza oficjalnie 5,5 kW mocy czyli około 8 KM i potrafi rozpędzić małe autko do 45 km/h. Nie wszyscy jednak chcą pozostać przy fabrycznych osiągach i modyfikują oprogramowanie tak, aby uzyskać więcej.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Citroën AMI po elektronicznym tuningu osiąga 11 KM a prędkość maksymalna przekracza 80 kilometrów na godzinę. Warto jednak pamiętać, że konstrukcja samochodu nie jest przystosowana do takich prędkości. W szczególności chodzi o bezpieczeństwo.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Citroën nie oferuje w Polsce modelu AMI – przynajmniej na razie. Przymiarki do jego wprowadzenia miały miejsce w 2021 roku. Być może teraz, pod zarządem nowego dyrektora generalnego Stellantis Polska, coś się zmieni.
Najnowsze komentarze