niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën Ami – kiedyś i dziś

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-04-12
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
38 2
2
45
UDOSTĘPNIEŃ
114
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

W przyszłym roku minie 60 lat od chwili zaprezentowania kolejnego już w historii Citroëna przełomowego modelu. Chodzi oczywiście o Ami. Teraz, niemal sześć dekad później i ponad 40 lat po zakończeniu produkcji Ami, Citroën powraca do tej legendarnej nazwy. Jednak Citroën Ami kiedyś i dziś, to zupełnie inne samochody. Jest jednak coś wspólnego – oba modele oferują przełomowe rozwiązania, innowacyjny design, są bardzo wygodne i dostosowane do potrzeb ludzi.

Prawie 60 lat temu Ami 6 zaskoczył świat motoryzacyjny swoim niezwykłym, przełomowym wręcz designem, który miał zoptymalizować przestrzeń wewnętrzną i objętość bagażnika, aby zapewnić większy komfort i wszechstronność tego niedużego wszak samochodu. Przeszło 40 lat po zakończeniu produkcji Citroëna Ami francuska marka przywraca tę nazwę dla modelu jakże odmiennego od swojego poprzednika. Dzisiejsze Ami jest w 100% elektryczne, ale wciąż świetnie nawiązuje do znaczenia swojej nazwy (przyjaciel). Nowe auto tak, jak niemal 60 lat temu poprzednik o tej nazwie, nawiązuje do filozofii bliskiej użytkownikom Citroëna. Zarówno Citroën Ami 6, jak i obecny Citroën Ami powstały, aby zaspokoić nowe potrzeby i wymagania ludzi. Oba czynią to z całkowicie przełomowym designem.

W przypadku modelu z 1961 r. celem było wprowadzenie marki do klasy pośredniej między dwoma świetnymi modelami Citroëna. W tamtych latach francuska marka była bardzo dobrze znana dzięki dwóm mitycznym modelom. Jeden uchodził za wzorzec luksusu w segmencie E (DS.), drugi był żywą legendą w kategorii tanich i popularnych samochodów (2CV). Francuzi chcieli mieć coś pośrodku. Coś oryginalnego. I choć Citroën Ami zaliczany jest do ówczesnego segmentu B, to był dość długim samochodem. Mierzył bowiem 3,87 metra długości, a to o dobrych 15 cm więcej, niż produkowany na przełomie wieków Citroën Saxo!

Aby sprostać wyzwaniu, jakim jest zaoferowanie komfortowego wnętrza i bagażnika o znacznej objętości, projektant Flaminio Bertoni narysował i wyrzeźbił tylne okno pod całkowicie odwróconym (tzw. ujemnym) kątem, niż ten powszechnie używany. W ten sposób pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie cieszyli się maksymalną przestrzenią, a trzybryłowa konstrukcja nadwozia otrzymała dużą przestrzeń ładunkową. A wszystko to na niespełna czterech metrach długości. Pod względem stylu Citroën Ami 6 przełamał schematy także dzięki zastosowaniu prostokątnych reflektorów w czasie, gdy wszyscy stosowali okrągłe.

Dzisiejszy Citroën Ami jest samochodem w 100% elektrycznym i zaspokaja popyt na sprawną i zrównoważoną mobilność w miastach dzięki rozwiązaniu, które również przełamuje schematy. To autko jest dostępne dla wszystkich. Nie wymaga prawa jazdy i dostosowuje się do potrzeb każdej osoby. Nie trzeba go kupować (choć można), bowiem jest dostępne w systemach współużytkowania samochodów (carsharing), jak i w opcji długoterminowego wynajmu.

Podobnie jak Ami sprzed 60 lat, dzisiejsza propozycja Citroëna ma wyjątkową konstrukcję na zewnątrz, zapewniając wysoki poziom komfortu wewnątrz. Duże przeszklone powierzchnie i panoramiczny dach pozwalają cieszyć się miastem z widocznością niemal 360˚ w wygodnym, zamkniętym i doskonale klimatyzowanym wnętrzu.

Konfiguracja dwóch siedzeń oraz licznych schowków znajdujących się z przodu i z tyłu umożliwiają optymalne wykorzystanie przestrzeni. Pod względem estetyki i personalizacji, jeśli Ami 6 został otwarty dla szerszej publiczności z szeroką gamą tapicerek siedzeń, Ami elektryczne ma opcje personalizacji, które mogą dostosować go do gustów i osobowości każdej osoby.

Z prawie sześćdziesięcioletnią różnicą w czasie dzielącą Citroëna Ami 6 z dzisiejszym Ami jedno się nie zmieniło: Francuzi wciąż w innowacyjny sposób odpowiadają na nowe potrzeby klientów. Ale wciąż te propozycje cechują design, komfort i nonkonformizm.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AmiAmi 6Citroenelektryczny Citroenhistoria
Udostepnij25Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Przed kupnem nowego samochodu. W samej Warszawie w 1928 roku było ponad 50 salonów samochodowych!

Następny

Samochody Citroen na rok 1928 – Citroen B14

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Samochody Citroen na rok 1928 - Citroen B14

CItroen BX

Citroen BX - samochód, który lata! Spektakularna reklama

citroen CX, Citroen C5

Citroen CX zamiast C5 w roku 2021? Nowa nazwa i nowy poziom komfortu

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.