Citroën AMI, dwuosobowy samochód elektryczny z niską ceną i podstawowymi osiągami, staje się coraz popularniejszy. Zapotrzebowanie na niewielkie autka jest tak duże, że trudno je kupić. Być może to jest odpowiedź, dlaczego nie ma ich w salonach w Polsce.

Citroën AMI mierzy 2410 mm długości, 1390 mm szerokości i 1525 mm wysokości. Pod maską pracuje nieduży silnik elektryczny o mocy 8 KM, który zapewnia prędkość do 45 km/h. Jest ona ograniczona elektronicznie i według osób, które zdjęły blokadę, w razie potrzeby AMI rozpędza się do nieco powyżej 70 km/h. Akumulator ma 5,5 kWh pojemności, co daje – przy normalnej jeździe – zasięg około 75 km.
Zobacz: Wiadomości na temat marki Citroën. Codziennie aktualne, ciekawe, z Polski, Europy i świata

W kilku krajach zachodnich Ami sprzedawane jest głównie w abonamencie. Cena nowego z salonu to około 9 tysięcy euro. Sam producent nazywa ten pojazd antykomformistą: „AMI kontynuuje tradycję Citroëna polegającą na ciągłym przyczynianiu się do ewolucji krajobrazu motoryzacyjnego.” – informuje marka.
Zobacz: Testy aut marki Citroën. Pomiary, spalanie, opinie

Od niedawna pojazd sprzedawany jest w Wielkiej Brytanii. Z uwagi na niewielką szerokość, producent nie przewidział zmiany miejsca kierownicy – zamiast tego autko ma ją w klasycznym dla Europy miejscu.
Zobacz: nowe samochody Citroën – promocje i wyprzedaże
Oprócz zwykłych wersji, od czasu do czasu można nabyć Citroëna AMI w wersji limitowanej, jak choćby prezentowany powyżej AMI Buggy. Tego typu wersje są wyceniane nawet dwukrotnie drożej, niż zwykłe.
AMI nie jest na razie oferowany oficjalnie w Polsce, chociaż może to się zmienić w przyszłości. Na razie zainteresowanie na Zachodzie jest bardzo duże, autka schodzą na pniu.
zdjęcia: Citroën Anglia
Najnowsze komentarze